- Marka gwiazdą wydarzenia kojarzonego z pięknem, osiągami i ekskluzywnością.
- Łączność ze światem oraz wyrazisty charakter każdego z modeli są zapewnione przez akcesoria Mopar® zaprojektowanymi tak, by wydobyć cechy Giulietty, Giulii i Stelvio.
- Serie specjalne w limitowanej edycji Giulii Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” stworzone w hołdzie dla wyścigowej historii Alfy Romeo oraz powrotu włoskiego kierowcy Antonio Giovinazziego do Formuły 1, który wraz z Mistrzem Świata Kimim Räikkönenem wsparł szeregi zespołu „Alfa Romeo Racing”.
- Niepowtarzalne wyposażenie i osiągi: to Alfa Romeo Stelvio Ti, wersja, która może pochwalić się legendarnym emblematem „Turismo Internazionale”, będącym od zawsze synonimem najbogatszych, najbardziej zaawansowanych technologicznie i najbardziej dynamicznych wersji.
- Światła reflektorów skierowane na nową Alfę Romeo Giuliettę MY19, która ewoluuje, zachowując jednaj swój niepowtarzalny styl oraz wyrazisty, sportowy charakter.
- Kolejne, zaskakujące nowości zostaną ogłoszone podczas konferencji prasowej we wtorek, 5 marca.
Od 109 lat samochody Alfy Romeo zachwycają kierowców swoim pięknem, włoskim stylem i kojarzą się z osiągami, technologią oraz przyjemnością jazdy, odczuwalną zaraz po uruchomieniu silnika.
W tym roku odwiedzającym Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie nie umknie fakt rozwoju marki w wielu różnorakich kierunkach. Nic bardziej dobitnie, niż powrót do Formuły 1, nie może świadczyć o tym, że w DNA Alfy Romeo zakodowane są najbardziej ekstremalne osiągi, a w sezonie 2019 zespół będzie ścigał się w najważniejszych mistrzostwach pod nazwą „Alfa Romeo Racing”, oddając się w ręce włoskiego kierowcy Antonio Giovinazziego, startującego obok Kimiego Räikkönena, zdobywcy tytułu Mistrza Świata w 2007 roku.
Na stoisku nie zabrakło bolidu stajni Alfa Romeo, a jako dowód na nierozerwalną więź marki z wyścigami, powstały serie specjalne w limitowanej edycji: Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” w specjalnej kolorystyce nadwozia.
Ewolucja nastąpiła również w obszarze „ekskluzywności”, wraz z powrotem legendarnego emblematu „Turismo Internazionale”, który ozdabia Alfę Romeo Stelvio w nowej wersji wyposażenia Ti, będącą najbardziej sportową wersją obok Giulii Veloce Ti. Nowa Giulietta MY19 dostępna jest na rynku w coraz bardziej „szytej na miarę” ofercie, za sprawą pięciu wersji wyposażenia i sześciu pakietów akcesoriów. Dzięki temu każdy będzie mógł wyrazić swój charakter przez wygląd swojego samochodu.
Na stoisku znajduje się również elegancka Giulietta Executive w zielonym kolorze nadwozia Visconti oraz sportowa Giulietta Veloce.
Jeśli chodzi o możliwości indywidualizacji, to nie brakuje ekspozycji akcesoriów z logo Mopar®, marki zajmującej się obsługą, częściami zamiennymi i wsparciem dla Klientów samochodów FCA.
Wreszcie, na zakończenie, w trakcie zaplanowanej na wtorek, 5 marca konferencji prasowej zostanie zaprezentowany kolejny krok ku przyszłości.
Serie specjalne Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing”.
Gwiazdami stoiska są serie specjalne Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio w limitowanej edycji „Alfa Romeo Racing”.
Limitowana seria „Alfa Romeo Racing” świętuje udział oraz coraz większe zaangażowanie Alfy Romeo w Mistrzostwa Świata Formuły 1 wraz z Sauberem. Od tego roku, nową oficjalną nazwą zespołu jest „Alfa Romeo Racing” a, oprócz nazwy, na szczególną uwagę zasługuje bardzo ważny dopisek „since 1910″. Jest to najlepszy sposób, by z dumą wyrazić to, jak historia Alfy Romeo, powstałej 24 czerwca 1910 roku, jest głęboko zakorzeniona w sportach motorowych. Faktycznie, zaledwie po roku od powstania, marka oficjalnie zadebiutowała w wyścigach, zwyciężając w pierwszych cyklicznych zawodach w Modenie. Od tamtej pory, jej sportowa historia wzbogaciła się o zwycięstwa oraz miejsca na podium w różnych międzynarodowych mistrzostwach, w tym w Formule 1.
