- Dzisiaj kończy się europejska trasa nowego Fiata 500 Collezione, który zagościł na najbardziej prestiżowych miejscach Europy – od Mediolanu poprzez Londyn, Berlin i Paryż aż po Madryt.
- W pięciu niezwykłych miejscach związanych ze światem mody, sztuki i designu, ta seria specjalna ukazała swoją najmodniejsza odsłonę, prezentując się w dwukolorowej wersji nadwozia „Primavera”.
- Dzięki unikatowemu połączeniu kolorystyki i materiałów, idealnie dopasowanym detalom i ponadczasowej stylistyce, 500 Collezione jest
30. edycją legendarnego modelu wprowadzoną na rynek na przestrzeni jedenastu lat. - Teraz, w jedenastym roku obecności na rynku, 500* uzyskała najlepsze wyniki w historii, ze sprzedażą ponad 74 000 egzemplarzy w Europie w pierwszych miesiącach 2018 roku.
Dzisiaj kończy się ostatni etap europejskiej trasy, w ramach której nowa 500 Collezione odwiedziła wielkie miasta europejskie, od Mediolanu przez Londyn, Berlin, Paryż i wreszcie Madryt, będące stolicami mody, stylu i sztuki. Występująca w dwóch wersjach nadwozia – hatchback i cabrio – i prezentowana na wybiegu 500 Collezione, jest najnowszym wyrazem hołdu dla kultowego Fiata, który przez ponad 60 lat unowocześnia się, pozostawiając niezmiennie wiernym swoim wartościom.
Europejska trasa 500 Collezione rozpoczęła się 18 kwietnia br. w Mediolanie, najmodniejszym i najbardziej światowym włoskim mieście podczas Milan Furniture Fair, jednego z najbardziej ekscytujących i najpopularniejszych wśród odwiedzających tygodni roku. Wydarzeniem była również premiera tego włoskiego dzieła-samochodu, który podobnie jak prawdziwa gwiazda filmowa, pięknie prezentował się na czerwonym dywanie Hotelu Magna Pars Suites, niedaleko starego dworca kolejowego Porta Genova i tętniącej życiem Via Tortona, centrum mody i wzornictwa, pozując przed dziennikarzami, fotografami, influenserami i fanami. Wyróżniając się modną, wiosenną, dwubarwną kolorystyką, trafnie nazwaną „Primavera”, 500 Collezione zaprezentowała swoje czarujące, nadające stylu detale, jak chromowane wykończenia na zderzaku przednim, masce silnika i obudowach lusterek, które wyraźnie nawiązuje do protoplasty, ciesząc przy tym fanów włoskiego designu.
Elegancja i styl, niepowtarzalność i tradycja. Te same elementy charakteryzowały drugi etap trasy w Londynie, w mieście znajdującym się poza granicami Włoch, w którym jeździ najwięcej Fiatów 500. Wielka Brytania jest drugim rynkiem pod względem wielkości w regionie EMEA. Przy tej okazji, nowa 500 Collezione pozowała naprzeciwko modnego Icetank Studio, w tętniącym życiem Covent Garden, gdzie przechodnie zatrzymywali się, by podziwiać samochód i robić zdjęcia. Nie mogło być lepszej scenerii dla nowej wersji światowej ikony, która czuje się tu, jak u siebie już od lat 60., gdy swingujący Londyn zawładnął światem mody, a Piccadilly Circus było stolicą ówczesnych trendów, muzyki i sztuki. Dzisiaj, tak jak kiedyś, Fiat 500 jest tutaj z całym impetem swojej elektryzującej wolności i beztroski. To jeden z powodów bezwarunkowej miłości londyńczyków, którzy uwielbiają ten miejski samochód.
Po Mediolanie i Londynie, trasa poprowadziła 500 Collezione do Berlina, stolicy, która nigdy nie zasypia i gdzie z łatwością można zagubić się wśród modnych miejsc, majestatycznych zabytków, wyjątkowych muzeów sztuki oraz klubów techno. Nowa edycja specjalne była gwiazdą ekskluzywnego wydarzenia, które odbyło się w ultranowoczesnym Bridge Studios, na Seestraßeninsel w Westhafen, pięknym miejscu w samym sercu Berlina, gdzie odwiedzający dowiedzieli się więcej o niesamowitym wyposażeniu, dzięki któremu samochód ten jest prawdziwą technologiczną perełką.
Pod względem łączności, na przykład, 500 Collezione oferuje, jako opcję, radio Uconnect 7″ HD LIVE, które umożliwia integrację z Apple CarPlayTM i Android AutoTM oraz nawigację satelitarną. Również, jako opcja, dostępny jest 7-calowy ekran TFT, a dla fanów słuchania muzyki nagłośnienie Beats Audio Hi-Fi.
Goście nowoczesnego Bridge Studios mogli także podziwiać Fiata 500 Mirror, Fiata 500 Riva, Abartha 695 Rivale i Abartha 695 XSR Yamaha, reprezentujących tylko niektóre z 30 edycji specjalnych Fiata i Abartha, które zostały wprowadzone na rynek w ciągu ostatnich 11 lat. Nieprzypadkowo Fiat 500 zawsze był uznawany za „trendsettera”, który pozostając wierny samemu sobie, pojawiał się jednocześnie w różnych odsłonach, łącząc swój niepowtarzalny styl z wieloma sławnymi markami, by dać początek wielu wyjątkowym seriom specjalnym, stworzonym dla zaistnienia w niezwykłych dla miejskiego samochodu dziedzinach, od mody poprzez luksusowe jachty do sztuki i sportu.
