Olivier François, prezes Fiat Brand Global, odebrał prestiżową nagrodę specjalną jury francuskiego magazynu „L’Argus”, przyznaną Fiatowi Concept Centoventi, który jest wizją marki Fiat na demokratyczną elektryczną mobilność przyszłości.

Wczoraj w Paryżu odbyła się 27 ceremonia wręczenia nagrody „Trophées Argus”, plebiscytu organizowanego przez prestiżowy francuski magazyn L’Argus.
W tym roku jury złożone z 18 osób, w tym dziennikarzy i ekspertów w dziedzinie technologii i wartości rezydualnej, oceniło 60 modeli podzielonych na 11 kategorii, w tym Fiata Concept Centoventi, który zdobył niezwykle cenioną „Nagrodę Specjalną Jury”.

„Jako Francuz i prezes Fiata z dumą przyjmuję tę nagrodę przyznaną przez jedno z najbardziej prestiżowych francuskich czasopism. Jestem tym bardziej dumny, że „Nagroda Specjalna Jury” trafia do Fiata Concept Centoventi”, powiedział Olivier François. I dodał: „Concept Centoventi jest kwintesencją marki Fiat, od 120 lat synonimu samochodów miejskich i rodzinnych, i reprezentuje najbardziej innowacyjne, przyszłościowe rozwiązanie dla elektrycznej mobilności w mieście. Spełnia misję społeczną, ponieważ jest zrównoważony, demokratyczny, ponieważ tworzy i angażuje wokół siebie społeczność, ponieważ „komunikuje się” ze światem zewnętrznym i ponieważ został zaprojektowany z myślą o udostępnianiu go innym użytkownikom. Fiat Concept Centoventi to ABC samochodu: „Affordable But Cool”.

Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku, a obecnie będący w centrum zainteresowania na Targach CES 2020 w Las Vegas, ten rewolucyjny samochód zdobył uznanie francuskiego jury, które napisało w uzasadnieniu: „Kapitalny i w 100% elektryczny Concept Centoventi wynosi personalizację do poziomu sztuki: kolorystyka i zamienność materiałów, opcja zamiany fotela pasażera na fotelik dziecięcy lub klatkę dla zwierząt, a także otwory w desce rozdzielczej do mocowania drukowanych w 3D akcesoriów. Ponadto modularny zestaw akumulatorów  zapewnia zasięg od 100 do 500 km, w oparciu o indywidualne „pakiety” 100 km każdy, które mogą zostać zakupione bezpośrednio przez Klienta. Jego wygląd – przypominający zmodyfikowaną Pandę – podbił serca jury Trophées l’Argus. Z niecierpliwością czekamy, aż koncept pojawi się w produkcji”.