Współpraca Alfy Romeo i Saubera rozpoczęło się w 2018 roku, kiedy Alfa Romeo wystąpiła w charakterze sponsora tytularnego, a w ostatnim roku team poczynił duże postępy, kończąc mistrzostwa na ósmym miejscu. Teraz współpraca na polu technicznym i handlowym tych dwóch marek umacnia się, zachowując niezmienioną własność oraz zarządzanie. Jako „Alfa Romeo Racing”, obydwie firmy mają wspólne dążenie: osiągnięcie ambitnych celów, zdobywając szczyty w wyścigach sportowych.
Odwiedzający Salon w Genewie mogą podziwiać bolid zespołu, powierzony w ręce zdobywcy mistrzowskiego tytułu Kimiego Räikkönena oraz młodego, włoskiego kierowcy Antonio Giovinazziego. Obecność tego ostatniego może być powodem włoskiej dumy narodowej, ponieważ minęło już osiem lat, odkąd ostatni kierowca w trójkolorowych barwach występował regularnie w Formule 1.
Obok bolidu Formuły 1, w tych samych barwach występują zbudowane na topowej wersji Quadrifoglio limitowane serie specjalne „Alfa Romeo Racing”.
Ta specjalna edycja o ekskluzywnej kolorystyce będącą wyrazem hołdu dla Alfy Romeo Racing C38 zestawiona jest z niepowtarzalnymi, stylowymi elementami wykończeniowymi, do których można zaliczyć: sportowe siedzenia Sparco o konstrukcji włókna węglowego z czerwonymi przeszyciami, gałka dźwigni automatycznej skrzyni biegów z wstawką z włókna węglowego Mopar®, kierownica obszyta skórą i Alcantarą, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego. Specjalny jubileuszowy emblemat z logo Alfa Romeo Racing dopełnia całości.
Emocje wyścigów odzwierciedlają się również w doborze takich elementów, jak: wykonany z włókna węglowego dach w Giulii, oksydowane felgi aluminiowe 19″ w Giulii i 20″ w Stelvio, czerwone zaciski hamulcowe. Ponadto, te edycje specjalne wyposażone są w ekskluzywny, wykonany z tytanu układ wydechowy Akrapovič, by wydobyć głęboki i wyrazisty dźwięk silnika 2.9 V6 Bi-Turbo, który został odpowiednio stuningowany przez inżynierów Alfy Romeo, by zwiększyć moc. Dzięki zastosowaniu tytanowego układu wydechowego, układu hamulcowego z tarczami karbonowo-ceramicznymi oraz siedzeń Sparco z konstrukcją z włókna węglowego, samochód jest lżejszy, niż tego typu wersje samochody z seryjnej produkcji. Zastosowanie włókna węglowego jest powszechne i obejmuje także obudowy zewnętrznych lusterek bocznych, trójkątnego grilla „V” wciętego w przedni zderzak i maskę, dolne spoilery progowe, czy też listwy progowe (w Giulii).
W obu samochodach „Alfa Romeo Racing” nie mogło zabraknąć przyciemnianych tylnych szyb, tempomatu adaptacyjnego, pakietu Audio Premium, w skład którego wchodzą takie opcje, jak: system nagłaśniający Harman Kardon, system multimedialny AlfaTM Connect Nav 3D by Mopar z 8,8” wyświetlaczem, system Apple CarPlayTM, Android AutoTM oraz radio cyfrowe DAB.
