- Zlot Fiatów Panda w Pandino, w prowincji Cremona, pobił wszystkie rekordy, stając się największym na świecie zlotem tych samochodów.
- Honorową uczestniczką była nowa Panda Waze, najbardziej „social” Panda w historii oraz pierwszy miejski samochód noszący nazwę Waze, ze zintegrowaną z Panda Uconnect aplikacją nawigacyjną Waze.
- Kolorowa ferajna Fiatów Panda, złożona z niepowtarzalnych egzemplarzy, zebrała się przed zamkiem w Pandino, by stworzyć napis „Panda Waze” ułożony z około 200 aut.
- Panda jest miejskim samochodem najlepiej sprzedawanym w Europie nieprzerwanie od 14 lat i bezdyskusyjnym liderem sprzedaży we Włoszech.
W dniu 24 czerwca, w Pandino odbyła się 2. edycja „Pandy w Pandino”, międzynarodowego zlotu, którego uczestnicy pochodzą z całej Europy: od Niemiec po Belgię, od Hiszpanii po Włochy, od Wielkiej Brytanii po Austrię. Słowem, niezależnie od narodowości czy wieku, Fiat Panda jest zawsze dla wszystkich i na każdy dzień roku, tak samo jak 365 tych samochodów, które pojawiły się na imprezie, ustanawiając rekord na największyna świecie zlotem Pand.
Honorowym „gościem” wydarzenia była nowa Panda Waze, najbardziej „social” Panda w historii, która znalazła się tam w idealnej dla siebie scenerii, również ze względu na społecznościowy charakter tego spotkania: pomysł jego zorganizowania zrodził się niemalże przez przypadek w 2017 roku, kiedy pewna dziewczyna z Apulii utworzyła wydarzenie na Facebooku, deklarując chęć pojechania wraz ze znajomymi i ich „Pandino” właśnie do lombardzkiej miejscowości Pandino. Typowa dla kanałów społecznościowych „poczta pantoflowa” zrobiła resztę. 18 czerwca 2017 roku, w dniu oficjalnego otwarcia pierwszej edycji, zjechało się ponad 200 Fiatów Panda, tych starszych i nowych, pochodzących z całych Włoch.
Załogi umówiły się przed zamkiem Visconteo w Pandino, niezwykłą rezydencją myśliwską, zbudowaną ok. połowy XIV wieku, gdzie odbyła się najważniejsza część imprezy: około 200 Pand, przy pomocy kolorowych tablic, stworzyło napis „Panda Waze” – w ten sposób Panda „powitała” swoją nową edycję – Pandę Waze.
Następnie, kolorowa kolumna opuściła zamek, kierując się w stronę sąsiednich miasteczek i pokonując trasę 27 kilometrów: najpierw dotarła do malowniczego Borgo di Gradella, pełnego domów pomalowanych na żółto i wykończonych czerwoną cegłą, a następnie odwiedziła Rivoltę d’Adda i Spino d’Adda.
Zamek Visconteo góruje nad terytorium o tradycjach rolniczych i hodowlanych, na co dowodem jest słynny ser Pandinella oraz założona w 1954 roku „Scuola Casearia di Pandino”, jedyna jednostka edukacyjna w branży, w której zakład mleczarski jest zarządzany bezpośrednio przez szkołę. Ale jest to również obszar związany z motoryzacją: wystarczy odjechać kilka kilometrów od zamku, by dotrzeć do zachwycającej Gradelli, jednego z najpiękniejszych włoskich miasteczek, które zapadło w sercu hrabiego Aymo Maggi (1903-1961), jednego z pomysłodawców legendarnych wyścigów samochodowych Mille Miglia.
Niezwykły jest również sukces Fiata Pandy, który od 1980 roku obrazuje niepowtarzalny sposób podejścia do samochodu w codziennych relacjach: bardziej bezpośredni i swobodny. Wystarczy pomyśleć, że liczba wyprodukowanych w sumie egzemplarzy tego modelu przekroczyła do tej pory 7,5 miliona.
