- Dzisiaj odbyła się międzynarodowa prezentacja prasowa projektu FCA What’s Behind: po raz pierwszy pokazano kulisy faz badawczo-rozwojowych samochodów FCA.
- Premiera pierwszych dwóch odcinków wyjątkowej serii filmów: od minus 40 °C w Szwecji, do badań cieplnych w RPA – FCA testuje swoje najnowsze modele w ekstremalnych warunkach.
- Osiągnięcie najwyższych standardów jakości, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu dla każdego modelu wymaga ciągłej pracy: projekt FCA What’s Behind pokazuje miejsca, ludzi i aspekty techniczne.
Dzisiaj zaprezentowano projekt FCA What’s Behind, serię interesujących filmów dokumentalnych, opowiadających o niezwykłych kulisach faz badawczo-rozwojowych pojazdów marki FCA: po raz pierwszy FCA otwiera podwoje swoich ośrodków operacyjnych na całym świecie.
Wszyscy miłośnicy samochodów mogą skorzystać z wyjątkowego przywileju zobaczenia najbardziej drobiazgowych czynności wykonywanych przez inżynierów i techników nieustannie pracujących nad zagwarantowaniem najwyższej jakości produktu, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu w każdych warunkach. To właśnie dlatego te żmudne testy, kontrole, legalizacje i testy wytrzymałościowe odbywają się pod najbardziej skrajnymi szerokościami geograficznymi: trafność każdego projektu testowego jest kluczowym elementem aktywnego bezpieczeństwa i musi być idealnie oceniona w każdym środowisku, począwszy od temperatury rzędu minus 40 ° C w Arjeplog w Szwecji, do plus 40°C w Upington w RPA.
Gdzie zbiega się historia i przyszłość.
Miejsca i ich otoczenie stanowią pierwszy temat serii FCA What’s Behind: „kraina lodu” północnej Szwecji i pustynie Afryki Południowej dostarczają temat do pierwszych dwóch odcinków tego dokumentu, natomiast kolejne comiesięczne odcinki zaproponują wizyty w innych ośrodkach doskonałości FCA, takich, jak na przykład obiekt doświadczalny w Balocco (w prowincja Vercelli), ośrodek bezpieczeństwa oraz centrum badawcze „Centro Ricerche Fiat” w Orbassano (prowincja Turyn). Wszystkie to bardzo ważne, najnowszej generacji ośrodki badawczo-rozwojowe: ośrodki doświadczalne, tory testowe, sprzęt technologiczny oraz wydziały pracujące nad uzyskaniem najwyższej jakości.
Uruchamianie samochodu: synteza niekończących się operacji.
Po odwiedzeniu miejsc, w których codziennie zapisywane są karty historii i przyszłość grupy FCA, What’s Behind zajmie się bardziej szczegółowymi tematami, takimi, jak wydajność silnika, technologia, dbałość o szczegóły, komfort i przyjemność z jazdy, a także aerodynamiką i rodzajami napędu. Kiedy zasiadasz za kierownicą samochodu Grupy FCA i testujesz wszystkie jego zalety – począwszy od prostego uruchomienia silnika po manewrowanie i docenianie jego bezpieczeństwa, ciszy, szyku i trzymania się drogi – korzystasz z długotrwałego, złożonego, wymagającego i ciągłego procesu. Projekt FCA What’s Behind otwiera drzwi Grupy, by pokazać ogrom pracy i fachowej wiedzy pozwalających na stworzenie każdego z modeli.
Arjeplog: centrum testowe FCA.
Arjeplog to miasto w północnej Szwecji zajmujące powierzchnię około 14.500 km2, w którym znajduje się centrum testowe FCA (FCA Proving Ground). Arjeplog oferuje idealne warunki i udogodnienia do testowania samochodów w ekstremalnie niskich temperaturach: jego szerokość geograficzna jest podobna do szerokości geograficznej Islandii, a temperatura może spaść do -40 ° C … ale bezpieczeństwo jest najważniejszym priorytetem. Ośnieżone drogi i skute lodem jeziora oferują wiele kilometrów tras testowych z licznymi bezpiecznymi drogami ewakuacyjnymi. Kolejnym plusem, biorąc pod uwagę konkurencyjny charakter branży, jest trudna dostępność tego obszaru: Arjeplog, położone około 1000 km od Sztokholmu i od Przylądka Północnego, gwarantuje maksymalną dyskrecję.
Ekstremalne warunki w pobliżu koła podbiegunowego – w zimowych temperaturach dochodzących do -35 stopni Celsjusza – umożliwiają wyspecjalizowanym technikom wielokrotne przeprowadzanie testów w celu optymalizacji ustawień systemów klimatyzacji, odszraniania i odmgławiania, a także sprawdzania działania wszystkich materiałów i czasów reakcji licznych aktywnych systemów samochodu. Ponadto spektakularny, zamarznięty krajobraz okolicy oferuje powierzchnie o niskiej przyczepności, na których utworzono ogromne lodowe trasy i stoki. Są one wykorzystywane do przeprowadzania licznych testów, od ustawienia zawieszenia pojazdu po kinematykę (granica plastyczności jest tutaj zredukowana do zera) i wielokrotne testowanie opon, hamulców, systemów sterowania, trakcji i mechanizmów różnicowych. Wszystko musi działać idealnie nawet w najtrudniejszych warunkach i sytuacjach!
Upington: testy w wysokich temperaturach.
Jeśli arktyczne temperatury Arjeplog oferują FCA doskonałe warunki do przeprowadzania zimowych testów „w krainie lodu”, to Upington jest idealnym miejscem dla testów w warunkach wyjątkowo wysokich temperatur. Miasteczko położone jest w północnej części RPA, na granicy z Botswaną i Namibią, a obszar Upington leży na skraju pustyni Kalahari, obok ogromnego Parku Narodowego Kgalagadi… którego nazwa w języku Bantu oznacza „miejsce bez wody”.
Upington jest jednym z najgorętszych obszarów w całej Południowej Afryce i zapewnia optymalne warunki do oceny wpływu maksymalnych skrajnych temperatur, pyłu i suchości na prawidłowe osiągi pojazdu. Aby zapewnić niezawodność w każdych warunkach, komponenty i systemy pojazdu poddawane są nieustannym testom: silniki, klimatyzacja, systemy bezpieczeństwa i materiały muszą być odporne na wszystkie warunki pogodowe i terenowe. W tej części RPA stale świeci palące słońce, co umożliwia wielokrotne przeprowadzanie dokładnych testów mających na celu optymalizację ustawień wszystkich systemów.
Zobacz podobne artykuły

Pół miliona wyprodukowanych Fiatów Tipo.
Sprawdź szczegóły
Nowy Jeep® Cherokee
Sprawdź szczegóły
Alfa Romeo Stelvio „Nowością Roku 2018”
Sprawdź szczegóły