- Włoski „supersamochód” zwycięzcą w kategorii „Minicar” konkursu „Autonis” organizowanego przez niemiecki „Auto, Motor und Sport” w kategorii „Minicar”.
- Gama Abartha 595, odnowiona z okazji 70-lecia marki spod znaku Skorpiona, jest dostępna w pięciu wersjach o różnych poziomach mocy od 145 do 180 KM.
Abarth 595 zwyciężył w konkursie „Autonis” organizowanym przez „Auto, Motor und Sport” w kategorii „Minicar”, uzyskując 59% głosów Czytelników prestiżowego niemieckiego magazynu poświęconego motoryzacji. Dla przypomnienia, w styczniu br., po raz czwarty z rzędu, Abarth 595 zdobył tytuł „Best Car” w kategorii „Importowany Mini Car”, przyznawany przez Czytelników magazynu „Auto, Motor and Sport”.
„Jesteśmy bardzo dumni, że nasz Abarth 595 zdobył tę prestiżową nagrodę”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor marek Fiat i Abarth na region EMEA. „Potwierdza ona, że nasz „mały supersamochód”, bezdyskusyjny symbol kreatywności, sportowego charakteru i typowej dla włoskich produktów dbałości o detale, cały czas jest uwielbiany przez Czytelników niemieckiego pisma „ Auto Motor und Sport „.
Entuzjazm dla marki Abarth wykracza poza granice poszczególnych krajów, o czym świadczy duża liczba klubów i fanów Abartha z całej Europy oczekiwanych na najbliższych Abarth Days 2019. Największy międzynarodowy zlot pasjonatów Abartha odbędzie się w Mediolanie w weekend 5/6 października i zgromadzi tysiące pasjonatów przybyłych dla uczczenia z 70. urodzin marki spod znaku Skorpiona”.
Gama 595 to najnowsza odsłona ikony marki, występująca w różnych poziomach mocy, od 145 do 180 KM, z silnikami z homologacją Euro 6D-Temp, które zaspokoją potrzeby każdego Klienta. Po środku gamy plasują się wersje Competizione i Turismo, w wersji sedan i kabriolet, które prezentują dwa oblicza Abartha: osiągi i styl.
Nowa edycja specjalna Abarth 595 Pista, dostępna z manualną lub automatyczną skrzynią biegów, ukierunkowana jest jak zawsze na osiągi i przeznaczona dla młodszych fanów marki Skorpiona. Wyróżniający się nowy szarym matowym kolorem nadwozia, efektownymi zielonymi akcentami i nowym wnętrzem, 595 Pista jest jeszcze mocniejszy (ma bowiem w nową turbinę Garrett i nowy silnik dostarczający moc 165 KM) i wyposażony jest w kultowy układ wydechowy Record Monza Active oraz tylne zawieszenie Koni z technologią FSD.
Dopełnieniem oferty są: wersja 595, która ze swoimi 145 KM reprezentuje „poziom wejściowy” do świata Abartha i ekskluzywny Abarth 595 esseesse, zainspirowany zestawem tuningowym z lat 70.
Do konkursu „Autonis” zakwalifikowano sto modeli zarówno nowych, jak i odnowionych, podzielonych na dziesięć kategorii. Dla każdego modelu, wynik w tej kategorii jest wskaźnikiem poziomu uznania Czytelników.