- Ducato cechuje się wyjątkowymi walorami pod względem komfortu, silników, skrzyń biegów i od samego początku sprawdza się w roli kampera.
- Od 1981 roku powstaje w Sevel w Val di Sangro, największym w Europie zakładzie produkującym samochody dostawcze.
- W obrębie zakładu znajduje się „Academy”, wzorcowy ośrodek Sevel zajmujący się szkoleniem personelu i ciągłym udoskonalaniem leaderów.
- Od sześciu generacji Ducato, bestseller Fiata Professional jest liderem w branży, a obecnie trzy na cztery kampery sprzedane w Europie produkowane są na bazie tego modelu. W ostatnich 10 latach ponad 500 tysięcy rodzin spędziło wakacje w samochodzie kampingowym zbudowanym na bazie Ducato, dlatego nieprzypadkowo od 11 lat jest on uznawany za „Najlepszą bazę pod zabudowy”.
- Ducato jest wynikiem długoletnich doświadczeń w branży pojazdów rekreacyjnych i ciągle ewoluuje.
- Ducato to „Leader in freedom” a jego ukierunkowanie na dbałość o pasażerów wyraża się także w szerokiej gamie opracowanych wspólnie z Moparem usług, które pozwalają beztrosko cieszyć się turystyką plenerową.
Ducato powstaje w największym w Europie zakładzie produkującym lekkie samochody dostawcze: Sevel w Val di Sangro. To tutaj od 1981 roku produkowane są bazy, które po przebudowach wykonywanych przez konstruktorów kamperów, wjeżdżają na drogi, jako samochody rekreacyjne. Z linii produkcyjnych fabryki na drogi całej Europy zjechało kolejno sześć generacji Ducato, podbijając serca setek tysięcy użytkowników, a to dzięki licznym wariantom nadwozia, kubicznemu i regularnemu kształtowi przedziału ładunkowego, uniwersalności podwozia oraz przyjemnej jeździe. Dzięki tym walorom Ducato stało się bestsellerem na głównych rynkach europejskich oraz idealną bazą do adaptacji na kampery. W sektorze samochodów kempingowych, w 2018 roku przewidziano sprzedaż na poziomie nie niższym niż 120 000 pojazdów, co przekłada się na ponad 10% wzrost w porównaniu do zeszłego roku. Z roku na rok zwiększa się popyt na nie, a wzrost odnotowuje się na wszystkich rynkach. Wynosi on około 50% w ciągu czterech lat.
Rekord z Abruzzo ustanowiony na solidnych podstawach.
Pozycja Ducato, jako lidera na rynku, bierze się przede wszystkim z jego dominacji technologicznej i umiejętności dostosowywania się do potrzeb Klienta poprzez rozwiązania, które ułatwiają i usprawniają pracę firm zajmujących się zabudową oraz uprzyjemniają życie w kamperze. Są to rozwiązania, które pozbawiają kierowcę kampera wszelkich trosk związanych z samochodem, pozwalając mu skoncentrować się tylko na swoich wakacjach. Również zakład w Sevel rozwijał się równolegle do ewolucji modelu Ducato, dzięki ciągłym inwestycjom mającym na celu poprawę elastyczności, jakości i zdolności produkcyjnych. W 1981 roku zakład Sevel zatrudniał niewiele ponad 600 osób, co przekładało się na produkcję 70 samochodów na dzień. Dzisiaj produkowanych jest 1200 sztuk na dzień w nadzwyczajnej ilości różnych konfiguracji: obiekt jest jednym z najbardziej zaawansowanych na świecie pod względem stopnia specjalizacji, organizacji i metod pracy. Ponadto, uzyskał srebrny medal w programie World Class Manufacturing, w którym bierze udział ponad 160 zakładów Grupy FCA, ale również inni dostawcy. Certyfikat „Silver” potwierdza wysokie standardy efektywności, organizacji, zaangażowania i jakości. Zakład zatrudnia około 6400 pracowników, natomiast po wliczeniu dostawców z tego okręgu liczba ta sięga 12 500 osób. Średni wiek wynosi 45 lat, a kobiety stanowią ponad 21% całego personelu. Na jego terenie znajduje się wzorcowy ośrodek „Academy”, gdzie szkoleni są pracownicy i gdzie stale leaderzy udoskonalają swoje umiejętności.
„Academy” jest miejscem, w którym spotykają się ludzie, by wzbogacić swoją wiedzę oraz umiejętności przywódcze, a także przeprowadzać symulacje i tworzyć innowacje. Można tu również nauczyć się o najnowocześniejszych technologiach przyszłości, które dotyczą różnych obszarów biznesu, jak jakość, ergonomia, złożoność i tempo pracy.
Ducato: „Najlepsza baza pod zabudowy”.
