- Aż dziewięć wyróżnień zdobyły samochody FCA w polskiej edycji największego europejskiego plebiscytu motoryzacyjnego „Best Cars 2018″.
- Na najwyższych stopniach podium Czytelnicy miesięcznika „Auto Motor i Sport” umieścili: Abartha 595/695 wśród Aut Najmniejszych, Alfę Romeo Giuliettę w Samochodach Kompaktowych i Giulię w kategorii Aut Klasy Średniej.
- Drugie miejsca w kategoriach przyznali Fiatowi 500 (Auta Najmniejsze) i Alfie Romeo Stelvio (Duże SUV-y/Terenowe).
- Ponadto, Uczestnicy plebiscytu w tzw. głosowaniu B-Vote uznali, że Fiat 500L jest najlepszym przystępnym cenowo vanem, zaś Fiaty Tipo i 500X oraz Jeep Cherokee trzecimi najlepszymi modelami spośród tych najkorzystniejszych cenowo.
Aż dziewięć wyróżnień zdobyły samochody FCA w polskiej edycji największego europejskiego plebiscytu motoryzacyjnego „Best Cars 2018″.
Na najwyższych stopniach podium w poszczególnych klasach Czytelnicy miesięcznika „Auto Motor i Sport” umieścili Abartha 595/695 oraz dwa modele Alfa Romeo: Giuliettę i Giulię. Drugie miejsca w kategoriach przyznali Fiatowi 500 i Alfie Romeo Stelvio. Ponadto, Uczestnicy plebiscytu w tzw. głosowaniu B-Vote uznali, że Fiat 500L jest najlepszym przystępnym cenowo vanem, zaś Fiaty Tipo i 500X oraz Jeep Cherokee trzecimi najlepszymi modelami spośród tych najkorzystniejszych cenowo.
Przeszło 10,5 tysiąca Czytelników z Polski wzięło udział w tegorocznej, 24. edycji słynnego plebiscytu „Best Cars” przeprowadzonego równolegle w 11 krajach Europy. Uczestnicy wybierali spośród aż 385 aut podzielonych na 11 kategorii. Dodatkowo, Czytelnicy wskazywali najlepsze ich zdaniem modele spośród pojazdów dostępnych do konkretnych pułapów cenowych. Tak powstał swoisty ranking, w którym, jak co roku znaczący udział mają samochody marek należących do FCA.
Tradycyjnie już samochody Fiat Chrysler Automobiles zdominowały kategorię „Auto Najmniejsze”, tu podobnie jak w 2017 roku na pierwszym miejscu Czytelnicy miesięcznika „Auto Motor i Sport” umieścili charakternego Abartha 595/695, a na drugim Fiata 500. Pierwszy model znalazł się na podium piąty raz z rzędu, a kultowa „500″ aż jedenasty! Łącznie oba samochody zdobyły przeszło 25% wszystkich głosów w kategorii, która liczyła aż 20 różnych modeli.! Abarth jest oferowany w sześciu wersjach: 595 Elaborabile, 595 Pista, 595 Turismo i 595 Competizione oraz 695 XSR Yamaha i 695 Rivale, z silnikami benzynowymi 1.4 T-Jet 16v o mocach od 145 do 180 KM. Z kolei Fiat 500 jest dostępny w kultowej wersji 500 oraz jako kompaktowy kabriolet 500C, i napędzany jednostkami benzynowymi 1.2 69 KM lub 0.9 SGE TwinAir o mocach 85-105 KM.
Alfa Romeo Giulietta zdominowała klasę „Auto Kompaktowe”. Piękna Alfa nazywana przez redakcję „Auto Motor i Sport” „plebiscytowym pewniakiem do miejsca na podium” nie opuszcza go od dnia swojego debiutu w „Best Cars” w 2011 roku. Dostępna w czterech wersjach: Giulietta, Super, Veloce i Sport, jest wyposażona w turbodoładowane silniki benzynowe 1.4 o mocach od 120 do 170 KM oraz diesle 1.6 120 KM lub 2.0 150/175 KM. Najbogatszą wersję, Veloce, napędza 240-konna jednostka 1.7 Turbo.
W tej samej kategorii trzecie miejsce wśród najlepszych aut dostępnych cenowo zajął Tipo, bestseller Fiata oferowany w trzech zróżnicowanych wersjach: pięciodrzwiowej Tipo, kombi Station Wagon oraz Sedan.
W kategorii „Auto Klasy Średniej” od trzech lat króluje piękna Alfa Romeo Giulia, flagowy model marki oferujący doskonałą równowagę między formą a funkcjonalnością, występujący w wersjach Giulia, Super i Veloce, napędzany silnikami benzynowymi 2.0 Turbo 200 lub 280 KM albo wysokoprężnymi 2.2 Turbo Diesel 150, 180 lub 210 KM. Topowa wersja Quadrifoglio jest wyposażona w zapewniającą imponujące doznania z jazdy 510-konną jednostkę 2.9 V6 Bi-Turbo.
Kolejna nagrodzona – Alfa Romeo Stelvio – zdobyła 7,2 procent głosów i zajęła drugie miejsce wśród Dużych SUV-ów/Terenowych. Stelvio, której nazwa pochodzi od słynnej alpejskiej przełęczy, oferuje doskonałą dynamikę i zachwycającą przyjemność z jazdy. Dostępna od kwietnia zeszłego roku występuje z silnikami diesla 2.2 o mocach 150, 180 i 210 KM lub jednostkami benzynowymi: 2.0 Turbo 200 lub 280 KM i w topowej wersji Quadrifoglio z 2,9-litrowym Bi-Turbo o mocy 510 KM.