• Od 5 do 6 października w Mediolanieodbywał się największy zlot w historii samochodów z logo Skorpiona, na który z okazji 70. urodzin Abartha zjechali miłośnicy marki.
  • Pobito rekord poprzedniej edycji:ponad 5000 fanów, ponad 3000 Abarthów i 3500 jazd próbnych samochodami z nowej gamy 70° Anniversario.
  • Światowa premiera Abartha 695 70° Anniversario, odważnej limitowanej edycji z nowym regulowanym spojlerem, nawiązującym do legendarnej historii wyścigów marki z logo Skorpiona.

W sobotę 5 i niedzielę 6 października w Mediolanie odbywał się największy w historii oficjalny zlot Abartha, który pobił zeszłoroczny rekord: ponad 5000 fanów i ponad 3000 samochodów Abarth i 3500 jazd próbnych samochodami z nowej gamy 70° Anniversario. Liczby te stanowią doskonałe podsumowanie dwudniowego spotkania, które w doskonałym stylu Abartha zapewniła odwiedzającym zabawę, emocje i adrenalinę i podczas której odbyła się światowa premiera nowego Abartha 695 70° Anniversario, najważniejszego wyrazu hołdu z okazji 70. urodzin marki. Bezdyskusyjny król tego wydarzenia, Abarth 695 70° Anniversario w limitowanej edycji oczarował wszystkich swoim nowym regulowanym spojlerem, zielonym kolorem nadwozia Monza 1958 i body kitem w szarościach Campovolo dla upamiętnienia wyścigowej historii marki z logo Skorpiona.

Tłem dla Abarth Days 2019 był MIND (Milan Innovation District), gdzie zbudowano widowiskowy tor o długości około trzech kilometrów z ekscytującym pasmem prostych, zakrętów i wiraży. Zapewniono ogrom wrażeń i adrenaliny dla fanów, którzy jeździli po miejskim torze swoimi Abarthami, testowali nową gamę Abarth 70° Anniversario i wcielali się w rolę drugiego kierowcy rajdowego 124 rally, u boku profesjonalnego kierowcy Abartha. W tym ostatnim przypadku stworzono specjalny tor pozwalający przetestować osiągi mocnego Abartha124 rally, dwukrotnego zwycięzcy FIA R-GT CUP.

Dwudniowa impreza upłynęła pod znakiem licznych atrakcji, którym towarzyszyła energetyczna muzyka grana przez DJ-ów na głównej scenie oraz zajęć dla fanów w każdym wieku: popisy kaskaderskie na BMX-ach, wystawa samochodów, które tworzyły historię marki Abarth, nowa gama Abartha, strefy gier dla młodzieży i strefa zabaw dla dzieci oraz sesje bezpiecznej jazdy pod okiem instruktorów Abartha. Dopełnienie stanowiły strefy partnerów ze stoiskami sponsorów Abarth Racing, Sabelt, Manpower Exteris, LM Gianetti, EGV1 i Grom, a także wybór „Abarth Authentic Accessories powered by Mopar”.

Oprócz zlotu w MIND, odbył się prawdziwy „Abarth Day Online” z ponad 1000 opublikowanych treści, począwszy od premiery Abartha 695 70° Anniversario, premiery, która po raz pierwszy miała miejsce na Facebooku i którą zobaczyło w całej Europie ponad 140 000 osób. Społeczność internetowa dała ponad 90 000 polubień i komentarzy w mediach społecznościowych. Najnowsze dzieło Abartha odnotowało
120 000 odsłon.

Ponadto, w wydarzeniu tym brał udział Mopar® Express Care, innowacyjna usługa, działająca na zasadach w pełni wyposażonego mobilnego warsztatu, zbudowanego na bazie Fiata Ducato.

Osiągi, zabawa i historia: Abarth Days 2019 jest bez wątpienia najbardziej wyczekiwanym wydarzeniem dla fanów aut z logo Skorpiona z całej Europy, których łączy ta sama pasja. Wielu z nich zrzeszonych jest w coraz liczniejszej społeczności Abarth, na którą obecnie składają się 77 oficjalne kluby (prawie dwukrotnie więcej niż w 2016 roku) i które mogą pochwalić się ponad 5000 członków. Ponadto, wielu fanów należy do społeczności „The Scorpionship”, która działa od trzech lat na rynkach EMEA, liczy sobie ponad 111 000 członków i do której można bezpłatnie dołączyć na stronie scorpionship.abarth.com.

Dla przeżycia wydarzenia ze społecznością Abartha:

https://www.instagram.com/abarth_official/

https://www.facebook.com/AbarthOfficial/

https://twitter.com/teamabarth