• Fiat Professional prezentuje na swoim stoisku pełną gamę samochodów dostawczych z wyposażeniem zaprojektowanym i stworzonym specjalnie pod kątem konkretnego wykorzystania, by jak najlepiej wspierać Klienta w Jego pracy.
  • Ducato: bestsellerowy model Fiata Professional oraz niezaprzeczalny lider rynku europejskiego prezentuje w Hanowerze swoją wszechstronność w pełnej krasie; od wyposażenia pod kątem działalności gastronomicznej typu „street food”, poprzez mobilne warsztaty MEC (Mopar Express Care), aż po specjalistyczne wersje, zaprojektowane i dostarczane jako baza pod zabudowy na przykład kamperów (70% kamperów sprzedawanych w Europie zbudowanych jest na bazie Ducato), oraz pojazdy spełniające funkcję pomocy drogowych, służące do transportu koni, lekkie naczepy i mobilne sklepy. Fiat Professional współpracuje z najlepszymi w Europie firmami zajmującymi się zabudowami, w tym z AL-KO, liderem w branży produkcji specjalistyczncyh podwozi.
  • Prezentowana jest również najszersza na rynku ekologiczna gama: oprócz Ducato Minibus Natural Power do zrównoważonego transportu, dopełnieniem oferty jest Doblò w wersji furgon z długim  rozstawem osi, oraz kompaktowy Fiorino, obydwa w wersji  Natural Power zasilanej metanem, które umacniają pozycję lidera FCA w sprzedaży pojazdów CNG z ponad 720 000 sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych.
  • Dopełnieniem stoiska Fiat Professional są niezwykłe koncepty Fullback Cross by Garage Italia oraz Talento Shuttle by Irmscher. Obydwie wersje wyposażenia wyrażają lifestylowy charakterwszechstronność i pozwalają wyróżnić się w codziennym życiu oraz maksymalnie intensywnie przeżywać każdy moment dnia.
  • Na Salonie Samochodowym w Hanowerze debiutuje Mopar® Connect Fleet, innowacyjny zestaw połączonych usług, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i zarządzanie flotami samochodów FCA przez menadżerów floty małych i średnich firm.

W Hanowerze marka Fiat Professional wystawia osiem samochodów reprezentujących jego szeroką i urozmaiconą gamę, która spełnia wymagania każdej zawodowej „misji”, dzięki ogromnej wszechstronności wyposażenia. Jest to więc oferta full liner, która sprawdza się w każdym rodzaju transportu, osób czy towarów i obecna we wszystkich segmentach – od samochodów typu van pochądzących od aut osobowych, poprzez duże furgony, po pick-upy – oferując różnego rodzaju nadwozia, ładowność i pojemność, jak również pełny wybór rozstawów osi, długości i wysokości – i która może poszczycić się wysoko wydajnymi silnikami o różnego typu zasilaniu (benzyna, olej napędowy, LPG i metan).

Lifestylowy świat według Fullbacka Cross Concept by Garage Italia i Talento Shuttle by Irmscher.

Gwiazda stoiska Fiata Professional, niezwykły Fullback Cross Concept by Garage Italia, to oryginalny pojazd koncepcyjny stworzony we współpracy z creative hub Lapo Elkanna. Nadwozie tego samochodu występuje w dwubarwnej, zielono-brązowej kolorystyce, na tle której wyróżniają się obudowy lusterek w kolorze brązu oraz 17-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego Black Matt i zestawione jest z oryginalną, skórzaną tapicerką „Elmo Vintage” w brązowym kolorze.
Przykładową, wystawioną bazą jest Fullback Cross, pick-up o wyrazistym lifestylowym charakterze, wszechstronny i mogący sprostać potrzebom związanym z mobilnością i wolnością, by wyróżnić się w codziennym życiu i maksymalnie intensywnie przeżywać każdy moment dnia. Za kierownicą Fullbacka Cross faktycznie z łatwością można pokonać każdą przeszkodę, bez rezygnacji z czegokolwiek, bez ograniczeń i bez kompromisów. Pick-up Fiata Professional łączy cechy pozornie nie do pogodzenia: jest to najbardziej niezawodny towarzysz pracy oraz najlepszy kompan podczas każdej przygody. Wszystkie cechy oraz elementy wyposażenia wpływają na jego niezwykle prostą eksploatację, bez rezygnacji z komfortu: maksymalna wygoda prowadzenia po każdym rodzaju nawierzchni, dzięki najlepszemu w tej kategorii promieniowi skrętu, łatwe manewrowanie, dzięki tylnej kamerze cofania, wygoda gwarantowana przez skórzane siedzenia i automatyczną skrzynię biegów. Oprócz tego kierowca może skorzystać z najbardziej kompletnego w tej kategorii układu napędowego, by dotrzeć do obranego celu. Wystarczy nacisnąć przycisk, by przejść z napędu na dwa koła, idealnego, by ograniczyć spalanie, do napędu na cztery koła, z centralnym mechanizmem różnicowym Torsen do jazdy offroadowej. Ponadto, Fullback Cross oferuje możliwość korzystania z reduktora terenowego, a w przypadku bardziej ekstremalnych tras, zablokowania mechanicznie tylnego mechanizmu różnicowego.

