- Marka Alfa Romeo odgrywa główną rolę na stoisku w Genewie, udoskonalając osiągi i ekskluzywność.
- Serie specjalne nawiązujące do rekordu na torze Nürburgring, Stelvio Quadrifoglio Nring oraz Giulia Quadrifoglio Nring dominują na stoisku, dwie edycje limitowane składają hołd bijącym rekordy osiągnięciom obu samochodów i w modelowy sposób obrazują istotę doskonałości Alfa Romeo.
- Szerokie zastosowanie włókna węglowego, unikatowe wyposażenie i wyjątkowe osiągnięcia – oto Giulia Veloce Ti, seria specjalna, mająca uświęcony tradycją znaczek „Turismo Internazionale”, który od zawsze cechował najbardziej atrakcyjne wersje o wysokiej technologii.
- 4C jest obecna wraz z ekskluzywnymi seriami specjalnymi Coupé „Competizione” i Spider „Italia”.
- DNA marki Alfa Romeo łączy sportowy charakter i skrupulatną dbałość o szczegóły i obie te cechy są bardzo widoczne w kompletnej gamie Stelvio i Giulia.
Samochody Alfa Romeo od 108 lat zachwycają kierowców swoim włoskim stylem, odwołującym się do osiągnięć, technologii oraz przyjemności jazdy, która tylko czeka na uwolnienie wraz z przekręceniem kluczyka w stacyjce. W tym roku, odwiedzający Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie wyraźnie dostrzegą, że Alfa Roemo jeszcze bardziej rozwija się w kierunku maksymalnych osiągnięć, eksluzywności oraz indywidualizacji swojej marki z dbałością i wyborem ekskluzywnych elementów zarezerwowanych dla najlepszych samochodów Premium. Wszystkie te charakterystyczne elementy obecne w mechanicznych kreacjach modeli Alfa Romeo wystawionych w Genewie: Stelvio, Giulia, 4C Spider i 4C Coupé, z pewnością zafascynują swoim nowym wyglądem entuzjastów i obserwatorów, niektórych skoncentrowanych na osiągnięciach, innych na najwyższej klasy zastosowanych materiałach, obecnym w pokazanych edycjach specjalnych.
Wszystkie oczy zwrócone będą na fascynującą edycję limitowaną Nürburgring Stelvio Quadrifoglio noszącą tabliczkę „NRING”, która będzie dostępna tylko w liczbie 108 sztuk, upamiętająca 108 lat historii Alfa Romeo na rynku motoryzacyjnym. To nie jest tylko samochód; to namacalny przejaw inwencji, ciężkiej pracy i poświęcenia, wyznaczania najbardziej ambitnych celów i pobijania najbardziej wygórowanych rekordów, jak również wyrażania niemalże zmysłowej przyjemności z osiągniętego wyniku. Edycja specjalna Nürburgring z tabliczką numerowaną „NRING” to święto SUV-a, zdolnego wykonać okrążenie legendarnego toru w czasie 7 minut i 51,7 sekundy, najszybszym czasie osiągniętym kiedykolwiek w swojej klasie. Quadrifoglio: jedno słowo wystarczy, by zidentyfikować samochód, będący klasą samą w sobie, stawiający wyzwanie normalnej kategoryzacji. Odnosi się to zarówno do Stelvio, jak i Giulii, które również są gotowe, by olśnić publiczność w Genewie i uwieść 108 szczęśliwych posiadaczy edycji specjalnej Nürburgring poprzez najmocniejszy w tej klasie silnik 2.9 V6 Twin-Turbo 510 KM, technologię Torque Vectoring czy technologię Chassis Domain Control (CDC), które charakteryzują tę wersję i przyczyniają się do uczynienia z niej wyjątkowego przykładu doskonałości Alfy Romeo.
Nie jest przypadkiem, że te dwa wyjątkowe samochody noszą nazwę słynnego niemieckiego toru Nürburgring, gdyż samochody Alfa Romeo zaczęły odnotowywać zwycięstwa na Nürburgring w latach 30. XX wieku, dzięki takim światowej klasy kierowcom, jak Tazio Nuvolari, który wygrał Grand Prix Niemiec za kierownicą 8C 2300 Tipo Monza w roku 1932 oraz Tipo B-P3 w roku 1935. Innym niezapomnianym rokiem był rok 1966, kiedy to Giulia Sprint GTA została pierwszym modelem GT, który okrążył Ring w czasie poniżej dziesięciu minut, a także rok 1975, kiedy to model 33 TT 12 prowadzony przez Arturo Merzario triumfował w Niemczech przed zwycięstwem w Mistrzostwach Świata Samochodów Sportowych. I wreszcie, równie istotne wydarzenie, 10 czerwca 1993 roku, samochód 155 V6 Ti prowadzony przez Nicolę Lariniego wygrał obie eliminacje najbardziej prestiżowego wyścigu mistrzostw „DTM”, który odbył się na torze Nürburgring. Włoski kierowca powtórzył wyczyn Nuvolariego, wygrywając wyścig i uzyskując miażdżące zwycięstwo nad pozostałymi, samymi niemieckimi, samochodami.
