- Spot reklamowy „Groundhog Day”, czyli Dzień Świstaka, odnotował 104 246 754 odsłon na kanałach marki Jeep: YouTube, Facebook, Twitter i Instagram.
- „Groundhog Day” miał więcej odsłon w mediach społecznościowych niż jakakolwiek inna reklama Big Game.
- „Groundhog Day” zajął pierwsze miejsce w rankingu Ad Meter tworzonym przez dziennik „US Today”.
- „Groundhog Day” zajął pierwsze miejsce wśród motoryzacyjnych spotów na „YouTube AdBlitz 2020” (drugie miejsce wśród 164 filmów na liście).
- Według People Magazine „Groundhog Day” jest spotem numer 1 Big Game
- W hołdzie dla fanów reklamy zaprezentowanej na Super Bowl, na kanale YouTub marki Jeep dostępna jest rozszerzona wersja: “Groundhog Day” | Bill Murray + Bushy-Tailed Buddy’s Off Script & Off Road Adventures Cut.
Stworzony z okazji tegorocznej edycji Super Bowl, spot reklamowy „Groundhog Day” (Dzień Świstaka) marki Jeep®, w którym występuje Bill Murray w towarzystwie pickupa Jeepa Gladiatora, to najczęściej oglądana reklama w mediach społecznościowych (YouTube, Facebook, Twitter i Instagram) spośród tych nadawanych podczas Big Game. Spot ten odnotował 104 246 754 odsłon na kanałach marki, czyli na YouTubie, Facebooku, Twitterze i Instagramie (wynik aktualny na godz. 9:00 ET – czasu wschodniego wybrzeża USA / 15:00 w Europie, w poniedziałek 10 lutego.)
„Z liczbą 104 246 754 wyświetleń na kanałach społecznościowych, „Groundhog Day” miał więcej odsłon na kanałach społecznościowych niż jakakolwiek inna reklama na Super Bowl 2020” – powiedział Olivier François, dyrektor Marketingu FCA. „Oprócz zdobycia niezwykle uznawanej nagrody USA Today Ad Meter, „Groundhog Day” był również najczęściej oglądanym w tym roku spotem motoryzacyjnym na YouTube AdBlitz”.
Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe wyniki odsłon:
Odsłony na kanałach marki Jeep®
- YouTube: 50 357 252
- Facebook/IG: 50 953 265
- Twitter: 2 936 237
- Suma: 104 246 754
Oprócz zdobycia przyznawanego co rok przez dziennik „US Today” wyróżnienia Ad Meter („Groundhog Day” zajął pierwsze miejsce w rankingu 62 dostępnych reklam), film „Groundhog Day” zajął 1. miejsce wśród spotów reklamowych marek motoryzacyjnych na YouTube AdBlitz (i drugie miejsce wśród wszystkich 164 reklam).
People Magazine uznał „Groundhog Day” za spot NR 1 na swojej liście top 10; Adweek uznał go za spot numer jeden Super Bowl 2020; Ad Age „Creativity” określił go mianem „Editor’s Pick”, a Advertising Age przyznał mu prestiżowe „pięć baloników”, co czyni Jeepa jedną z czterech marek, które otrzymały najwyższą punktację.
Oprócz 104 246 754 odsłon reklamy zarejestrowanych w sumie na w kanałach cyfrowych i społecznościowych marki Jeep, YouTube, Facebook, Instagram i Twitter, marka Jeep uzyskała 313 tysięcy wzmianek (dane aktualne na godz. 9:00 ET – czasu wschodniego wybrzeża USA / 15:00 w Europie, w poniedziałek 10 lutego).
W hołdzie dla fanów reklamy, marka Jeep opublikowała na swoim kanale YouTube rozszerzoną wersję filmu, dostępną pod linkiem:
“Groundhog Day” | Bill Murray + Bushy-Tailed Bu’dy’s Off Script & Off Road Adventures Cut”.
Informacje o spocie reklamowym „Groundhog Day” marki Jeep.
