- W miniony czwartek, w dniu otwierającym Poznań Motor Show, magazyn „Auto Motor i Sport” ogłosił wyniki 25. plebiscytu „Best Cars”.
- Pierwsze miejsce na podium wśród aut klasy średniej czwarty już rok z rzędu zajmuje niezwyciężona Alfa Romeo Giulia. Piękna Włoszka zdobyła aż 16,2% procent głosów, pewnie deklasując rywali.
- Na pewne pierwsze miejsce w kategorii dużych SUV-ów wysuwa się Alfa Romeo Stelvio, pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii marki.
- Alfa Romeo zwycięża również w dwóch kategoriach wizerunkowych: „Ładny, stylowy wygląd” (60% głosów) i „Lubię tę markę” (ex aequo; 26% głosów).
- Abarth 595 blisko jedną czwartą głosów zdobywa trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii Samochodów Najmniejszych.
- Drugie miejsce w tej samej kategorii zajmuje bezkonkurencyjny mistrz wśród Samochodów Najmniejszych – produkowany w tyskiej fabryce Fiat 500, który nie zjeżdża z podium od dnia premiery w 2007 roku.
- Alfa Romeo Giulietta plasuje się na trzecim miejscu wśród aut kompaktowych
Aż trzy pierwsze miejsca zajęły samochody ze stajni Alfa Romeo i Abarth w plebiscycie „Best Cars 2019″. Dodatkowo, marka Alfa Romeo wygrała dwie kategorie wizerunkowe w 25. edycji tego badania branży motoryzacyjnej przeprowadzonego wśród czytelników magazynu „Auto Motor i Sport”.
„Best Cars” to plebiscyt z przeszło 40-letnią tradycją, który w 1990 roku został rozbudowany o pierwsze badanie wizerunku marki. Tegoroczna edycja została przeprowadzona równolegle w 11 krajach w grupach czytelniczych 15 tytułów motoryzacyjnych. W badaniu wzięły udział łącznie prawie 143 tysiące respondentów, którzy w szczegółowych ankietach dostępnych w papierowych wersjach magazynów i online ocenili 385 modeli aut. W Polsce swoje głosy oddało ponad 3,2 tysiąca osób. Jedna czwarta z nich zdecydowała, że Abarth 595 zasługuje na trzecie z rzędu zwycięstwo w kategorii Samochodów Najmniejszych. Co niezwykłe, to już szóste podium zadziornego Abartha w „Best Cars”, docenionego nie tylko przez czytelników „Auto Motor i Sport”, ale także przez samą redakcję, która w teście napisała: „Na równej drodze Abarth jest jak gokart z dachem i tablicą rejestracyjną”. Abarth 595 jest dostępny w czterech wersjach: 595, 595 Pista, 595 Turismo i 595 Competizione z silnikami benzynowymi 1.4 T-Jet 16v o mocach od 145 do 180 KM.
Drugie miejsce zdobył bezkonkurencyjny mistrz wśród Samochodów Najmniejszych – Fiat 500, który nie zjeżdża z podium od dnia premiery w 2007 roku. Produkowany w tyskiej fabryce Fiat jest dostępny w kultowej wersji 500 oraz jako kompaktowy kabriolet 500C, z jednostkami benzynowymi 1.2 69 KM lub 0.9 SGE TwinAir o mocy 85 KM.
Alfę Romeo Giulietta, która zdobyła trzecie miejsce wśród aut kompaktowych, redakcja nazwała „wieczną” – Giulietta staje na podium bez przerwy od swojego debiutu w 2011 roku, a fani nadal darzą ją gorącym uczuciem, oddając na nią aż 7,3% wszystkich głosów. Dostępna w trzech wersjach (Super, Sport i Veloce) jest wyposażona w turbodoładowane silniki, benzynowy 1.4 o mocy 120 KM oraz 2 silniki diesel 1.6 120 KM lub 2.0 170 KM. Najbogatszą wersję, Veloce, napędza teraz silnik wysokoprężny o mocy 170 KM.
Pierwsze miejsce na podium wśród aut klasy średniej czwarty rok z rzędu zajmuje niezwyciężona Alfa Romeo Giulia. Piękna Włoszka zdobyła aż 16,2% procent głosów, pewnie deklasując rywali. Ten emocjonujący sedan, oferujący doskonałą równowagę między formą a funkcjonalnością, występuje w wersjach Business, Giulia, Super, B-Tech Edition i Veloce, napędzanych silnikami benzynowymi 2.0 Turbo 200 lub 280 KM lub wysokoprężnymi 2.2 Turbo Diesel 160, 190 lub 210 KM. Topowa wersja Quadrifoglio jest wyposażona w zapewniającą imponujące doznania z jazdy, 510-konną jednostkę 2.9 V6 Bi-Turbo.
Na pewne pierwsze miejsce w kategorii dużych SUV-ów wysunęła się także Alfa Romeo Stelvio, która w zeszłym roku zdobyła 7,2% głosów, a w tym aż o 4,4% więcej. Ten pierwszy SUV w gamie marki z przeszło 100-letnią tradycją zachwyca dynamiką i przyjemnością z jazdy. Przyszli właściciele zwycięskiego Stelvio mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia (Stelvio, Business, Super i B-Tech) dostępnych z silnikami diesla 2.2 o mocach 160, 190 i 210 KM lub jednostkami benzynowymi: 2.0 Turbo 200 lub 280 KM. Natomiast w wersji Quadrifoglio Stelvio występuje z 2,9-litrową jednostką Bi-Turbo o mocy 510 KM.
O sile Alfy Romeo świadczą też dwa zwycięstwa marki w kategoriach wizerunkowych. Aż 60% respondentów uznało, że to właśnie włoski brand zasługuje na wyróżnienie za „ładny, stylowy wygląd” – zresztą Alfa Romeo nie znika z czołówki tej kategorii od 1999 roku i dziś zostawiła już daleko w tyle pozostałych europejskich producentów. Wygrana w drugiej kategorii – „Lubię tę markę” – zawiera spektrum cech składających się na pozytywne postrzeganie Alfy Romeo przez polskich klientów. To pierwsze miejsce Alfa Romeo dzieli ex aequo z dwiema innymi markami.