Samochód jest kwintesencją najlepszych rozwiązań technicznych i najwyższych osiągów charakteryzujących wszystkie modele z legendarnym emblematem Quadrifoglio, czterolistną koniczyną, będącą od 1923 roku symbolem Alfy Romeo. W Stelvio na przykład, po raz pierwszy silnik 2.9 V6 Bi-Turbo został zestawiony z innowacyjnym układem napędowym 4×4 Q4, który pozwala zapewnić maksymalny poziom pod względem osiągów, właściwości jezdnych, przyjemności jazdy i bezpieczeństwa bez względu na panujące warunki drogowe. Samochody są ponadto wyposażone system zarządzający AlfaTM Chassis Domain Control, który kontroluje całą elektronikę samochodu, by uzyskać najlepsze osiągi i maksymalną przyjemność jazdy. System ten zarządza i jednocześnie przydziela określone zadania różnym aktywnym systemom, jak napęd Q4 (w Stelvio Quadrifoglio), system AlfaTM Torque Vectoring, aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension, ESC oraz selektor AlfaTM DNA Pro z funkcją Race. Technologia Torque Vectoring udoskonala właściwości jezdne, podkreślając sportowy charakter Stelvio i Giulii. Kontrolowane elektronicznie dwa sprzęgła znajdujące się w Torque Vectoring pozwalają odrębnie sterować przekazaniem momentu na każde z kół. W ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie i zawsze bardzo przyjemnie, bez konieczności nagłych interwencji ze strony systemu kontroli stabilności. W standardzie montowana jest automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów ZF z kalibracją, umożliwiająca zmianę biegów w zaledwie 150 milisekund w trybie Race. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up”, które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wrzuceniu biegu. Ponadto, w zależności od trybu DNA, nowa automatyczna skrzynia biegów jest w stanie zoptymalizować płynność, komfort i łatwość jazdy we wszystkich warunkach eksploatacji, w tym również w mieście i pozwala jeszcze bardziej poprawić zużycie paliwa oraz emisję CO2.
Jednak nie tylko osiągi są imponujące: zarówno sportowy SUV, jak i sedan Alfy Romeo są zaskakująco ekonomiczne pod względem emisji spalin i spalania, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów oraz funkcji „sailing”, dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency. Wreszcie, aby zmaksymalizować doznania podczas jazdy, oba samochody oferują w standardzie dźwignie zmiany biegów wykonane z monobloku aluminium, połączone z kolumną kierownicy.
Alfa Romeo Stelvio Ti.
Na genewskim stoisku specjalne miejsce zarezerwowane jest również dla Stelvio wyposażonego w silnik 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM, zestawionego z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4 Q4. Silnik to 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium z wałkiem napędowym z włókna węglowego. Alfa Romeo Stelvio 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM (maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2250 obrotach/min) jest najlepsza w swojej klasie również, jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które osiąga w zaledwie 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość to 230 km/h. Prezentowany model może pochwalić się legendarnym emblematem Ti, „Turismo Internazionale”, będącym od zawsze synonimem najatrakcyjniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie Alf Romeo, a ich bogate wyposażenie może spełnić najbardziej wygórowane oczekiwania.
Wygląd wystawianego SUV-a jest naprawdę wyjątkowy: na tle niebieskiego koloru nadwozia Misano wyróżniają się nowe, oksydowane reflektory tylne oraz eleganckie detale charakteryzujące się szerokim zastosowaniem włókna węglowego. Właśnie z włókna węglowego wykonany jest charakterystyczny przedni grill w kształcie litery „V” (Trilobo) na masce oraz obudowy bocznych lusterek zewnętrznych. Wokół czerni oscylują odcienie innych barw, również innych elementów wyposażenia, jak potężne, 20″ felgi aluminiowe zestawione ze sportowymi, żółtymi zaciskami hamulcowymi, zewnętrzne obramowania szyb z błyszczącej czerni, jak również rury wydechowe, emblematy „Stelvio” i „Q4″ oraz przyciemniane szyby.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti
Wyposażona w silnik turbo benzyna o mocy 280 KM i zestawiona z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4×4 Q4, Alfa Romeo Giulia Veloce Ti reprezentuje to, co najlepsze pod względem dokonań technicznych i motoryzacyjnych w modelu Giulia. Występująca w niebieskim kolorze Misano, Giulia Ti, jest najekskluzywniejszą wersją z gamy, łączącą sportowy flavour Giulii Veloce z urzekającym stylem, bogatym wyposażeniem seryjnym oraz najbardziej zaawansowaną technologią, „puszczając oko” do Quadrifoglio, z którym łączą ją wspólne elementy stylu. W oczy od razu rzuca się czarny dach, pokryta skórą deska rozdzielcza zwstawkami z włókna węglowego, fotele ze skóry i Alcantary z czarnymi przeszyciami oraz liczne „moparowskie” detale z włókna węglowego, jak: listwy progowe z logo Alfa Romeo, grill w kształcie litery „V”, wstawka na gałce dźwigni zmiany biegów oraz obudowy bocznych lusterek zewnętrznych. Od wersji Quadrifoglio z kolei pochodzą zewnętrzne dolne spoilery z wstawką z włókna węglowego oraz spoiler tylny. Sportowy charakter podkreślają również oksydowane, 19″ felgi aluminiowe z pięcioramiennym wzorem, za którymi odznaczają się również żółte zaciski hamulcowe.