Obok Fullbacka Cross Concept by Garage Italia pokazany jest Talento Shuttle  zabudowany przez niemiecką firmę Irmscher, specjalizującą się w sportowym i funkcjonalnym tuningu. Wyposażenie, które pojawi się na rynku za kilka miesięcy, potwierdza duże możliowści adaptacji modelu i jego naturalne zadatki do świadczenia usług transportu na lotniskowych parkingach i do hoteli. Stanowi niezwykle elastyczny środek transportu, dzięki swoim czterem pojedynczym siedzeniom tylnym oraz szerokim możliowściom konfiguracji foteli.
Wystawiany na Salonie samochód powstał na bazie serii specjalnej Talento Sportivo, wprowadzonej na rynek kilka miesięcy temu. Wyróżnia się indywidualną estetyką, która podkreśla  wyrazisty wygląd. Po pierwsze, czarny, metalizowany lakier, na tle którego wybijają się duże, 18-calowe obręcze ze stopu lekkiego Matt Black, stopień boczny oraz spoiler na dachu w tym samym kolorze co nadwozie, jak również spoiler z przodu Matt Black z czerwoną wstawką. Ponadto, dodatkowemu podkreśleniu sportowego wyglądu służy sportowe zawieszenie, zapewnione przez specjalne, obniżone amortyzatory.
Pokazana na Salonie specjalna wersja Talento może dysponować nawet 6 miejscami (wraz z kierowcą) i oferuje dopracowane w każdym szczególe, wysokiej jakości wnętrza, by zapewnić wszystkim podróżującym maksymalną przyjemność jazdy. Na przykład, wnętrze typu „Total black” z czarną deską rozdzielczą i profilami zestawu wskaźników w kolorze srebrnym. Na pierwszy plan wysuwają się cztery eleganckie, niezależne fotele tylne: wyprofilowane, w całości pokryte skórą z czerwonymi przeszyciami i wyposażone w indywidualne podłokietniki. Ponadto, fotele są obrotowe i przesuwane, ponieważ zamontowane są na prowadnicach: pozwala to wykorzystać całą przestrzeń kabiny pasażerskiej i „urządzić” ją naprawdę według uznania.
To jednak nie wszystko. W środku, pomiędzy dwoma rzędami, znajduje się mały, funkcjonalny stolik, który w razie potrzeby można otworzyć lub zdemontować. Dopełnieniem wnętrza tego konkretnego Talento Shuttle są wykończenia szyb oraz tapicerka z czarnej skóry z czerwonymi przeszyciami.
Oferowany w wersji kombi do przewozu osób, z długim rozstawem osi i standardowym dachem (L2H1), Talento nie tylko wygląda atrakcyjnie i dynamicznie, ale oferuje niezrównaną ilość miejsca, dopasowywaną do potrzeb pasażerów, którzy mogą zapakować wszystkie swoje walizki.

Zabudowy Ducato, bestsellera Fiata Professional sprzedanego w ponad trzech milionach egzemplarzy.

W Hanowerze odwiedzający mogą podziwiać dwa samochody zbudowane na bazie Ducato, które potwierdzają dużą wszechstronnośc bestsellerowego modelu Fiata Professional. Na stoisku pokazany jest Ducato przystosowany do branży gastronomicznej typu street food”, z czarnym nadwoziem, szarym wnętrzem i silnikiem 2.3 Multijet2 o mocy 130 KM. U jego boku stoi słynny MEC (Mopar Express Care), samochód zbudowany na bazie Fiata Ducato, który staje się prawdziwym mobilnym warsztatem z miejscem na przyjęcie, diagnostykę i naprawy. Dopełnieniem ekspozycji prezentowanej na Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2018 w Hanowerze jest samochód wystawowy (back-to-back”), będący połączeniem dwóch podwozi bazowych  Ducato.  Przeznaczone są one jako bazy pod zabudowy wielu rodzajów kampera, gdzie Ducato jest liderem (70% kamperów sprzedanych w Europie zostało zbudowanych na bazie Ducato), jak również pojazdy spełniające funkcję pomocy drogowych, służące do transportu koni, lekkie naczepy i mobilne sklepy, które podkreślają indywidualne cechy estetyczne, technologiczne i motoryzacyjne modelu. Wystawiane samochody potwierdzają, że Ducato – ale również inne modele Fiat Professional – może zostać poddany niezliczonym adaptacjom nadwozia w zależności od zastosowania: od kursujących wahadłowo autobusów, po pojazdy z systemami wspomagającymi kierowcę, od mobilnych warsztatów, po samochody dla niepełnosprawncyh, od zabudowy izotermicznej, po chłodnie, od kamperów, po pojazdy przeznaczone do obsługi administracji państwowej. Nie ma takiej profesji czy wymagań, którym nie mogłyby sprostać samochody Fiat Professional, o czym świadczy również współpraca z najlepszymi w Europie specjalistycznymi firmami zajmującymi się zabudowami, w tym z AL-KO, liderem w branży w produkcji specjalistyczncyh podwozi.