Specyficzność zakładu tkwi w jego umiejętności produkowania samochodów „na miarę” potrzeb: można by wręcz stwierdzić, że istnieje konkretne Ducato dla konkretnego klienta. Dzięki kombinacji wersji nadwozia, silników, skrzyń biegów i kolorów, można wyprodukować ponad 13.000 różnych wersji. Oferowany wybór jest szeroki i imponujący: w sumie od 1981 roku do dziś wyprodukowano ponad 3 miliony sztuk Ducato przeznaczonych do różnorakich celów, dla których wyznaczone są ściśle określone priorytety. W przypadku przewozu towarów, ważne są niskie koszty eksploatacji; przewozu pasażerów-najważniejszy jest komfort; możliwości adaptacyjne istotne są w przypadku zabudów, natomiast wysoka jakość oraz możliwości indywidualizacji mają ogromne znaczenie dla baz pod kampery, które stanowią około 55 % produkcji z 2017 roku. Są to standardy bez wątpliwości osiągnięte przez Ducato: również w tym roku i to już po raz jedenasty, model będący symbolem Fiat Professional został wybrany przez Czytelników prestiżowego niemieckiego magazynu Promobil, jako „Najlepsza baza pod zabudowy”, co potwierdziło jego dominującą pozycję w branży samochodów kempingowych.
37-letni sukces.
Już 37 lat temu, Ducato zrewolucjonizował rynek lekkich samochodów dostawczych i rewolucja ta wydaje się nie mieć końca. Aktualna, szósta generacja, może poszczycić się największą w sektorze ładownością. Nadwozie jest niezwykle wyważone, a specjalne zawieszenia do kamperów zapewniają bezpieczną dynamikę jazdy, niezawodną we wszystkich warunkach drogowych. Liczne urządzenia bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego pozwalają spokojnie podróżować, nawet, gdy na pokładzie znajduje się cała rodzina, nie rezygnując nigdy z komfortu. Dzisiaj trzy na cztery sprzedane w Europie samochody kempingowe zbudowane są na bazie Ducato, a w ostatnich 10 latach 500 000 rodzin zakupiło kampera zbudowanego na bazie Ducato. Ta pozycja lidera jest odzwierciedleniem możliwości, jakie bestsellerowy model Fiat Professional oferuje do podsycania ewolucji sektora kamperów. Na przykład, pierwszy Ducato będący bazą pod kampera, „wykonał znaczący krok” na przód pod względem technicznym w umiejętności przystosowania się do potrzeb rekreacyjnych. Była to pierwsza baza, która zaproponowała napęd na przód z silnikiem zamontowanym poprzecznie, pozostawiając miejsce z tyłu kabiny na część mieszkalną. Następne generacje Ducato wprowadzały kolejne innowacje, których celem było udoskonalanie samochodów rekreacyjnych zarówno pod kątem możliwości adaptacji dla firm zajmujących się zabudową, jak i wygody użytkowania kamperów. Nieprzypadkowo baza pod zabudowę Ducato cały czas ewoluowała, dzięki połączeniu sił z najważniejszymi europejskimi firmami zajmującymi się zabudowami, proponując im specjalne, niższe i lżejsze podwozia, szerszy rozstaw kół, kabinę z obciętym, wzmocnionym dachem, kubiczny kształt, zaprojektowany tak, by mógł być wykorzystany w możliwie największym stopniu i, ogólnie, doskonałe proporcjonalne rozmiary oraz niezwykle korzystną relację elementów mechanicznych do przestrzeni użytkowej. Od zawsze Ducato oferował modułowość, łatwość prowadzenia i wszechstronność, cechy, które, krótko mówiąc przyczyniły się do jego sukcesu, razem z ciągłymi innowacjami, inteligentnymi rozwiązaniami ukierunkowanymi na poprawę życia w samochodzie, jak na przykład obrotowe fotele kapitańskie.
Ewolucja podejścia.
Oprócz wyznaczania trendów, dane rynkowe wskazują nową grupę osób doceniających styl życia, wartości oraz możliwości oferowane przez samochody rekreacyjne: kierowca kampera jest postrzegany jako prawdziwy podróżnik, a nie jako zwykły turysta. Podróżujący kamperem ma zawsze swobodę jazdy, kiedy chce i gdzie chce: emocje, wolność i spontaniczność to sekret udanego wypoczynku na otwartym powietrzu. Ponadto, Fiat Professional pracuje nie tylko nad ciągłą ewolucją najlepiej sprzedawanej w Europie bazy pod zabudowy kampera, ale również nad rozwojem coraz bardziej zaawansowanych usług, wspierając nieprzerwanie swoich Klientów. Jednym z powodów do dumy w zakresie Obsługi Klienta jest Call Center, który gwarantuje stałe, profesjonalne usługi na wysokim poziomie. Fiat Professional może pochwalić się pionierskim podejściem również w temacie usług: wystarczy pomyśleć o pierwszej Infolinii przeznaczonej konkretnie do obsługi kierowców kamperów, wprowadzonej już w 2007 roku. Dzisiaj, po latach, ten, kto kupuje kampera zbudowanego na bazie Ducato, wchodzi w świat usług, który towarzyszy mu przez cały czas trwania urlopu i gotowy jest w każdym momencie nieść pomoc, nawet w najdrobniejszych potrzebach, jak np. udzielanie informacji turystycznych. Dzięki doskonałym produktom i usługom kierowca kampera uzyskuje maksymalną swobodę i wolność, dzięki czemu Fiat Professional to „Leader in freedom”.
