• Marka Jeep® prezentuje trzy hybrydowe samochody elektryczne typu Plug-in, potwierdzając tym samym zaangażowanie FCA w globalną elektryfikację.
    • Technologia samochodów elektrycznych to kolejny etap w 80-letniej historii Jeepa jako lidera technologii 4×4.
    • Samochody elektryczne Jeep będą wyróżniały się nowym emblematem „Jeep 4xe”.
    • Do 2022 roku wszystkie modele Jeep będą oferowały zelektryfikowane wersje.
  • Nowy Jeep 4×4 Adventure VR Experience pozwala udać się w symulowaną off-roadową podróż po trasie „Hell’s Revenge” w Moab.
  • Koncept Airflow Vision o wyjątkowej stylistyce jest zapowiedzią nowej generacji środków transportu premium i User Experience (UX), skupiając się na interakcji pomiędzy kierowcą i pasażerami a zaawansowanymi technologiami.
  • Na targach CES 2020 w Las Vegas, w Ameryce Północnej debiutuje Fiat Concept Centoventi.

 

Podczas tegorocznej edycji CES w Las Vegas, FCA prezentuje swoje najnowsze technologie związane z elektryfikacją, User Experience (UX) i łącznością Uconnect w formie wizualnej i fizycznej wystawy, oddając hołd historii i tradycji innowacyjności firmy.
Od momentu pojawienia się pierwszego radia samochodowego prawie 100 lat temu, innowatorzy z dziedziny motoryzacji pracowali nad tym, by w kabinie pasażerskiej pojawiło się coraz więcej technologii. Klienci FCA uwielbiają i są lojalni wobec marek firmy częściowo również ze względu na ich historię, a ponieważ CES to wydarzenie koncentrujące się na elektronice, FCA postanowiła spoić te dwa aspekty na terenie wystawowym łączącym tradycję i technologię, by spełniać rosnące oczekiwania nabywców samochodów.
Samochody elektryczne, łączność oraz pojazdy autonomiczne stanowią obecnie najważniejsze tematy w branży motoryzacyjnej. Stymulujące wizualnie i fizycznie podejście FCA na Targach CES potwierdza zainteresowanie firmy nieustannie zmieniającą się technologią, przy jednoczesnym uszanowaniu historii firmy.

Modele Jeep® Wrangler, Renegade i Compass 4xe.
Marka Jeep wystawia na CES trzy modele z hybrydową technologią Plug-in. Jest to pierwszy krok w procesie elektryfikacji samochodów gamy Jeepa, dzięki któremu marka będzie mogła oferować zelektryfikowane wersje wszystkich modeli do 2022 roku. Wszystkie zelektryfikowane samochody Jeepa będą miały nowy emblemat „Jeep 4xe”.
Elektryfikacja, która obejmuje mające się pojawić już wkrótce bezkompromisowe samochody Jeep 4xe, ma się przyczynić do zmodernizowania marki Jeep, wzmacniając jej pozycję lidera w dziedzinie zaawansowanych „zielonych” i przyjaznych dla środowiska technologii. Samochody elektryczne marki Jeep będą najbardziej wydajnymi i odpowiedzialnymi pojazdami w historii.  Będą zapewniać to, co najlepsze pod względem swobodnej i cichszej jazdy z otwartym dachem, wynosząc jednocześnie osiągi, możliwości 4×4 oraz bezpieczeństwo kierowcy na wyższy poziom. Dzięki większemu momentowi obrotowemu i natychmiastowej reakcji silnika, samochody elektryczne Jeep będą gwarantować jeszcze większą przyjemność jazdy po drogach oraz jeszcze większe możliwości jazdy 4×4 poza nimi. Dodatkowe informacje na temat tegorocznych debiutantów, czyli Jeepa Wranglera, Compassa i Renegade’a 4xe będą dostępne podczas Salonów Samochodowych w Genewie, Nowym Jorku i Pekinie.