Gama CNG Fiata Professional.

Od ponad 20 lat FCA jest europejskim liderem pod względem sprzedaży samochodów z podwójnym zasilaniem benzyna/metan z ponad 720 000 sprzedanych samochodów osobowych i dostawczych. Gama Fiat Professional obejmuje pięć modeli: Fiorino, Doblò Cargo, Ducato, Ducato Panorama i Panda Van.

Na Salonie Samochodowym w Hanowerze wystawione są trzy auta z zasilaniem CNG. Pierwsze to Ducato Minibus wyposażony w przyjazny dla środowiska silnik 3.0 Natural Power z zasilaniem na metan, który zapewnia moc 140 KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 350Nm. Dzięki zasięgowi wynoszącemu około 400km, staje się on niezłą alternatywą dla klasycznego silnika na olej napędowy o porównywalnej mocy i przestrzeni ładunkowej.

Kolejną cechą szczególną prezentowanego samochodu jest 14-miejscowa konfiguracja (wraz z kierowcą), która razem z 9-miejscową wersją Kombi L3H2 i 17-miejscową wersją Minibus stanowi dopełnienie gamy bestsellera Fiat Professional w misji związanej z przewozem osób: od idealnego pojazdu dla hoteli i ośrodków sportowych, poprzez przewozy miejskie i pozamiejskie, aż po turystykę na średnich i długich odcinkach oraz adaptacje pod kątem osób niepełnosprawnych. Prezentowany w Hanowerze Ducato Minibus z rozstawem osi 4035 mm, wysokim dachem (H2) homologacją typu M2 i dopuszczalną masą całkowitą  4,3 tony, to jedyny wśród samochodów pojazd z napędem na przód. Jego długość wynosi 5998 mm (L4) i pomieści 14 osób. Zaprojektowany został tak, by zapewnić maksymalny komfort pasażerom dzięki fotelom pasażerów z rozkładanymi do 13 stopni oparciami, oświetleniem dziennym i nocnym LED, półką pod sufitem z każdej strony ze schowkami na drobne przedmioty i indywidualnymi światłami LED, głośnikom, indywidualnym nawiewom oraz dwóm portom USB na każdy rząd foteli.

Na stoisku Fiat Professional znajduje się również Doblò Cargo Natural Power wyposażony w silnik 1.4 16v T-JET o podwójnym zasilaniu metan-benzyna, który rozwija maksymalną moc 120 KM (zarówno benzyna, jak i metan)  i zapewnia płynny przyrost wartości momentu obrotowego (206 Nm przy 3000 obrotów/min). Zatem, duża elastyczność jazdy i brak potrzeby ciągłego sięgania do drążka sześciostopniowej skrzyni zmiany biegów sprzyjają przyjemnej i bezstresowej jeździe. Wystarczy jednak nacisnąć na pedał gazu, aby otrzymać błyskawiczną reakcję, do czego przyczynia się zmniejszona bezwładność turbosprężarki. Doblò Cargo Natural Power zwraca uwagę na ochronę środowiska i na wymagania zawodowe: objętość przedziału ładunkowego pozostaje niezmieniona, ponieważ butle z metanem umieszczone są pod podłogą. Całkowita ich pojemność wynosi 95 litrów, co przekłada się na 16 kg gazu naturalnego dla wersji z krótkim rozstawem osi wyposażonych w 4 butle (wersje z długim rozstawem osi mogą mieć nawet 5 butli po 130 litrów/22,1 kg metanu) plus 22-litrowy zbiornik na benzynę. Ponadto, w prezentowanym samochodzie występuje cały szereg elementów wyposażenia, montowanych w zależności od potrzeb zawodowych. Są to na przykład regały modułowe, które można ustawić po obydwóch stronach samochodu, ze schowkami na drobne przedmioty, półkami i wyjmowanymi szufladami. W porównaniu z wersją diesel, objętość pozostaje niezmieniona i wynosi 4,6 m3, przy rekordowej ładowności 980 kg.