60-sekundowa reklama telewizyjna Jeepa, wyemitowana w niedzielę 2 lutego 2020 roku podczas Super Bowl LIV, ukazuje Billa Murraya wcielającego się w rolę Phila Connorsa, bohatera filmu „Dzień świstaka” z 1993 roku (we Włoszech znanego pod tytułem „Ricomincio da capo”). W reklamie Phil Connors wybiera Jeepa Gladiatora do ucieczki, w której towarzyszy mu świstak. Wybór ten znacząco wpłynie na poprawę jego kolejnych dni. Spot zaczyna się od zbliżenia na budzik, na którym jest 6:00 rano. Zaczyna grać utwór „I Got You Babe” wykonywany przez Sonny&Cher, nawiązując do sceny z filmu. I nagle Phil Connors siada na łóżku. Dwadzieścia siedem lat później ponownie utknął w Punxsutawney. Marka Jeep ściśle współpracowała z Sony Pictures, aby zapewnić maksymalną wierność z oryginałem filmu, teraz dostępnym na płycie i w wersji cyfrowej.
„Nawet w najśmielszych snach reklamodawcy nie mógłbym sobie wyobrazić, że Bill Murray zgodzi się zagrać w reklamie emitowanej podczas finału najpopularniejszego sportowego wydarzenia w Stanach Zjednoczonych – Super Bowl, a na dodatek, że ponownie wcieli się w swoją kultową rolę z „Dnia Świstaka”, powiedział Olivier François, dyrektor Marketingu FCA. „Jak spełnić to marzenie bez pomocy szczęśliwego losu? Po raz pierwszy magia zadziałała kilka lat temu, gdy miałem niesamowite szczęście spotkać Billa osobiście. Już wtedy wiedziałem, że byłby idealny dla Jeepa. Ponieważ podobnie jak Jeep, Bill to wolny duch, stale poszukujący przygód i starający się przeżyć życie w niezwykły sposób”. François kontynuuje: „Gdy dowiedzieliśmy się, że w tym roku Dzień Świstaka (ang. Groundhog Day) wypada, po raz drugi w ciągu 54 lat, w niedzielę finału Super Bowl, nie mogliśmy nie skorzystać z okazji. Układ gwiazd był pomyślny i Bill zgodził się wystąpić w swojej pierwszej ogólnokrajowej reklamie telewizyjnej, wcielając się ponownie, dla naszego Jeepa Gladiatora, w słynną rolę Phila Connorsa. Ale tym razem, w naszym spocie reklamowym, bohater dokonuje innego wyboru, siadając za kierownicą pickupa Jeepa Gladiatora, a to zmienia wszystko”.
„To moja pierwsza reklama. Cieszę się, że nakręciłem ją z Wami (Jeep), powiedział Bill Murray. „Cieszę się również, że jest to także moja ostatnia reklama”.
Film reklamowy Jeepa powstał we współpracy z agencją Highdive z Chicago, zdobywcą tytułu Ad Age Small Agency of the Year 2019 (Midwest, Gold), z której usług korzysta Jeep. Marka licencjonowała od Warner Music również kultową piosenkę Sonny&Cher „Ive Got You Babe” do wykorzystania w reklamie.
Poppy, świstak z reklamy.
Poppy (obecnie 10-miesięczny) został uratowany, kiedy miał zaledwie 4 tygodnie, lecz wada wrodzona uniemożliwiła mu powrót na wolność. Teraz pozostaje pod opieką ośrodka rehabilitacji dzikich zwierząt w Pensylwanii i jest pupilem całej rodziny właściciela ośrodka. Uroczy świstak Poppy, który w pełni odzyskał siły, stał się edukacyjnym „ambasadorem” wszystkich dzikich zwierząt.
Film „Groundhog Day” (Dzień świstaka).
„Dzień świstaka”, który wszedł na ekrany w 1993 roku to jedno z arcydzieł kina lat 90. To zabawna komedia romantyczna, w której można docenić talent komediowy Billa Murraya wcielającego się w rolę Phila Connorsa, opryskliwego i aroganckiego prezentera telewizyjnej prognozy pogody, który przyjeżdża do małego miasteczka Punxsutawney w stanie Pennsylwania wraz z ekipą – operatorem Larrym (Chris Elliott) i producentką Ritą (Andie MacDowell), by zrelacjonować Dzień Świstaka. Prognozy pogody są nieubłagane, a Phil ku swojemu niezadowoleniu zmuszony jest zostać z ekipą w Punxsutawney na cały dzień, by uniknąć groźnej śnieżycy. Z ulgą przyjmuje nadejście kolejnego dnia, w którym będzie mógł opuścić miasteczko. Ku jego przerażeniu odkrywa jednak, że znów jest 2 lutego i znowu musi przygotować relację z Dnia Świstaka… a sytuacja ta powtarza się następnego dnia… i następnego.