Emocje związane z torem wyścigowym będzie można odnaleźć w wersjach Quadrifoglio, gdzie edycja Nürburgring Stelvio i Giulia, dumnie noszące tabliczkę numerowaną „NRING”, świętują rekordy odnotowane przez oba te modele, i kontynuują to poprzez nową wersję Giulia Veloce Ti oraz Stelvio Super z 2 wyjątkowymi pakietami Sport i Performance oraz deską rozdzielczą i panelami drzwi wykończone skórą. Oba samochody są dostępne z napędem na cztery koła Q4. Bardziej elegancka odmiana modeli jest wyrażona poprzez pakiet Luxury w Stelvio i Giulii, w skład którego wchodzą podgrzewane fotele z 8-stopniową, elektryczną regulacją pozycji, obszyte elegancką i miękką skórą, podgrzewana kierownica, wykończenia deski i paneli drzwi naturalnym drewnem w odcieniu orzecha lub dębu.
Sportowy duch jest oddany przez supersamochód 4C, ze specjalnymi edycjami „Competizione” i „Italia”, stworzonymi dla wersji Coupé i Spider.
Serie specjalne Stelvio i Giulia Quadrifoglio Nürburgring „NRING”.
Gwiazdami na pokazie będą z pewnością Alfa Romeo Stelvio i Giulia Quadrifoglio Nürburgring „NRING”, dwie edycje limitowane, stworzone po to, aby świętować rekordy osiągnięte przez Alfa Romeo na legendarnym niemieckim torze wyścigowym. Stelvio utrzymuje rekord w swoim segmencie, z czasem okrążenia wynoszącym 7 minut i 51,7 sekundy; jest to najszybszy SUV, wyposażony w niezwykły silnik 2.9 V6 Bi-Turbo Benzyna, o mocy 510 KM i momencie obrotowym 600 Nm, osiągającym maksymalną prędkość wynoszącą 283 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w jedyne 3,8 sekundy. Giulia Quadrifoglio utrzymuje record dla czterodrzwiowego sedana standardowej produkcji, z czasem okrążenia wynoszącym 7 minut 32 sekundy, osiągniętym dzięki doskonałemu prowadzeniu, maksymalnej prędkości wynoszącej 307 km/h i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.
Tylko 108 sztuk każdego modelu zostanie wykonanych dla prawdziwych kolekcjonerów i najbardziej lojalnych Klientów marki Alfa Romeo. Nowe edycje specjalne mają ekskluzywne wyposażenie, numerowaną tabliczkę z włókna węglowego na desce rozdzielczej, oraz unikatowy szary matowy kolor Grey, dedykowany specjalnie dla tej serii specjalnej.
Oprócz doskonałości, które charakteryzują wszystkie samochody Quadrifoglio, standardowe wyposażenie serii specjalnych „NRING” obejmuje m.in. powiększone węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, fotele sportowe Sparco ze szkieletem z włókna węglowego i czerwonymi przeszyciami oraz elementy z włókna węglowego: dach i maska silnika, gałka automatycznej skrzyni biegów, kierownica obszyta skórą i alcantarą, obudowy lusterek zewnętrznych, spoilery boczne. Dodatkowo standardem są przyciemniane szyby boczne, aktywny tempomat, system audio Harman Kardon, nawigacja AlfaTM Connect 3D Nav z ekranem 8,8″, Apple CarPlayTM, Android AutoTM i DAB, dywaniki z czerwonym logo opracowanym przez Mopar.
