• Wczoraj w Castello Sforzesco – Cortile della Rocchetta w Mediolanie, wręczona została prestiżowa nagroda, ustanowiona w 1954 roku.
  • Przy okazji ceremonii publiczność mogła podziwiać dwa samochody, które są kwintesencją sportowego ducha zapisanego w „DNA” Alfy Romeo, Giulię Quadrifoglio i 4C Spider „Italia”.

Alfa Romeo Giulia została zwycięzcą XXV edycji konkursu „Compasso d’Oro ADI”, najbardziej prestiżowej na świecie nagrody w dziedzinie wzornictwa. Ustanowiona w 1954 roku nagroda „Compasso d’Oro ADI” jest przyznawana w oparciu o kryteria przeprowadzane przez tzw. obserwatorium Stowarzyszenia ADI, komisję, w skład której wchodzą eksperci, projektanci, krytycy, historycy oraz branżowi dziennikarze, którzy rok po roku zbierają informacje, oceniają i wybierają najlepsze produkty pod kątem designu.

Jak każdy samochód Alfy Romeo, także Giulia wywodzi się z doskonałej równowagi pomiędzy tradycją, osiągami, szybkością i pięknem, dzięki którym stała się najwyższym wyrazem włoskiego stylu w dziedzinie motoryzacji. Jest mieszanką kanonów piękna charakteryzujących włoski styl i wyjątkowość Alfy Romeo, czyli doskonałego wyczucia proporcji, prostoty i dbałości o jakość, których efektem jest innowacyjny, wyjątkowy design, dochowujący jednak wierności niezwykle bogatej i cenionej tradycji.

Nową Giulię wyróżniają bardzo krótkie zwisy, długa maska silnika, cofnięta kabina pasażerska „wsparta” na kołach oraz tylne, muskularne błotniki, optycznie sugerujące punkt, w którym moc przekazywana jest na jezdnię. Tył samochodu, wydłużony i typowy dla samochodów z napędem na tylną oś, równoważy proporcje samochodu i gwarantuje odpowiednią ładowność. Profil ten powstał dzięki zastosowaniu napędu na tył oraz silnika i elementów mechanicznych umieszczonych między dwiema osiami, by jak najlepiej zbilansować masy.  Wszystko to przekłada się na wyjątkowo długi rozstaw osi,  zamknięty w jednym z najbardziej kompaktowych nadwozi. Z tych proporcji powstaje dynamiczna forma, jaką można wyczytać z elipsy, patrząc w rzucie z góry. Poza tym, zaokrąglone krawędzie oraz otulające słupki nadają samochodowi smukłości, tworząc kształt „kropli”, która przypomina jedno z najpiękniejszych aut wszech czasów: Giuliettę Sprint.

Drugi aspekt włoskiego stylu to prostota, za którą kryje się jeden z najbardziej złożonych w przemyśle, kreatywnych procesów: projektowanie samochodu. To właśnie styl ma za zadanie ukryć długą i złożoną pracę za prostą i naturalną linią, która podkreśla elegancję form oraz wyrafinowany gust „Made in Italy”. Ta idea i podejście przenika całą historię wzornictwa Alfy Romeo, które zawsze wyrażało się w czystych i wyrazistych liniach. Dlatego też nowa Giulia jest jednoznacznie identyfikowalna, a to dzięki kilku prostym cechom: „wyrzeźbionym” liniom na bokach, które zaznaczają drzwi i otaczają klamki oraz – rzecz jasna – legendarnemu, charakterystycznemu trójkątnemu grillowi (Trilobo) na masce, który jest być może najsławniejszym i najbardziej rozpoznawalnym logo w świecie motoryzacji. Nieodłączną charakterystyką włoskiego stylu jest wysoka jakość powierzchni, co oznacza tworzenie bogatych i harmonijnych refleksów wzdłuż bryły. Końcowym efektem jest nowa Giulia o plastycznym kształcie, który przypomina dużego,majestatycznego kota, uchwyconego tuż przed skokiem.

Zasadniczym podmiotem designu nowej Giulii, wokół którego skupiło się projektowanie samochodu, jest kierowca. Wnętrze, które jest czyste i proste w formie,  podkreśla przyjemność prowadzenia tego samochodu, o czym świadczy chociażby efektownie ułożony tunel środkowy, deliatnie wygięta deska rozdzielcza i kierownica, na której zebrane są wszystkie przyciski sterowania, zaprojektowana tak, aby mogła dopasować się do każdego stylu jazdy.  Wszystko to zostało wykonane z użyciem wysokiej jakości materiałów miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, aby poczuć że zostały wykonane z najwyższym kunsztem.

Wręczenie prestiżowej nagrody odbyło się wczoraj w Castello Sforzesco – Cortile della Rocchetta w Mediolanie, gdzie publiczność mogła podziwiać Alfę Romeo Giulię Quadrifoglio, najmocniejszego w historii marki sedana przeznaczonego do użytku cywilnego oraz ekskluzywne 4C Spider ze specjalnej serii „Italia”.
Ten pierwszy samochód ma w całości wykonany z aluminium silnik V6 BiTurbo benzyna o mocy 510 KM i 600 Nm, który może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy i oferuje najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii – 2,99 kg/KM – dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonany jest również dach, pokrywa silnika, aerodynamiczny przedni wysuwany spoiler, tylny dyfuzor z czterema rurami wydechowymi oraz boczne elementy carbonowe umieszczone powyżej bocznych spojlerów progowych.
Alfa Romeo 4C Spider „Italia” jest to seria specjalna, która wyróżnia się kolorem nadwozia Blu Misano i dodatkami na zderzaku wykonanymi z błyszczącej czerni, które występują tylko w 108 egzemplarzach tej kolekcjonerskiej wersji. Patrząc z zewnątrz z kolei, na pierwszy plan wysuwają się asymetryczne, pięcioramienne felgi aluminiowe, 18″ z przodu i 19″ z tyłu oraz żółte zaciski hamulcowe nawiązujące kolorem do przeszyć na siedzeniach, desce rozdzielczej, kierownicy i panelach drzwi. Z boku natomiast widoczna jest trójkolorowa naklejka „Spider Italia”. Wyposażenie seryjne 4C Spider „Italia” obejmuje podwójną rurę wydechową Akrapovič wykonaną z tytanu z funkcją dual mode i ramkę z włókna węglowego. Dopełnieniem wyposażenia jest nagłośnienie Hi-Fi premium Alpine z subwooferem, numerowana tabliczka na tunelu środkowym oraz wstawka w desce rozdzielczej ze specjalną grafiką „Italia”.