30. edycją specjalną jest nowa 500 Collezione, która pojawia się po edycjach specjalnych 500 60th i Anniversario wyprodukowanych w zeszłym roku z okazji 60. urodzin tego kultowego Fiata.
Oczywiście, na ekscytującej trasie 500 Collezione nie mogło zabraknąć Paryża, jednej z najważniejszych światowych stolic mody. Przystankiem dla czwartego etapu trasy był piękny La Maison w Issy les Moulineaux, perła architektury położona na romantycznej ulicy wzdłuż Sekwany, gdzie prezentacja nowej edycji specjalnej wzorowana była na jednym z najbardziej ekskluzywnych pokazów mody. Była to idealna lokalizacja w najbardziej eleganckim mieście Europy, siedzibie najbardziej znanych marek haute couture.
Elegancki, chromowany emblemat „Collezione” umieszczony na klapie bagażnika nowej 500 Collezione, wyróżnia się niczym modne logo na ubraniu od znanego projektanta. Liczne elementy samochodu nawiązują do świata mody i wzornictwa, jak modne, wiosenne kolory nadwozia, połączone z 16″ aluminiowymi felgami w standardzie. Letnia gama kolorów obejmuje dwukolorowe zestawienie „Primavera” (biało-szare), dwukolorowe „Acquamarina” (biało-zielone) oraz kość słoniową „Taormina Ivory”, będącą alternatywą do białego „Gelato White” i niebieskiego „Blu dipinto di Blu”, wszystkie ozdobione szaro-biało-szarym pasem tworzącym tzw. linię piękna. Tę samą powściągliwą elegancję odnajdujemy wewnątrz, dzięki oryginalnym połączeniom kolorystycznym, jak deska rozdzielcza, biała dla dwutonowej wersji „Primavera”, zielona dla dwutonowej wersji „Acquamarina” lub pasująca do lakieru nadwozia dla pozostałych kolorów. Świeże, inspirowane modą motywy kolorystyczne podkreślone są wewnątrz poprzez dwukolorowe pasy umieszczone na szarych fotelach, dach w kolorze kości słoniowej (w przypadku wersji cabrio), haftowane logo 500 i emblemat „Collezione” na dywanikach.
Po Mediolanie, Londynie, Berlinie i Paryżu europejska trasa 500 Collezione zakończyła się wczoraj w Madrycie, w imponującym hotelu Only You Atocha, sercu sztuki i kultury hiszpańskiej stolicy, w pobliżu najważniejszych muzeów i najbardziej stylowych butików w mieście. Przytulna, jasna i z efektownym dziedzińcem lokalizacja stanowi idealne połączenie tradycyjnej madryckiej architektury z nowatorskim designem, wyrafinowanym nawiązaniem do przeszłości i teraźniejszości. Tę samą ideę odnajdujemy w 500 Collezione, która bez wątpienia jest 500, bo zawiera wszystkie cechy jednej z najbardziej znanych na świecie włoskich ikon, a jednocześnie określa symbol włoskiej kreatywności na świecie.
Madryckie ulice stały się również znakomitą scenerią filmu reklamowego „500 Collezione. Inspiruje się sobą”, wyprodukowanego przez agencję kreatywną Leo Burnett i wyreżyserowanego przez Laszlo Kadara. Ta oryginalna reklama przedstawia 500 Collezione, jako „top modelkę” przyzwyczajoną do prezentowania się na najbardziej znanych światowych wybiegach. Widzimy elegancki samochód o stylowym dwubarwnym nadwoziu, wyposażony w smartfon będący nowoczesnym zamiennikiem dawnych kamer filmowych, jadący ulicami hiszpańskiej stolicy i prowadzony przez piękną młodą kobietę, która włączyła funkcję selfie. Doskonale czująca się w roli „gwiazdy” 500 Collezione, powoli zamienia się w reżysera reklamy, podkreślając poszczególne elementy swojego stylu i ostatecznie decydując, że w ostatnim ujęciu może obejść się bez modelki za kierownicą, gdyż to właśnie ona,
500 Collezione, jest prawdziwą „top modelką” i gwiazdą tego filmu. Nieprzypadkowo. To idealna rola dla tego prawdziwego włoskiego dzieła, które od dziesięcioleci ma wpływ na modę, społeczeństwo i upodobania, jak głosi hasło „Forever cult”.
Wprowadzony na rynek w 1957 roku i potwierdzający przez lata swoją pozycję symbolu masowej motoryzacji we Włoszech, w 2007 roku odrodził się nowy Fiat 500, który od razu stał się globalnym fenomenem. Potwierdzają to ponad dwa miliony egzemplarzy sprzedanych w ponad 100 krajach na całym świecie. Ponad 80% sprzedaży realizowanej jest poza granicami Włoch, a 500* jest bestsellerem w swoim segmencie w Europie od 2013 roku. Także obecnie, w pierwszych czterech miesiącach 2018 roku, Fiat 500 był liderem rynku w dziewięciu krajach (Wielka Brytania, Hiszpania, Belgia, Szwajcaria, Portugalia Austria, Węgry, Chorwacja i Słowenia) i znalazł się w pierwszej trójce w siedmiu innych (Włochy, Niemcy, Francja, Szwecja, Słowacja, Rumunia i Bułgaria). Potwierdzeniem nieustającego sukcesu,
w jedenastym roku obecności na rynku, jest także rekordowa sprzedaż, w pierwszych czterech miesiącach 2018 roku, ponad 74 000 egzemplarzy sprzedanych w Europie.
* łącznie Fiat 500 i Abarth 500.