Edycja Stelvio i Giulia Nürburgring „NRING”, są topowymi wersjami w gamie i stanowią przykład doskonałości marki Alfa Romeo.Modele Quadrifoglio są same w sobie przykładem inżynierii najlepszej jakości i osiągnięć najwyższej próby. Na przykład, w Stelvio, po raz pierwszy połączono silnik 2.9 V6 Bi-Turbo z innowacyjnym napędem na cztery koła Q4, gwarantującym bezkonkurencyjne osiągnięcia, przyczepność, przyjemność jazdy i bezpieczeństwa w każdej sytuacji. Oba samochody wyposażone są również w technologię Chassis Domain Control AlfaTM, która koordynuje wszystkie pokładowe systemy elektroniczne, aby zawsze zapewnić najlepsze wyniki i maksymalną przyjemność jazdy. W szczególności, system zarządza i jednocześnie przypisuje określone zadania różnym aktywnym systemom, jak napęd na cztery koła Q4 (w Stelvio Quadrifoglio), system AlfaTM Active Torque Vectoring , system aktywnego zawieszenia AlfaTM Active Suspension, ESC i AlfaTM DNA Pro z funkcją Race. Technologia Torque Vectoring optymalizuje rozkład napędu Stelvio i Giulia oraz podkreśla ich sportowy charakter. Dwa elektronicznie kontrolowane sprzęgła w sytemie Torque Vectoring umożliwiają kontrolowanie dostarczania momentu obrotowego do każdego koła osobno. To zapewnia optymalne przeniesienie mocy do podłoża nawet wtedy, gdy samochód jest doprowadzony do swoich limitów dynamicznych. Zatem jazda jest bezpieczna i przyjemna bez zbliżania się kiedykowiek do górnej granicy inwazyjnego systemu kontroli stabilności.
Automatyczna, 8-stopniowa skrzynia biegów ZF, dostarczana w standardzie, jest skalibrowana spcecjalnie w taki sposób, aby zmieniać biegi w 150 milisekund w trybie Race. Skrzynia ma wbudowane sprzęgło, aby zapewnić kierowcy niezawodne i precyzyjne uczucie przyspieszenia „w biegu”. W zależności od ustawienia trybu DNA, nowa skrzynia automatyczna optymalizuje płynność, komfort i łatwość prowadzenia w każdym otoczeniu, również w mieście, oraz w dalszym ciągu poprawia oszczędność zużycia paliwa i redukuje emisję CO2.
Ale oferowana doskonałość to nie tylko osiągnięcia: sportowy SUV i sedan Alfy Romeo są również wyjątkowo skuteczne, jeżeli chodzi o emisję i oszczędności zużycia paliwa, również dzięki ich elektronicznie kontrolowanemu systemowi dezaktywacji cylindra oraz funkcji „sailling”, dostępnych w trybie optymalnej jazdy Advanced Efficiency. I na koniec, równie istotna kwestia, aby prowadzenie samochodu uczynić jeszcze lepszym, oba są wyposażone w manetki do zmiany biegów wykonane z aluminium, które są zintegrowane z kolumną kierownicy.
Alfa Romeo Stelvio Super z nowym Pakietem Performance.
Stoisko w Genewie prezentuje również dumnie dwa samochody Stelvio wyposażone w silnik benzynowy 2.0 Turbo, o mocy 200 KM i 280 KM, z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów i napędem na cztery koła Q4. Jest to silnik 4-cylindrowy zbudowany całkowicie z aluminium z karbonowym wałem korbowym. Jego cechy charakterystyczne obejmują system uruchamiania zaworów elektro-hydraulicznych MultiAir oraz bezpośredni wtrysk wysokociśnieniowy 200 barów, które zapewniają wyjątkowo szybką reakcję na przyspieszenie w całym zakresie prędkości obrotowych, w połączeniu z pierwszorzędną oszczędnością paliwa.
Alfa Romeo Stevio z turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 280 koni mechanicznych (najwyższy moment obrotowy wynoszący 400 Nm przy 2,250 obr./min.) jest najlepszy w swojej klasie pod względem przyspieszenia, osiagając czas od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 230 km/h.
Drugi prezentowany samochód z tym samym silnikiem o mocy 200 KM, osiąga maksymalny moment obrotowy wynoszący 330 Nm przy 1750 obr./min. i maksymalną prędkość 215 km/h, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,2 sekundy.
