• Swoje święto obchodzi dzisiaj zarówno ikona Fiata, jak i słynny model 500 Jolly Spiaggina, świętujący w tym roku 60. urodziny, seria specjalna legendarnej „500″ i symbol „Dolce Vita”.
  • W związku z podwójnym świętem, marka Fiat przedstawia nową 500 „Spiaggina ’58”, ekskluzywną serię specjalną o wyjątkowo eleganckim designie i bogatym wyposażeniu w standardzie.
  • Wyprodukowana w limitowanej edycji 1958 sztuk, nowa „Spiaggina” 58″ jest prawdziwie kultowym samochodem potwierdzającym sukces Fiata 500: jego ciągłą ewolucję poprzez nowe interpretacje, dzięki 30 seriom specjalnym cieszącym się w ostatnich 11 latach ogromnym sukcesem.
  • Drugim urodzinowym prezentem dla Fiata jest zachwycający spot reklamowy do muzyki „Volare”, włoskiego szlagiera wszech czasów w wykonaniu Domenico Modugno, zaprezentowanego po raz pierwszy na festiwalu Sanremo w 1958 roku.
  • Dla podkreślenia tej wyjątkowej okazji, Garage Italia i firma projektowa Pininfarina przygotowały własny projekt kreatywny opracowany na bazie 500C: fascynujący showcar „Spiaggina by Garage Italia”, oferujący unikalne, wyrafinowane rozwiązania, które reinterpretują ducha tamtych lat we współczesnym stylu.

Lato 1958. Delikatna bryza morska powiewa znad błękitnych wód okalających wybrzeże Capri, pieszcząc kadłuby luksusowych jachtów zacumowanych w porcie. Na nabrzeżu, ekskluzywna 500 Jolly, lepiej znana, jako „Spiaggina”, czeka na swoich znakomitych gości, by towarzyszyć im w ekscytującym nocnym „Dolce Vita”.

Lato 2018. Dokładnie w dniu urodzin Fiata 500, kultowa „Spiaggina” w eleganckim stylu powraca do najbardziej znanych europejskich kurortów. Swoje nowe życie zawdzięcza marce Fiat, która prezentuje nową serię specjalną 500 „Spiaggina ’58”, wyprodukowaną w limitowanej edycji 1958 sztuk, stanowiącej hołd dla oryginalnej „Spiagginy” z 1958 r. i oferującej niezwykle elegancki design i luksusowe wyposażenie.

Jest to pierwszy z dwóch urodzinowych prezentów marki Fiat przygotowanych dla swojej ikony, aby uczcić zarówno legendarne urodziny małego miejskiego samochodu, jak i 60-lecie jego pierwszej serii specjalnej – niezapomnianej 500 „Spiaggina” z 1958 roku, która stała się powszechnie uznanym symbolem „Dolce Vita”. Podkreślając te dwie ważne daty, Fiat świętuje również tajemnicę wiecznej aktualności 500: jej umiejętność ciągłego odnawiania się, także poprzez specjalne serie, nie tracąc nigdy swojej oryginalnej tożsamości. Marka Fiat przygotowała także drugi „prezent” na te specjalne podwójne urodziny: wspaniały spot reklamowy w rytmie muzyki „Volare”, popularnego szlagieru włoskiej muzyki rozrywkowej, zaprezentowanego po raz pierwszy w 1958 roku. W roli głównej, oczywiście, nowa 500 „Spiaggina ’58”.

Luca Napolitano, dyrektor marki Fiat&Abarth regionu EMEA, opowiada o projekcie tymi słowami: „Nowa” Spiaggina ’58” to nasz urodzinowy prezent dla modelu 500 celebrujący jednocześnie 60. urodziny „Spiagginy”, prawdziwy „wehikułu czasu” z  licznymi nawiązaniami do wspaniałych lat Dolce Vita, jak zabytkowe logo i obręcze kół w stylu vintage, biały pas biegnący wzdłuż nadwozia powyżej klamek drzwi, nadwozie wyłącznie w wersji kabriolet i dwukolorowe wnętrze, nie wspominając o specjalnym kolorze zarezerwowanym tylko dla tej serii: błękitny Volare Blue.  Nazwa modeli i jego kolor przenoszą nas w czasie, do roku 1958, a dokładniej na Festiwal w Sanremo, kiedy to młody Domenico Modugno wraz z Johnnym Dorelli zaśpiewali po raz pierwszy „Nel blu dipinto di blu”, słynną piosenkę znaną również, jako „Volare”, która stała się „ścieżką dźwiękową” szalonych lat Dolce Vita.

