Barcelona, 19 lutego 2019 – Alfa Romeo Racing team wiodła prym w drugim dniu testów na Torze Barcelona-Catalunya, z włoskim kierowcą Antonim Giovinazzim za kierownicą Alfy Romeo Racing C38.
W ciągu całego dnia Antonio pokonał w sumie 101 okrążeń, koncentrując się na kalibracji ustawień i testach aerodynamicznych.
Tak jak wcześniej, bolid udowodnił swoją niezawodność i wysokie osiągi. Zespół czuje się pewnie po drugim dniu na torze i nadal koncentruje się na uzyskaniu dalszych postępów.
Kimi Räikkönen powróci za kierownicę podczas kolejnego dnia testów w Barcelonie.
Antonio Giovinazzi (auto numer 99):
To było niesamowite doświadczenie móc po raz pierwszy prowadzić swój bolid w Formule 1 i nie mogę się doczekać, by mieć swój udział w jego dalszym rozwoju wraz z naszym zespołem w trakcie sezonu. Jesteśmy na początku procesu testowania, więc wypróbowujemy różnego rodzaju konfiguracje aerodynamiczne, by lepiej poznać zachowanie samochodu. Czułem się w nim bardzo dobrze i wykonaliśmy niezłą liczbę okrążeń. W sumie, to był udany dzień i cieszę się, że w czwartek znowu do niego wsiądę”.
Tor: Tor Barcelona-Catalunya/4655 km
Kierowca: Antonio Giovinazzi
Pogoda: słonecznie i sucho; temperatura powietrza 5-17°C, na torze 6-27°C
Podwozie/silnik: Alfa Romeo Racing C38 – 01/Ferrari
Liczba okrążeń: 101, 470 155 km
Najszybsze okrążenie: 1:19.312 (C4)
Marka Alfa Romeo:
Od chwili swojego powstania w 1910 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprojektowała i stworzyła jedne z najbardziej eleganckich i ekskluzywnych samochodów w historii motoryzacji. Tradycja ta jest ciągle żywa, dzięki wyjątkowemu i innowacyjnemu podejściu Alfy Romeo w projektowaniu samochodów.
W każdej Alfie Romeo technologia i pasja wspólnie przyczyniają się do stworzenia prawdziwego dzieła sztuki: każdy detal jest istotny, design to doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności z mechaniką i emocjami. Tchnąć nowego ducha w Alfę Romeo i wydobyć jej ponadczasowy urok to jeden z głównych celów, jaki przyświecał Grupie FCA. Postępując według ściśle określonej i wytyczonej strategii, marka tworzy nowy rozdział historii trwającej od ponad stu lat i ma przed sobą niezwykłą okazję, by w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzisiaj Alfa Romeo jest autentyczną wizytówką tego, co najlepsze pod względem zasobów ludzkich, talentów i umiejętności technicznych Grupy. Najpierw produkując Giulię, a ostatnio Stelvio, Alfa Romeo stworzyła dwa modele, które w pełni oddają pierwotnego ducha oraz stylowy i rozpoznawalny charakter marki. Modele te są konkretnym wyrazem „Mechaniki emocji” oraz doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od tak prestiżowej marki. Alfa Romeo podbija serca nowego pokolenia i zajmuje w pełni zasłużone miejsce jednej z najbardziej pożądanych na świecie marek Premium. Znów jest jednym z najważniejszych symboli włoskiej inżynierii i stylu, ikoną włoskiej doskonałości technicznej i kreatywności. Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1.
Grupa Sauber:
Na Grupę Sauber składają się trzy sektory: Sauber Motorsport AG, który zarządza zespołem Formuły 1; Sauber Engineering AG, skupiającym się na rozwoju prototypów i produkcji dodatków oraz Sauber Aerodynamik AG, przeprowadzającym testy na modelach w futurystycznym tunelu aerodynamicznym swojego zakładu, wprowadzając innowacje do sektora aerodynamiki. Firmy te ściśle współpracują w siedzibie głównej w Hinwil w Szwajcarii, by wykorzystać w przypadku wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych projektów wiedzę ponad 450 pracowników.
Od momentu powstania firmy w 1970 roku, specjalne miejsce w sercu Saubera zarezerwowane było dla wyścigów. Od ponad 45 lat, ta nowatorska szwajcarska firma określa standardy projektowania, rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych do mistrzostw, takich jak Formuła 1, DTM i WEC. Po swoim debiucie w Formule 1 w 1993 roku, Sauber Motorsport AG stworzył jeden z niewielu tradycyjnych prywatnych zespołów w tym sporcie. Po 25 latach wyścigów w Formule 1, w 2018 roku firma rozpoczęła długoterminową współpracę ze sponsorem tytularnym Alfą Romeo, biorąc udział w tegorocznych Mistrzostwach w zespole Alfa Romeo Racing.