Wczoraj, w Mediolanie, w pięknej scenerii kanałów wodnych Naviglio, odbyła się inauguracja „F1 Unleash”, ogólnodostępnego wydarzenia skierowanego do miłośników motoryzacji, które do soboty ożywiać będzie okolice Naviglii i które jest wstępem do Grand Prix d’Italia, zaplanowanego na ten weekend w Monzy. Odbywający się w pobliżu Mediolanu wyścig jest jednym z klasycznych wyścigów mistrzostw świata Formuły 1 i jest nierozerwalnie związany z historią Alfy Romeo: to właśnie Alfa Romeo 158, prowadzona przez Nino Farinę, zwyciężyła w 1950 roku w pierwszej edycji Grand Prix, co otworzyło mu drogę do zdobycia mistrzowskiego tytułu. Na tablicy wyników w Monzy oprócz jego nazwiska, na trzecim miejscu ukazało się również nazwisko jego kolegi z zespołu, Luigiego Fagioli. To właśnie dlatego dzisiaj, w sezonie, w którym nastąpił powrót Alfy Romeo do Formuły 1, to niezwykłe wydarzenie odbywające się w samym sercu Mediolanu nabiera jeszcze głębszego znaczenia i utrwala związek pomiędzy marką, miastem i wyścigami, w otoczeniu dopingującego tłumu.
Rozpoczęciu imprezy towarzyszyły sportowe emocje: licznie zebrana na Fan Village publiczność mogła z bliska podziwiać showcar Team’u Alfa Romeo Sauber F1 biorącego udział w Mistrzostwach Świata FIA Formuły 1 z Marcusem Ericssonem i Charlesem Leclerc’iem. Bolid oczarował publiczność, jeżdżąc po torze na odcinku 1,6 kilometra wzdłuż viale D’Annunzio. Ten widowiskowy pokaz zakończył się na Piazza XXIV Maggio. Na tym samym torze zaprezentowały się również Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio, uosabiające to, co najlepsze w aktualnej produkcji marki Alfa Romeo, napędzane potężnym silnikiem 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio „NRING”
To nie wszystko. Na stoisku Alfy Romeo znajduje się również egzemplarz ekskluzywnej Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio „NRING”, niezwykłego modelu wyprodukowanego w limitowanej edycji, który powstał dla uczczenia rekordów osiągniętych na słynnym niemieckim torze Nürgburgring. Ta seria specjalna w unikatowym szarym kolorze Circuito i z dachem wykonanym z włókna węglowego, oprócz wyposażenia typowego dla wszystkich samochodów w wersji Quadrifoglio wzbogacona jest o hamulce karbonowo – ceramiczne, sportowe siedzenia Sparco® z czerwonymi przeszyciami i konstrukcją z włókna węglowego, gałkę dźwigni automatycznej skrzyni zmiany z wstawką z włókna węglowego, kierownicę ze skóry i alcantary, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego. Osłona przednia oraz obudowy lusterek wstecznych wykonane są z włókna węglowego, tak samo jak wstawki na listwach progowych. Nie brakuje też przyciemnianych szyb, Adaptive Cruise Control, pakietu audio premium Harman Kardon, systemu multimedialnego AlfaTM Connect 3D Nav z 8,8″ ekranem, Apple CarPlayTM i Android AutoTM oraz DAB. Dla szczęśliwych nabywców z kolei, przewidziane jest jedyne w swoim rodzaju i satysfakcjonujące customer experience.