Ponadto, dwa inne włoskie centra doskonałości – Garage Italia i firma projektowa Pininfarina – świętując podwójne urodziny, przygotowały zachwycający model „Spiaggina by Garage Italia” wykonany na bazie Fiata 500C, wyposażony w wyjątkowe, wyrafinowane rozwiązania, które reinterpretują niezapomniane lata Dolce Vita według nowoczesnego klucza.

Lapo Elkann, przewodniczący i dyrektor kreatywny Garage Italia: „Miłość od pierwszego wejrzenia, taka, która porusza Twoje serce i duszę. Takie uczucie towarzyszy mi zawsze, gdy patrzę na 500 lub siadam za jej kierownicą. Zakochałem się w tym samochodzie, już, gdy byłem małym chłopcem, a gdy dorastałem, moim marzeniem było przywrócenie go do życia. Bardzo się cieszę, że model powrócił na rynek i mam nadzieję, że dzięki niemu będzie można jeszcze raz przeżyć marzenia i magiczne lata powojennego boomu gospodarczego i epoki włoskiego Dolce Vita. Od 2007 roku, rok po roku, realizowałem moje własne indywidualizacje 500s, a założenie firmy Garage Italia umożliwiło nam zaprojektowanie mnóstwa wersji, potwierdzających wszechstronność i ogromną aktualność tego modelu, który nadal jest jedną z najbardziej lubianych marek na świecie.
Minęło już 11 lat od 4 lipca 2007 r., kiedy model narodził się na nowo i dzisiaj, razem z Garage Italia, postanowiłem uczcić i odświeżyć inną wspaniałą włoską ikonę, projektując wraz z Centrum Stylu „Spiagginę by Garage Italia”, wykonaną przez mój zespół przy cennym wsparciu technicznym i inżynieryjnym ze strony Pininfarina oraz przy udziale marki Fiat. Jestem dumny z tego, co osiągnęliśmy. I jestem dumny, że cała praca została wykonana we Włoszech, we współpracy z włoskimi firmami, które promują nasz ukochany kraj na całym świecie. Jestem pewien, że samochód ten sprawi, że ludzie zaczną na nowo marzyć, śnić i interpretować włoską radość życia, która już od pokoleń inspiruje cały świat”.

„Kreatywność i możliwość realizacji, technologia i rzemieślniczy kunszt: elementy wyróżniające markę Pininfarina w służbie nowej ikony włoskiego designu i know-how”, wyjaśnia dyrektor generalny Pininfarina, Silvio Pietro Angori. „Projekt Spiaggina umożliwił Pininfarinie ponowne pokazanie swoich możliwości projektowych i jej naturalne powołanie do tworzenia wyjątkowych, ekskluzywnych modeli. Pasja i dbałość o szczegóły umożliwiły założycielowi firmy, Pinin Farinie, zrealizowanie Eden Roc dla Giovanniego Agnelliego w latach 50. Dzisiaj te same cechy kierowały atelier Pininfarina podczas projektowania i tworzenia „Spiagginy”, począwszy od konfiguracji opracowanej przez Garage Italia na bazie Fiata 500C. Projekt „Spiaggina” połączył firmy i osoby, których misją i powołaniem jest tworzenie samochodów będących zarówno obiektem estetycznym, jak i projektem przemysłowym”.

Nowa seria specjalna Fiata 500 „Spiaggina ’58”.
Pierwszym wyrazem hołdu z okazji podwójnej rocznicy jest nowa seria specjalna Fiata 500 „Spiaggina ’58”, wyprodukowana w limitowanej edycji 1958 samochodów i dostępna tylko w wersji kabriolet, by w pełni cieszyć się letnią pogodą i niezwykłością historii, która pozostawiła niezatarty ślad w naszej pamięci. Jak przystało na gwiazdę „Dolce Vita”, nowa seria specjalna „przywdziewa” niezwykły niebieski kolor Volare, zestawiony z beżowym, miękkim dachem i podkreślony białym pasem powyżej klamek oraz 16-calowymi obręczami aluminiowymi w stylu vintage. To niecodzienne zestawienie kolorystyczne jest wzbogacone o inne, wyróżniające się elementy, takie jak listwy boczne z logo 500, chromowane obudowy lusterek, logo vintage oraz zapisaną elegancką kursywą chromowaną nazwę „Spiaggina ’58”, widniejącą, jako „podpis” ostatniego dzieła Fiata.
We wnętrzu odnajdujemy tę samą klasę i elegancję, z oryginalnym, designerskim wykończeniem. Począwszy od deski rozdzielczej polakierowanej w tym samym niebieskim kolorze Volare, co nadwozie, z wyszukanymi dwukolorowymi siedzeniami, z szarym siedziskiem w paski i górą w kolorze kości słoniowej. Dopełnieniem eleganckiego wnętrza są specjalne dywaniki i koło kierownicy z logo vintage. Nowa seria specjalna „Spiaggina ’58” oferuje to, co najlepsze pod względem łączności i technologii, począwszy od wyposażenia seryjnego, w którego skład wchodzi radio Uconnect 7″ HD LIVE z dotykowym ekranem, Apple CarPlay kompatybilny z Android AutoTM, jak również wbudowana nawigacja oraz cyfrowe radio DAB digital radio. Seryjne wyposażenie obejmuje również największy w swojej kategorii
7-calowy ekran TFT, automatyczną klimatyzację, tylne czujniki parkowania, siedzenia z regulowaną wysokością oraz kieszeniami z tyłu oparcia. Wreszcie, w 500
„Spiaggina ’58” montowany jest silnik benzynowy 1.2 o mocy 69 KM lub 0.9 TwinAir o mocy 85 KM, oba spełniające normę Euro6D.