Jest to model, którego sportowy charakter podkreślony jest niezwykłą dbałością o detale oraz szerokim zastosowaniem włókna węglowego. Dopełnieniem całości jest system multimedialny AlfaTM Connect 3D NAV z 8,8″ ekranem, Apple CarPlayTM, Android AutoTM i DAB, tempomat adaptacyjny oraz przyciemniane szyby i pakiet Audio Premium Harman Kardon.
Alfa Romeo Giulietta Executive.
Na stoisku wyróżnia się też nowa Giulietta w wersji Executive w najnowszym, zielonym kolorze nadwozia Visconti ze skórzaną brązową tapicerką, która pojawia się także na panelach drzwi i otoku deski rozdzielczej. Samochód skierowany jest do osób poszukujących tego przysłowiowego „czegoś”, co je wyróżnia. Ma ekskluzywne chromowane czy też satynowe wykończenia: satynowany grill w kształcie litery „V”, obudowy reflektorów i lusterek, klamki drzwi, wykończenia zderzaka tylnego, chromowane ramki szyb i emblemat Giulietta. Wnętrze samochodu w oczywisty sposób stawia na komfort, który wyraża się w dostępności systemu UConnect Radio-Nav 6,5″, podłokietnika z tyłu, czujników deszczu i zmierzchu, fotochromatycznego lusterka wstecznego, elektrycznie sterowanych lusterek bocznych oraz przednich i tylnych czujników parkowania. Dopełnieniem wyposażenia jest panoramiczny, przeszklony dach oraz 18″ nowe felgi ze stopów lekkich z 5 podwójnymi ramionami o diamentowanym i oksydowanym wykończeniu.
Pod maską kryje się silnik Multijet 1.6 o mocy 120 KM Euro 6D-temp, z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT. Dzięki selektorowi jazdy Alfa DNA można wybrać dynamikę jazdę samochodu, oddziaływując na moment obrotowy silnika, hamulce, czy też zmianę przełożeń automatycznej dwusprzęgłowej skrzyni biegów TCT, reakcję pedału przyspieszenia, system stabilizacji toru jazdy ESC, samoblokujący, elektroniczny mechanizm różnicowy Alfa Q2 i kontrolę trakcji ASR. Kierowca może aktywować trzy tryby, w zależności od warunków na drodze oraz własnego stylu jazdy.
Alfa Romeo Giulietta Veloce.
Nowa Giulietta Veloce, kwintesencja sportowego charakteru, proponuje jeszcze bardziej agresywny wygląd oraz wyposażenie techniczne, które zapewnia bezkompromisowe zachowanie na drodze. Na zewnątrz na pierwszy plan wysuwają się nowe, sportowe zderzaki oraz poszerzony układ hamulcowy Brembo w żółtym kolorze, perłowe, czarne wykończenie zewnętrznych lusterek bocznych, klamek drzwi, grilla, ramki świateł przeciwmgielnych i podwójnej, poszerzonej końcówki rury wydechowej. Dopełnieniem całości są zewnętrzne dolne spoilery progowe, przyciemniane szyby oraz nowe, 18″ felgi ze stopów metali lekkich z 5 otworami w czarnej, błyszczącej czerni. Wewnątrz sportowe zacięcie nowej Giulietty Veloce podkreślone jest przez nowe fotele z tkaniny i z Alcantary z kontrastującymi, żółtymi przeszyciami, zagłówki z wyszytym logo Alfa Romeo, aluminiowe nakładki na pedały oraz panel deski rozdzielczej w matowym odcieniu antracytu i sportową kierownicę z żółtymi przeszyciami, które zdobią również gałkę dźwigni zmiany biegów oraz hamulec ręczny.