Jeep 4×4 Adventure VR Experience.
Od prawie 80 lat Jeep pozostaje liderem pod względem możliwości napędu 4×4. Wprowadzenie do gamy elektryfikacji jest naturalną koleją rzeczy. Odwiedzający CES będą mieli wyjątkową okazję zobaczyć Jeepa Wranglera 4xe, Jeepa Compassa 4xe i Jeepa Renegade’a 4xe. Wszystkie te trzy samochody stanowią część zobowiązania FCA, aby do 2022 roku, w skali globalnej wprowadzić na rynek ponad 30 zelektryfikowanych modeli. Odwiedzający, którzy będą chcieli udać się w symulowaną podróż 4×4, będą mogli zasiąść za kierownicą nowego Jeepa 4×4 Adventure VR Experience. W scenerii Moab w Utah, jednego z najpopularniejszych miejsc wśród właścicieli Jeepów, uczestnicy będą mogli stawić czoła osławionej trasie Hell’s Revenge. Trasa będzie podzielona na różne odcinki trudności- od stopnia średniego, do trudnego. Jako dodatkowy bonus, wirtualne zasoby oprogramowania zaoferują punkt widzenia kierowcy nowego Jeepa Wranglera 4xe, dzięki czemu uczestnicy będą mogli poznać najbardziej zaawansowanego Jeepa Wranglera, jakiego firma kiedykolwiek stworzyła.
Te ekscytujące wirtualne wrażenia Jeep Wrangler Rubicon zawdzięcza umieszczeniu go na czterech cylindrach hydraulicznych, po jednym na każdym kole, które reagują na informacje wejściowe dostarczane przez dane o pozycji kół zarejestrowane na rzeczywistej trasie. Układ hydrauliczny popycha zawieszenia Wranglera, odwzorowując ruchy, jakie wykonałby kierowca podczas pokonywania przeszkody lub wspinania się po zboczu. Wewnątrz pojazdu uczestnicy w specjalnych okularach VR będą mogli zanurzyć się w rzeczywistą scenerię trasy Hell’s Revenge. Za każdym razem, gdy uczestnicy ukończą część trasy, ich wynik będzie rejestrowany i przeliczny na punktację, a wirtualny emblemat Trail Rated można będzie wyświetlić w rzeczywistym czasie w aplikacji „Jeep Adventure”. Uczestnicy mogą śledzić swoje wyniki i porównywać je z innymi uczestnikami Jeep 4×4 Adventure VR Experience. Podczas wszystkich kolejnych Targów czy międzynarodowych wydarzeń, moduł będzie na bieżąco wzbogacany o dodatkowe trasy offroadowe, aby zapewnić uczestnikom szeroki wachlarz przygód 4×4 pod znakiem Jeepa w zróżnicowanej scenerii.

User Experience.
UX zarejestrował znaczny wzrost rozwoju i innowacyjności w branży motoryzacyjnej. Na terenie wystawowym FCA zostanie zainstalowanych sześć dwustronnych ekranów, na których prezentowany będzie wielokrotnie nagradzany system Uconnect- niezwykła, uniwersalna baza, w oparciu o którą można rozwijać nowe usługi. System, który kiedyś spełniał tylko funkcję radia, teraz spełnia coraz więcej funkcji, jest bogatszy w treści i spersonalizowany. Dostosowany do konkretnych wymogów marki i modelu, staje się istotnym powodem zakupu – około połowa nabywców nowych samochodów kieruje się dostępem do zaawansowanej technologii.

Samochód koncepcyjny Airflow Vision.
Airflow Vision to samochód koncepcyjny o wyjątkowej stylistyce będący zapowiedzią nowej generacji środków transportu Premium i nowego User Experience (UX), biorąc pod uwagę interakcje między kierowcą a pasażerami, przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii. Ten kreatywny concept car został stworzony z myślą o klientach prowadzących aktywny tryb życia i lubiących podróżować „pierwszą klasą”,  która oferuje doskonałą równowagę pomiędzy nowoczesną technologią a komfortem.
W kabinie znacząca rolę odgrywają wrażenia, jakich doświadcza użytkownik, czyli User Experience (UX), dlatego też wnętrze samochodu urzeka stylistyką budząca emocje, dzięki wielowarstwowej, kontrastowej grafice i przemyślanym detalom, które nadają mu prosty, a jednocześnie wyrafinowany wygląd. Zastosowanie reguł głębi, hierarchii, spójności i czytelności, umożliwia użytkownikowi wyświetlenie i interakcję z interfejsem w bezpieczny i intuicyjny sposób.
Używając formatu opartego na menu, ekrany można spersonalizować, uprościć i pogrupować według indywidualnych potrzeb i zainteresowań. Dzięki podglądowi wieloekranowemu, użytkownik może uzyskać dostęp do potrzebnych informacji i określić sposób ich wyświetlania. Wyświetlane informacje można udostępniać pozostałym pasażerom, przesuwając palcem po ekranie, umożliwiając każdemu z nich doświadczanie niezwykłych emocji. Personalizacja ma kluczowe znaczenie, niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z kierowcą, czy pasażerem.
Proste, nowoczesne i przestronne wnętrze, podkreślone przez jasną i relaksującą paletę kolorów,  pozwala pasażerom poczuć się jak ‚w domu’, oferując jednocześnie niezwykłe doznania podczas podróży. Dzięki wykorzystaniu płaskiej podłogi i wymiarów Chryslera Pacifica PHEV, samochód oferuje wszystkim podróżującym przestronne i komfortowe wnętrze wykończone eleganckimi materiałami takimi, jak skóra i zamsz.  Fotele wyróżniające się wyjątkowo smukłą konstrukcją opartą na solidnej podstawie, zwiększają komfort i zapewniają więcej miejsca na nogi, plecy i rzeczy osobiste każdego pasażera. Funkcjonalne i nastrojowe oświetlenie umożliwia kierowcy i pasażerom stworzenie spersonalizowanego prywatnego azylu.
Nadwozie samochodu koncepcyjnego Airflow Vision oferuje nowe proporcje w eleganckim i prostym stylu, które wskazują kierunek dla przyszłego designu klasy Premium.  Airflow Vision posiada sportowy profil, duży rozstaw osi, eleganckie linie i szeroką budowę, podkreślającą jego agresywny, a jednocześnie elegancki charakter. Uproszczony do najczystszej formy wyrazu artystycznego Airflow Vision przypomina muskularne ciało, które w biegu łączy się z kołami tworząc jedną całość. Koła są inspirowane mechanicznymi elementami silnika elektrycznego i sprawiają wrażenie ruchu podobnego do mechanizmu zegarka.
Skrystalizowane tekstury dostrzegalne w samochodzie podkreślają poczucie precyzji i przenikania między nadwoziem a wnętrzem. Kryształowe oświetlenie LED biegnie niezakłócenie przez całe nadwozie, podkreślając swoją dominującą obecność. Niepowtarzalny wygląd concept car Airflow Vision dopełnia nadwozie w kolorze arktycznej bieli Arctic White połączone z błękitnym podwoziem Celestial Blue, które dają poczucie spokoju i sprzyjają relaksowi.