„Leader in freedom”.
„Leader in freedom” to koncepcja o jasno sprecyzowanym znaczeniu. „Freedom” to „obietnica dla Klienta”, której Fiat Professional dotrzymuje, zapewniając mu bliskość oraz rozwiązania wszelkich problemów, które mogą pojawić się podczas urlopu. „Leader”, ponieważ dzisiaj oferta marki odnośnie produktów, ale i usług związanych konkretnie z samochodami kempingowymi, jest wyjątkowa i niedościgniona na rynku. Od 2003 roku zespół profesjonalistów zajmuje się Klientem „kamperowym” i jego wymaganiami. Wraz z upływem czasu zespół poszerzył i udoskonalił swoje umiejętności, zbliżając się coraz maksymalnie do Klientów i do ich potrzeb.
Umiejętność wysłuchania Klienta, która rozpoczyna się od Customer Care i kontynuowana jest w Salonach Fiat Professional, pozwala precyzyjnie odpowiedzieć na aktualne oczekiwania i przewidzieć te przyszłe. Koncepcja usługi nie ogranicza się do obsługi produktu, ale rozszerza się na pomoc dla urlopowiczów, gwarantując im ciągłe wsparcie. Wielojęzyczny call center Fiata Professional w 51 krajach europejskich pracuje 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, obsługując Infolinię dla kierowców kamperów. Dwudziestu „ambasadorów” marki najszybciej, jak to możliwe, rozwiązuje problemy, konsultując się w razie konieczności z działami technicznymi Fiata Professional.
Obietnica „peace of mind”, którą Fiat Professional składa Klientowi, obejmuje również ofertę Mopar® Vehicle Protection „Maximum Care” kampera, która pozwala rozszerzyć gwarancję do pięciu lat, również na części mechaniczne i elektryczne, oferując ponadto usługi pomocy drogowej. Od tego roku oferta może zostać podpisana w ciągu 12 miesięcy od daty pierwszej rejestracji.
Kolejnym, lecz nie mniej ważnym tematem, jest komunikacja, to znaczy sposób, w jaki wszystkie nowe technologie komunikacji są wykorzystywane, jako źródło informacji serwisowych: począwszy od strony fiatkamper.com(dostępnej w 9 językach i odwiedzanej ponad 70 tysięcy razy na miesiąc), na której kierowca kampera może zebrać i sprawdzić wszystkie informacje na temat stanu swojego samochodu, poprzez media społecznościowe, które w rzeczywistym czasie przekazują informacje i porady dla społeczności właścicieli kamperów, aż do comiesięcznego newslettera, wysyłanego na całym obszarze EMEA do miłośników spędzania wakacji na świeżym powietrzu.
Silne poczucie integracji, które towarzyszy kierowcom kamperów, doprowadziło do utworzenia wirtualnej społeczeności Fiat Professional for Recreational Vechicles, które liczy sobie ponad 56 000 osób śledzących stronę Facebooka FiatDucatoCamper.
Nowa tożsamość.
Dwa kluczowe hasła, by opisać produkty i usługi Fiata Professional, to „ciągła poprawa” i „specjalizacja”. Są to słowa, które zainspirowały postęp marki, również w komunikowaniu się z Klientami finalnymi, to znaczy z nabywcami samochodów rekreacyjnych. Na przestrzeni lat zostało udoskonalone i rozwinięte pozycjonowanie oferty marketingowej, które ewoluowało od unikatowości produktów i usług, do bardziej kompleksowego podejścia.
Fiat Professional to „Leader in freedom”, ponieważ doskonałość produktów i usług gwarantuje użytkownikom możliwie najwyższy stopień zdolności przystosowawczych i wolności. Pozycjonowanie zostało zrealizowane poprzez odpowiednie czynności i działania podejmowane przy każdym kontakcie z Klientami, począwszy od odwiedzonych dziesięciokrotnie międzynarodowych targów, poprzez komunikację w głównych mediach, po reklamę na 10 różnych europejskich rynkach.
Dzisiaj, w ramach pozycjonowania, wykonywany jest kolejny krok naprzód: umacnianie tożsamości i komunikacji ze strukturalnego punktu widzenia. Zamiar jest taki, by „zwracać się do Klienta” tonem głosu marki, posługując się spójnymi hasłami i wykorzystując rozpoznawalną i wyraźnie określoną identyfikację wizualną, oczywiście zgodną z marką Fiat Professional. Teraz podróż rozpoczyna się od nowego logo „Fiat Professional for Recreational Vehicles”. Zarówno o tą nazwę, jak i o logo, wzbogaca się marka Fiat Professional, specjalizująca się i oddająca się biznesowi związanemu z samochodami rekreacyjnymi. Nowa tożsamość zostanie pokazana Klientom na najbliższych branżowych salonach, począwszy od tego sierpniowego w Düsseldorfie.
Fiat Professional zamierza pokazać swoją prawdziwą naturę lidera w branży samochodów rekreacyjnych również poprzez projekt komunikacji, którego celem jest stworzenie marki w marce.