• Panda Cross drugi raz z rzędu zwyciężyła w kategorii Crossover w konkursie organizowanym przez brytyjski magazyn 4×4 Magazine.
  • Fiat Panda Cross został doceniony przez jury złożone z ekspertów w dziedzinie 4×4 za silniki, zdolności terenowe i przyjemność z jazdy.

Fiat Panda Cross po raz kolejny zdobył tytuł „4×4 of the Year 2019″ w kategorii crossoverów w tegorocznym konkursie organizowanym przez brytyjskie czasopismo 4×4 Magazine.
Drugi rok z rzędu Fiat Panda walczył z silnymi konkurentami w stale rosnącym sektorze, zdobywając tytuł najlepszego crossovera. Jury doceniła jego „nieokrzesany” silnik, trakcję i potencjał do jazdy terenowej oraz przyjemność z prowadzenia, która zawsze wywołuje na twarzy zadowolenie.
Od 2004 roku Panda jest liderem w swoim segmencie w Europie. Wystarczy wspomnieć, że liczba wyprodukowanych w sumie egzemplarzy tego modelu przekroczyła do tej pory 7,5 miliona.
Alan Kidd, redaktor magazynu 4×4, skomentował: „Nie sądzę, by istniał jakikolwiek inny samochód, który utrzymałby taką klasę przez lata, jak Panda Cross. Rynek ciągle się zmienia, ale Panda Cross jest cudownie spójna w swojej ofercie, jednocześnie ulepszając się przez cały czas”. Zachwalając jej możliwości terenowe, kontynuuje: „Panda Cross nie została zaprojektowana, jako samochód wyłącznie terenowy, ale dzięki niewielkiej wadze i czystym proporcjom, jest wyjątkowo zwrotna i stabilna na nierównym terenie. Trzeba przebyć długą drogę, aby ewentualnie znaleźć jej ograniczenia”.

Czasopismo branżowe 4×4 Magazine, jako jedyne w Wielkiej Brytanii jest dedykowane samochodom 4×4 i pick-upom, a tytuł „4×4 of the Year” jest przyznawany w tym segmencie od ponad 25 lat.  Jury złożone z doświadczonych specjalistów 4×4 ocenia dużą liczbę samochodów tworzących tę klasę, biorąc pod uwagę wszystkie elementy, jak komfort, jakość, zdolności terenowe, koszt zakupu i koszty eksploatacji.

Ta imponująca wygrana uzupełnia długą listę osiągnięć Fiata Pandy, wśród których możemy wymienić fakt, że jest to pierwszy samochód miejski wyposażony w technologię 4WD, pierwszy samochód miejski, który wjechał na wysokość 5200 m.n.p.m. i dotarł do obozu bazowego pod Everestem, a także, jako pierwszy zasilany gazem ziemnym samochód miejski produkowany na dużą skalę.