Dwie ważne nowe funkcje debiutują w dwóch prezentowanych samochodach: nowa skórzana deska rozdzielcza i panele boczne drzwi oraz pakiet Performance, który obejmuje aktywne zawieszenie Alfa Active Suspencion (dostępne również osobno, jako wyposażenie opcjonalne), samoblokujący tylny mechaniczny mechanizm różnicowy i manetki zmiany biegów wykonane z solidnego aluminium. System aktywnego zawieszenia Alfa Active Suspension dynamicznie dostosowuje swoją reakcję do warunków jazdy, wybranego trybu DNA AlfaTM i preferencji kierowcy. Samoblokujący tylny mechanizm różnicowy gwarantuje doskonałą przyczepność, zapewniającą płynną jazdę, podkreślając zwinność i sportową naturę samochodu, a także wpływając pozytywnie na bezpieczeństwo.
Oba samochody na Salonie są udoskonalone o dwa pakiety, które podkreślają wielowymiarowy charakter SUV-a Alfa Romeo, odnajdującego się świetnie zarówno w sportowych, jak i luksusowych interpretacjach.
Ten pierwszy, z silnikiem o mocy 280 KM z czerwonym trójwarstwowym lakierem Competizione Red, wyposażony w pakiet Sport, zawiera aluminowe elementy wykończenia na panelu deski rozdzielczej, panelach bocznych drzwi, czy tunelu środkowym, aluminiowe nakładki na pedały, sportową kierownicę i czerwone zaciski hamulcowe. Pozostałe elementy obejmują skórzane siedzenia i deskę rozdzielczą obszytą nićmi, przyciemniane tylne szyby oraz relingi dachowe.
Ponadto, Mopar, oficjalny partner serwisowy Alfy Romeo w zakresie usług, części zamiennych, oryginalnych dodatków, pomocy Assistance i obsługi Klienta, opracował specjalne akcesoria do tego samochodu, w tym 20-calowe czarne matowe koła ze stopów lekkich.
Obok niego, Stelvio Super z silnikiem o mocy 200 KM, w czarnym kolorze Vulcano Black, z luksusowym pakietem Luxury i beżowymi skórzanymi fotelami oraz deską rozdzielczą z szarymi drewnianymi wstawkami. Ten model ma 20-calowe koła ze stopów lekkich z czarnymi lakierowanymi zaciskami z akcesoriów Mopar.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti.
Alfa Romeo Giulia Veloce Ti, wyposażona w silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o mocy 280 KM w połączeniu z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią i napędem na 4 koła Q4, jest doskonałym przykładem doskonałości technicznej i motoryzacyjnej modelu Giulia. Odświętny kod „Ti”, oznaczający „Turismo internazionale”, zawsze był zarezerwowany dla najbardziej luksusowo wyposażonych, wiodących, ekstremalnych wersji. Giulia Ti, zaprezentowana w barwach Racing Red, jest najbardziej ekskluzywną wersją w gamie, z powodzeniem łączącą sportowy charakter Giulia Veloce z kuszącym stylem, bogatym standardowym wyposażeniem i najnowszą technologią, bliską siostrą wersji Quadrifoglio, z którą ma kilka cech stylistycznych.
Czarny dach, obszyta skórą deska rozdzielcza ze wstawkami z włókna węglowego oraz siedzenia ze skóry i tkaniny Alcantara z czarnymi przeszyciami natychmiast wpadają w oko, jak również wiele detali z włókna węglowego przygotowanych przez Mopar, jak podświetlenie podłogi z logo Alfy Romeo podczas otwarcia drzwi, wykończenia włóknem węglowym przedniego grilla (litery „V”), gałki skrzyni biegów, obudowy lusterek zewnętrznych. Dolne spoilery boczne ze wstawką z włókna węglowego oraz tylny spojler są typowymi elementami Quadrifoglio. 19-calowe i błyszczące 5-ramienne koła ze stopów metali lekkich stanowią kolejną prawdziwą cechę świadczącą o supersportowym stylu tego samochodu. Czerwone zaciski hamulcowe połyskują kusząco pomiędzy szprychami.
Sportowy charakter tej wersji jest wzmocniony przez maksymalną dbałość o szczegóły i szerokie wykorzystanie włókna węglowego. Konfiguracja jest uzupełniona przez system infotainment AlfaTM Connect 3D z Apple CarPlayTMi Android AutoTM oraz systemem nawigacji 8,8″ 3D z DAB, aktywny tempomat, przyciemniane szyby oraz pakiet audio Harman Kardon.
Alfa Romeo Giulia Super.