Kolekcja Fiatów 500 staje się jeszcze bogatsza i bardziej ekskluzywna.
Seria specjalna 500 „Spiaggina ’58” jest kolejną w kolekcji Fiatów 500, na którą składa się imponująca liczba edycji specjalnych, które pojawiały się w ostatnich 11 latach. Nieprzypadkowo Fiat 500 zawsze był uznawany za „trendsettera”, który pozostając wierny samemu sobie, pojawiał się jednocześnie w różnych odsłonach, łącząc swoją niepowtarzalną tożsamość z wieloma sławnymi markami, by dać początek wielu wyjątkowym seriom specjalnym, stworzonym, by odkryć niezwykłe dla miejskiego samochodu terytoria, od mody poprzez luksusowe jachty do sztuki i sportu. Na szczególne przypomnienie zasługują edycje specjalne Diesel, Gucci, GQ oraz niedawna edycja Collezione związana ze światem mody, niesamowita Riva oraz Abarth Rivale nawiązujące do luksusowych jachtów, oryginalne serie Anniversario i 560 będące wyrazem hołdu dla protoplasty i, wreszcie, seria 500 Mirror odznaczająca się pod względem zaawansowanej technologii łączności ze światem.

Teraz natomiast pojawia się piękna 500 „Spiaggina ’58”, która kontynuuje historię kultowego modelu Fiata.
Wprowadzony na rynek w 1957 roku i zakorzeniony w świadomości ludzi, jako symbol masowej motoryzacji, Fiat 500 powtórnie narodził się w 2007 roku, kiedy to zadebiutował nowy model, stając się w krótkim czasie światowym fenomenem. Świadczą o tym ponad 2 miliony egzemplarzy sprzedanych w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym 80% poza granicami Włoch. Ten sukces wywindował w 2013 roku 500* na pierwsze miejsce w Europie wśród aut z tego segmentu. Rezultat ten potwierdził się również w pierwszych pięciu miesiącach 2018 roku, podczas których Fiat 500 zajmował pozycję lidera na 10 rynkach (Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii, Szwajcarii, Portugalii, Austrii, Słowenii, Węgrzech, Bułgarii i Chorwacji) i znajdowała się w najlepszej trójce w innych 6 krajach (Włoszech, Niemczech, Francji, Szwecji, Słowacji i Rumunii). Jest to wzrost, który nie uznaje zastojów, tym bardziej, że już w pierwszych pięciu miesiącach 2018 roku i w swoim jedenastym roku istnienia, 500 jeszcze raz pobiła swój rekord ze sprzedażą w Europie w ponad 93000 egzemplarzy, dzięki czemu było to pięć najlepszych miesięcy w historii tego modelu.
*
 wszystkie wersje Fiat 500 i Abarth 500.