Giulietta Veloce jest napędzana nowym silnikiem JTDM 2.0 o mocy 170 KM Euro 6D-temp z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT. Pozycje „up and down” precyzyjnej i ergonomicznej dźwigni zmiany biegów dają możliwość również ręcznego sterowania przez kierowcę, który do obsługi może również używać łopatek umieszczonych za kierownicą. Wreszcie, pakiet Tech oferuje system multimedialny Alfa Connect z radiem Alpine i 7″ wyświetlaczem, z systemem Apple CarPlayTM i Android AutoTM, tylną kamerę cofania i tylne czujniki parkowania, wejście USB-HDMI oraz Mopar® Connect. Dzięki dostępności Apple CarPlayTM i Android AutoTM, nowa Giulietta Veloce zapewnia pełny, prosty i bezpieczny dostęp do funkcji smartfonu bezpośrednio z wyświetlacza samochodu.
Android Auto, Google Play i Google Maps to zastrzeżone znaki towarowe Google LLC.
Apple CarPlay to zastrzeżony znak towarowy Apple Inc.
FCA Bank.
Również w tym roku, na Salonie Samochodowym w Genewie, na stoiskach marek Fiat Chrysler Automobiles, obecny jest FCA Bank. Dzięki specjalnie przygotowanym stanowiskom i obecności specjalistów ds. finansów, odwiedzający będą mogli zapoznać się z licznymi, opracowanymi dla poszczególnych rynków przez FCA Bank oraz spółkę zależną Leasys ofertami, by zaspokoić wszelkie potrzeby z zakresu mobilności.
FCA Bank oferuje produkty finansowe i ubezpieczeniowe, by wesprzeć sprzedaż prestiżowych marek samochodowych w 17 krajach europejskich i w Maroku w sposób bezpośredni lub za pośrednictwem filii. W Szwajcarii, bank reprezentowany jest przez FCA Capital Suisse SA. Programy kredytowe, leasingi, wypożyczenia oraz finansowanie programów mobilności oferowanych przez FCA Bank są odpowiednio opracowane dla sieci sprzedaży, klientów prywatnych oraz flot samochodów firmowych. Więcej informacji dostępnych jest na stoiskach grupy FCA lub na stronach: www.fcabankgroup.com – www.leasys.com – www.fcacapital.ch
Produkty na licencji.
Specjalna strefa stoiska Alfy Romeo będzie poświęcona ofercie artykułów promocyjnych stworzonej wraz z partnerami, by uwydatnić kluczowe wartości marki, nie licząc samych samochodów. Na pierwszy plan wysuwa się limitowana edycja chronografów stworzonych przez Eberhard&Co., by sekundę po sekundzie cieszyć się doznaniami za kierownicą „Quadrifoglio”. Wyróżniający się tak, jak Alfa Romeo, nieustannymi udoskonaleniami technicznymi i dbałością o detale, legendarny szwajcarski producent zegarków zinterpretował słynny emblemat wyróżniający najszybsze samochody Alfa Romeo, czyniąc go integralną częścią wyszukanego mechanizmu zegarka. Czyż jest lepszy sposób, aby uhonorować sportowy charakter Giulii i Stelvio, niż połączenie dwóch klasycznych marek opartych na tradycji i osiągach „zamkniętych” w wartościowym przedmiocie codziennego użytku? Fani Alfy Romeo lubią jeździć w każdych warunkach. W efekcie współpracy z Compagnia Ducale, mogą również korzystać z nowej Alfy Romeo Dolomiti e-MTB- roweru łączącego łatwość użytkowania z niezwykłą wszechstronnością. Łączy on sprawność najbardziej zaawansowanych technicznie rowerów górskich z dodatkowym wspomaganiem silnika elektrycznego na długie i ekscytujące przejażdżki, nawet off-roadowe. 500Wh bateria jest całkowicie zintegrowana z ramą i gwarantuje duży zasięg. Jak szalupa dla statku, tak rower jest doskonałym uzupełnieniem każdej Alfy Romeo. Lekki, praktyczny, szybki i przyjazny dla środowiska, zawsze gotowy do ekscytujących zajęć rekreacyjnych. Wreszcie, wprowadzana jest nowa kolekcja Alfa Romeo Racing, poświęcona Formule 1.