Niektóre z tych, które dumnie uczestniczyły w wydarzeniu, zostały uznane za tak wyjątkowe, że zasłużyły na jedną z przygotowanych przez organizatorów nagród. Nagrody przyznawane są od najbogatszej w akcesoria Pandy do tej najstarszej, od Pandy, która przyjechała z najdalszego zakątka, do tej najbardziej ekstrawaganckiej. Ponadto, dochód ze zlotu „Pandy w Pandino 2018″ będzie zarządzany przez Radę Młodych, organizatora imprezy oraz inne lokalne stowarzyszenia, pod patronatem Gminy Pandino i przekazany na remont obiektów rekreacyjnych dla rodzin z osobami niepełnosprawnymi.
Nowa Panda Waze to pierwszy miejski samochód noszący nazwę Waze, w którym zintegrowana jest aplikacja nawigacyjna o tej samej nazwie z aplikacją Panda Uconnect. Jest to najbardziej „social” Panda w historii, której prawdziwą misją jest udostępnienie wszystkim najbardziej inteligentnych rozwiązań, które upraszczają i poprawiają życie za kierownicą. Zresztą, Fiat Panda od zawsze wyznaczał trendy technologiczne. Na przykład, oprócz tego, że Panda jest pierwszym miejskim samochodem z napędem 4×4 (1983 rok), była również pierwszym w swoim segmencie autem, który mógł poszczycić się prestiżowym tytułem „Samochód Roku” (2004) i, w tym samym roku, pierwszym miejskim samochodem, który dotarł na wysokość 5200 metrów zbocza Mount Everestu. Długa lista rekordów została wzbogacona również w 2006 roku, kiedy to Fiat Panda został pierwszym miejskim samochodem produkowanym na szeroką skalę z zasilaniem na metan. W 2013 roku z kolei, był to pierwszy samochód w tym segmencie, który wprowadził system aktywnego hamowania. Dzisiaj natomiast jest pierwszym miejskim samochodem noszącym nazwę Waze, integrując funkcje aplikacji z własnym systemem multimedialnym
Należy także podkreślić, że lista dokonań Fiata Pandy ma także znaczący polski akcent, jak np. wyprawa Fiatem Pandą po bezdrożach Afryki: przypomnijmy, że w 2007 roku para polskich autopodróżników (Jolanta Czupik i Dominik Stokłosa) przejechała dookoła Afrykę Pandą w wersji 4×4. Była to pierwsza próba takiego wyczynu dokonana samochodem.
Start miał miejsce w Krakowie w styczniu 2007. Trasa wiodła przez Niemcy, Francję, Hiszpanię, Maroko, piaski Mauretanii, Mali, Niger, Nigerię, Kamerun, Kongo, Angolę, Namibię, Republikę Południowej Afryki. Półmetek ekspedycji miał miejsce w Kapsztadzie. Stamtąd przez Botswanę podróżnicy dotarli do Zimbabwe, Zambii, Mozambiku i Tanzanii, następnie do Ugandy i przez pustynię Sudanu, Jordanię oraz Syrię. Stamtąd śmiałkowie przejechali do Azji (Turcja, Gruzja) i powrócili do Europy (Ukraina). Na metę, także w Krakowie, podróżnicy przyjechali w czerwcu 2007 roku. W sumie drogami i bezdrożami trzech kontynentów Polacy przejechali niezawodną Pandą 4×4 dystans około 70 000 km.
Jest to pula prestiżowych osiągnięć, która znajduje potwierdzenie w sukcesie handlowym modelu: od 2003 roku Panda wraz z Fiatem 500 jest najlepiej sprzedającym się miejskim samochodem w Europie. Rekord ten potwierdził się również w pierwszych czterech miesiącach 2018 roku, w których Panda wraz z Fiatem 500 były liderami w swoim segmencie w Europie, z udziałem w rynku równym 29,1%. Ponadto, Fiat Panda zajmuje pierwsze miejsce w ogólnej klasyfikacji we Włoszech (z udziałem prawie 40%) i Grecji, natomiast na podium plasuje się w Hiszpanii, Portugalii i Austrii.