Sukcesor symbolu „Dolce Vita”.
Zaledwie rok po wprowadzeniu na rynek, które miało miejsce 4 lipca 1957 roku, Fiat 500 stał się prawdziwym obiektem kultu wraz z premierą jego pierwszej serii specjalnej: 500 Jolly, znanej lepiej pod nazwą „Spiaggina”. Wyprodukowany przez Carrozzeria Ghia na bazie Fiata 500, a później również na bazie wersji Giardiniera, ten wyjątkowy samochód był produkowany od 1958 do 1965 roku i sprzedawany w Europie, Stanach Zjednoczonych, a nawet w Południowej Afryce. Kosztująca dwa razy tyle, co normalna wersja, specjalna wersja plażowa spotkała się z pozytywnym przyjęciem ze strony najbardziej wpływowych osób tamtych czasów – w tym armatora Arystotelesa Onassisa i aktora Yula Brynnera, którzy wybrali go, jako „lądowy środek transportu” przewożony na jachcie czy pojazd do poruszania się podczas gry w golfa w wiejskich posiadłościach. 500 Jolly można również podziwiać wśród aut z prywatnej kolekcji samochodów prezydenta Lyndona B. Johnsona.
Jednym z charakterystycznych elementów tego auta był brak drzwi – delikatne łańcuszki został wprowadzone dopiero w okolicach 1965 roku, ale najbardziej innowacyjnym aspektem jego wyglądu były chromowane orurowania, które stanowiły obramowanie nadwozia zarówno po bokach, jak i z przodu auta, na których wsparty był daszek przeciwsłoneczny.
Wyposażona w chłodzony powietrzem, dwucylindrowy silnik o mocy 22 KM 500 Jolly osiągała prędkość 105 km/h.

Zachwycający film w wakacyjnym stylu.
Drugim wyrazem hołdu dla Fiata jest zachwycający film opiewający trzy uwielbiane i znane na całym świecie włoskie doskonałości: kultowego Fiata 500, niezapomnianą piosenkę „Volare” oraz piękne, południowe wybrzeże Włoch. Film pokazuje nowego Fiata 500 „Spiaggina ’58” muskanego słońcem i ciepłym, letnim wiatrem, jadącego wzdłuż włoskiego wybrzeża, słynącego z krystalicznie czystej wody, długich piaszczystych plaż i robiących wrażenie klifów.Tej uwodzicielskiej przejażdżce towarzyszy melodia słynnej włoskiej piosenki „Nel blu dipinto di blu”, znanej również, jako „Volare”, zaśpiewanej po raz pierwszy przez Domenico Modugno w 1958 roku na festiwalu w San Remo. Piosenka jest wykonywana przez zespół młodych muzyków, wśród których wyróżnia się głos małej dziewczynki, co nadaje jeszcze silniejszego, emocjonalnego przekazu tych trzech symboli „włoskiego piękna”, które są ponadczasowe, ponadkulturowe i ponadgraniczne.
Film został wyprodukowany przez agencję Leo Burnett.

Spiaggina by Garage Italia.
Beztroska i zabawa, to właśnie z tymi uczuciami kojarzy się po raz pierwszy showcar Spiaggina by Garage Italia. Jest to zasługa typowo letnich kolorów – niebieskiego Volare i białego Perla, które charakteryzują dwukolorowe nadwozie z wykończeniami w kolorze niebeskim Garage oraz odpowiednio dobraną tapicerką. Tak jak w przypadku Spiagginy z lat 60., auto to nie ma dachu, a przestrzeń dla pasażerów siedzących z tyłu przekształciła się w obszerną wnękę z wbudowanym „prysznicem”, by zapewnić wszystko to, co potrzebne podczas pobytu nad jeziorem czy nad morzem. Modyfikacja ta była możliwa, dzięki pomocy techników Pininfarina, którzy wsparli zespół Garage Italia w projektowaniu wzmocnień konstrukcji, jak orurowanie z tyłu, by zagwarantować odpowiednią sztywność ramy.
Jest naprawdę wiele szczegółów, które nadają jedynego w swoim rodzaju charakteru ostatniej realizacji zespołuLapo Elkanna. Showcar ma obniżaną szybę przednią, taką jak w motorówkach oraz podłogę powierzchni załadunkowej wykonaną z korka we wzór, który nawiązuje do podłóg występujących na luksusowych jachtach.
Dwa przednie siedzenia zostały zastąpione wykonaną na miarę ławką, która nawiązuje do typowego designu lat 60., ozdobioną wodoodporną, skórzaną tapicerką z białej i niebieskiej skóry Foglizzo Leather. Wreszcie, chromowane wykończenia klamek, lusterek i kołpaki nowych, aluminiowych obręczy Fiata 500 Vintage 1957 powodują, że Spiaggina by Garage Italia mieni się w słońcu.
Showcar
 od produkcji dzieli niewielki krok. Samochód można zamówić i zindywidualizować w taki sposób, by wyglądał, jak niepowtarzalny egzemplarz Garage Italia, który oferuje możliwość wymiany montowanej seryjnie szyby przedniej na niską owiewkę w żeglarskim stylu, jak ta w showcar. Samochód będzie można wyposażyć w jeden z silników aktualnie dostępnych w gamie Fiat 500. Więcej informacji dostępnych jest na stronie Fiata, w autoryzowanej sieci Fiata lub bezpośrednio w Garage Italia.