Fiat Concept Centoventi.
Zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w ubiegłym roku, innowacyjny Fiat Concept Centoventi debiutuje na rynku północnoamerykańskim podczas targów CES 2020.
Przygotowany dla uczczenia 120 rocznicy powstania marki Fiat, ten samochód koncepcyjny doskonale wyraża ideę włoskiej marki dotyczącą masowej mobilności elektrycznej w najbliższej przyszłości.
Fiat Concept Centoventi rewolucjonizuje ideę mobilności elektrycznej w oparciu o spersonalizowane rozwiązania: to zasadniczo „czyste płótno”, pełne możliwości, które można pomalować zgodnie z gustami i potrzebami Klienta w dowolnym czasie lub dniu, bez ograniczeń indywidualizacji związanych z konkretnym momentem zakupu. Produkowany w jednej wersji kolorystycznej nadwozia, które może być „pomalowane” za pomocą programu „4U”; Klient ma do wyboru 4 rodzaje dachu, 4 zderzaki, 4 rodzaje kołpaków i 4 pokrycia zewnętrzne.
Poszczególne elementy wnętrza, od zestawu wskaźników po schowki na drobne przedmioty, od foteli po mocowania fotelików dziecięcych, są stworzone w konfiguracji typu „plug and play” i mogą być zamontowane przez Klienta na specjalnej desce rozdzielczej z małymi otworami.
Innowacyjna modularna architektura akumulatorów umożliwia indywidualne dostosowanie zasięgu, zwiększając go z 96 km (60 mil) do 482 km (300 mil), aby sprostać wszelkim potrzebom, oferując doskonałe rozwiązanie osobom dojeżdżającym do pracy w mieście lub wybierającym się na weekend w góry czy nad morze.
Jedną z mocnych stron tego koncepcyjnego samochodu jest to, że właściciele nie muszą już czekać na nowe edycje specjalne czy face liftingi, ponieważ mogą „zmienić” swój samochód w dowolnym momencie. Ponadto, Fiat Concept Centoventi ustanawia kolejny standard dla samochodów, stając się prawdziwym narzędziem społecznościowym, dzięki nowoczesnemu wyświetlaczowi umieszczonemu na pokrywie tylnej.
Samochód został zaprojektowany z myślą o udostępnianiu go innym użytkownikom oraz o nowych formach mobilności w mieście.  Na desce rozdzielczej znajduje się mały wyświetlacz umieszczony przed szybą przednią i skierowany na zewnątrz, na którym wyświetlane są komunikaty  typu: zajęty, wolny, parking zapłacony, itp.; dodatkowo,  duża tylna klapa bagażnika może pomieścić drugi innowacyjny wyświetlacz umożliwiający Fiatowi Concept Centoventi wyjść poza pojęcie łączności i stać się prawdziwym narzędziem społecznościowym, na którym mogą być udostępniane wiadomości światu zewnętrznemu.
Kiedy samochód jest w ruchu, z oczywistych względów bezpieczeństwa, na wyświetlaczu będzie pokazywane tylko logo Fiata, ale po zatrzymaniu, kierowca będzie mógł przełączyć tryb „messenger”.

FCA na Targach CES
Stoisko FCA na Targach CES znajduje się w głównej hali wystawowej Las Vegas Convention Center i zajmuje powierzchnię ponad 550 m2, oferując zwiedzającym wyjątkową ekspozycję będącą połączeniem wiedzy, zaangażowania i rozrywki. Na środku przestrzeni wystawienniczej umieszczona jest obrotowa platforma.  Kiedy prawie 12-metrowa konstrukcja obraca się niczym gigantyczna płyta gramofonu, obrazy produktów przesuwają się przed oczami publiczności, jak w cyfrowej opowieści wyświetlanej na niezwykłym ekranie HoloGauze w hołdzie historii i innowacji technologicznej marek należących do Grupy. Powyżej, na podświetlanym ekranie LED w kształcie stożka wyświetlane są zdjęcia wykonane z lotu ptaka.