Wreszcie, na niemieckim „wybiegu” prezentuje się Fiorino Natural Power wyposażony w silnik 1.4 8v o mocy 70 KM z podwójnym zasilaniem metan-benzyna, który zapewnia łączny zasięg na poziomie ponad 900 km. Pokazany samochód występuje w jasnoszarym kolorze metalik z dopasowanym odpowiednio wnętrzem. Gaz naturalny przechowywany jest w dwóch stalowych butlach umieszczonych pod podłogą, o łącznej pojemności 77 litrów (czyli około 13 kg gazu). Idealnie płaska i regularna na całej długości komora ładunkowa umożliwia optymalne jej wykorzystanie, zapewniając objętość równą 2,4 m3 z ruchoma przegrodą  oraz ładowność 500 kg (razem z kierowcą). Również w zestawieniu z innymi silnikami samochód doskonale nadaje się do eksploatacji w mieście. Dzięki kompaktowym rozmiarom zwinnie porusza się on w ruchu i jest łatwy do zaparkowania, a mimo to oferuje niemałą przestrzeń ładunkową 2,8 m3 i ładowność do 610 kg, co czyni go wyjątkowym w tej kategorii samochodów pod względem kosztów eksploatacji, komfortu i funkcjonalności.

Te trzy samochody CNG Fiata Professional potwierdzają zatem stałe zainteresowanie FCA tematyką ochrony środowiska, poprzez badania i rozwój konkretnych rozwiązań poprawiających osiągi i redukujących spalanie, łącząc ze sobą zrównoważony rozwój pod względem ekologicznym i ekonomicznym. Poza tym, samochody OEM, czyli z fabrycznie montowaną instalacją gazową, z nadwoziem odpowiednio zmodyfikowanym przy użyciu specjalnej technologii, są poddawane crash testom i próbom emisji takim samym, jak samochody ze standardowej produkcji i mogą poszczycić się wysokim standardem komfortu i bezpieczeństwa.
Całość staje się jeszcze bardziej interesująca przez fakt, że dzisiaj metan dla samochodów stanowi wybór inteligentny i zrównoważony. To paliwo ekologiczne, bezpieczne, praktyczne i ekonomiczne. Jego zastosowanie redukuje aż o 43% (mieszanka z biometanem, pod kątem „well-to-wheel”, czyli od szybu naftowego do baku samochodu) emisję CO2 i o 94-95% emisję tlenków azotu (NOx) i sadzy. Ponadto, samochody zasilane metanem mogą wjeżdżać do stref o ograniczonym ruchu drogowym ze względu na ochronę środowiska, parkować na parkingach podziemnych i na promach.

Mopar® Connect: zdalne połącznie, maksymalne zabezpieczenie, również w wersji Fleet.

Mopar® Connect to innowacyjny zestaw połączonych usług, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa i zdalnej kontroli nad samochodem, który można skonfigurować w samochodzie, jako opcję w chwili zakupu lub później, już po zakupie.
Mopar® Connect zintegrowany jest z systemem Uconnect LIVE, jeśli występuje, i oferuje nowe funkcje, jak pomoc drogowa, w tym pomoc w razie wypadku lub pomoc w zlokalizowaniu samochodu po kradzieży. Ponadto, można też zdalnie sterować niektórymi funkcjami, jak na przykład wysyłanie ostrzeżenia, gdy samochód przekracza określony limit prędkości lub opuszcza strefę wcześniej zdefiniowaną na mapach i wykonać blokadę drzwi. Wreszcie Mopar® Connect umożliwia wyświetlenie położenia zaparkowanego samochodu oraz informacji na temat stanu pojazdu, czyli, m.in.: poziom paliwa lub stan akumulatora. Tak dzięki Mopar® Connect można zyskać większe bezpieczeństwo, spokój prowadzenia i stałą kontrolę nad własnym pojazdem. Aby spełnić oczekiwania różnych Klientów: od prywatnych do tych biznesowych, Mopar® Connect oferuje innowacyjny zestaw usług z rozwiązaniami dopasowanymi dla zróżnicowanej Klienteli. Na przykład, dla tych, którzy posiadają lub zarządzają flotą samochodów służbowych i/lub samochodów dostawczych, dostępny jest Mopar® Connect Fleet, który dodatkowo pozwala monitorować i zarządzać, zapewniając pełne bezpieczeństwo i skuteczność, parkiem samochodowym za pośrednictwem portalu fleet management stworzonym przez Targa Telematics. Oferowany w dwóch pakietach, Basic i High, innowacyjny Mopar® Connect Fleet korzysta z prostego i intuicyjnego interfejsu, który Fleet Manager może obsłużyć bezpośrednio ze swojego smartfonu czy PC i który pozwala mieć całkowitą kontrolę nad działaniami, stanem, utrzymaniem i obsługą każdego samochodu. Mopar Connect Fleet dostępny jest w autoryzowanej sieci FCA.