Giulii Veloce Ti partneruje Giulia Super w czarnym kolorze Vulcano Black z jedynym w swoim rodzaju pakietem Luxury, który składa się z atrakcyjnej kombinacji beżowej skóry z oryginalnymi wstawkami z szarego drewna dębowego. Ten model ma 18-calowe, aluminiowe koła ze stopów lekkich z lakierowanymi na czarno zaciskami hamulcowymi i jest przykładem elegancji, samochodem idealnym dla tych, którzy chcą cieszyć się osiągnięciami Giulii w niezrównanym komforcie i luksusie. Pod maską znajduje się czterocylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 200 koni mechanicznych z automatyczną skrzynią biegów.
4C w seriach specjalnych „Competizione” i „Italia”.
Stoisko Alfy Romeo zaprezentuje także supersportową 4C, która wyraża wyścigowego ducha, będącego częścią DNA Alfy Romeo: optymalną wydajność i doskonałą inżynierię zaprojektowaną dla maksymalnej przyjemności z jazdy w zapierającym dech stylu. Odwiedzający mogą podziwiać w Genewie dwa samochody, Coupé i Spider, w specjalnej serii „Competizione” i „Italia”. Coupé ma dużo bardziej sportowy charakter, z silnymi konotacjami wyścigowymi, a Spider, wciąż zdolny do ekscytujących występów, ma bardziej elegancki, wyrafinowany wygląd.
Oba są napędzane przez „porywczy”, całkowicie aluminiowy silnik benzynowy 1750 Turbo o mocy 240 KM, z intercoolerami i wariatorami zmiennych faz rozrządu. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów TCT zapewnia najwyższą wydajność supersamochodu: stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM, maksymalna prędkość 258 km/h (257 km/h dla modelu 4C Spider), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, przyspieszenie boczne 1,1 i maksymalne opóźnienie hamowania o 1,25 g. Te osiągnięcia są wspomagane przez bogate zastosowanie ultralekkich materiałów, w tym włókna węglowego w elementach konstrukcji nadwozia, aluminium do przedniej i tylnej ramy pomocniczej oraz SMC (kompozyt o małej gęstości) do nadwozia.
Obie serie, obie limitowane edycje, są wykonane w ekskluzywnym stylu. Matowy lakier Vesuvio Grey na nadwoziu Coupé w połączeniu z ekskluzywnymi dodatkami zaprojektowanymi specjalnie dla tej konfiguracji, (którą każdy Klient może wybrać lub nie) podkreśla jej bezkompromisowy i sportowy charakter. Podobnie jak konstrukcja nadwozia, dodatkowe elementy z włókna węglowego podnoszą sportowy temperament: dach, spojler tylny, obudowy lusterek zewnętrznych, boczne wloty powietrza i kształt reflektorów, wszystkie podkreślają siłę mięśni i najwyższą inżynierię samochodu i wyraźnie nawiązują do świata wyścigów. Stylistyczny wygląd uzupełnia przedni zderzak w kolorze nadwozia z wlotami powietrza, pięcioramienne ciemne koła ze stopów lekkich (18″ z przodu i 19″ z tyłu), czerwone zaciski hamulcowe i układ wydechowy Akrapovič z systemem Dual Mode.
Sportowy charakter ma swą kontynuację wewnątrz kabiny: siedzenia są ze skóry i mikrofibry obszyte czerwonymi szwami, podobnie jak sportowa kierownica, a na koniec, wyjątkowy status limitowanej serii, tylko 108 samochodów dostępnych samochodów jest podkreślone przez numerowaną tabliczkę na centralnym tunelu oraz aluminiową tabliczkę „Competizione” na desce rozdzielczej.
Limitowana seria specjalna 4C Spider „Italia” jest wyróżniona przez jasnoniebieskie nadwozie Misano Blue, dostępne tylko dla 108 samochodów w tej wersji kolekcjonerskiej. Z zewnątrz przyciągają uwagę asymetryczne pięcioramienne koła ze stopów lekkich, 18 ” z przodu i 19″ z tyłu oraz żółte zaciski hamulcowe, które współgrają z kolorem przeszyć siedzeń, deski rozdzielczej, kierownicy i paneli drzwi, desce rozdzielczej, kierownicy i panelach drzwi. Z boku samochodu dumnie prezenuje się ekskluzywna naklejka „Spider Italia” w trzech kolorach włoskiej flagi. Standardowy wygląd 4C Spider Italia uwzględnia tytanową, centralnie położoną podwójną rurę wydechową z funkcją Dual Mode. Wyposażenie dopełnia system Hi-Fi Alpine premium, z głośnikiem niskotonowym, numerowanym znaczkiem na środkowym tunelu oraz aluminiową plakietką z napisem „Italia” na desce rozdzielczej.