6. runda Mistrzostw Świata 2018 Formuły 1, od 25 do 27 maja 2018 r.
Hinwil, 21 maja 2018 – Zespół Alfa Romeo Sauber F1 udaje się do jednego z najbardziej prestiżowych i kultowych miejsc sezonu wyścigowego – Monte Carlo. Od 1955 roku wyścig ten wlicza się do regularnych spotkań światowego kalendarza Mistrzostw Świata. Oprócz licznych atrakcji i imprez odbywających się wokół Toru w Monaco, Grand Prix będzie miało dodatkowe, szczególne znaczenie dla zespołu, ponieważ będzie to pierwsza Formuła 1 „u siebie” dla nowicjusza z Monaco, Charlesa Leclerca. Kierowcy obu zespołów nie mogą się już doczekać weekendu, zmotywowani dobrymi wynikami z poprzednich tygodni, dającymi całemu teamowi dodatkowej otuchy.
Marcus Ericsson (numer samochodu 9):
„Monaco jest od zawsze jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu. To bardzo specjalny i wyjątkowy wyścig. Jazda po ulicach Monte Carlo jest zawsze niesamowitym doświadczeniem i jak przy każdym wyzwaniu, nie ma tu miejsca na błędy. Dla mnie jako kierowcy najważniejsze, to polegać na swoich umiejętnościach jazdy. Przez cały weekend trzeba coraz bardziej się rozpędzać i zbliżać do granic swych możliwości. To również wyzwanie dla zespołów, by znaleźć najwłaściwsze ustawienia i potrafić je utrzymać. Naprawdę cieszę się na wyścig w Monaco , to będzie fajny weekend”.
CharlesLeclerc (numer samochodu 16):
„To dla mnie ogromna ekscytacja, mój pierwszy wyścig Formuły 1 podczas Grand Prix Monaco, już w ten weekend. Odkąd byłem dzieckiem marzyłem o tym, by stać się częścią tej imprezy i to niesamowite, że marzenie to wreszcie się ziściło. To bardzo miłe, że moi przyjaciele i moja rodzina będą mi kibicować i nie mogę się doczekać, aż przeżyję ten wyjątkowy moment wraz z mieszkańcami Monaco. Ściganie po miejskich torach to coś, co zawsze lubiłem, uwielbiam wyzwania, jakie niesie to dla mnie, jako kierowcy. Chociaż miasto znam dobrze, to jazda po ulicach Monte Carlo samochodem Formuły 1 będzie dla mnie całkowicie nowym doświadczeniem. Cieszę się, że będę mógł spojrzeć na moje rodzinne miasto z innej perspektywy. Będzie to dla mnie niezapomniany weekend i nie mogę się już doczekać, kiedy się rozpocznie”.
Informacje o torze:
Grand Prix Monaco na wąskich uliczkach Monte Carlo jest fascynujący, a jednocześnie bardzo trudny.
Aby wykorzystać ostatnie centymetry lub nawet milimetry toru między barierami, wymagane jest połączenie precyzyjnej jazdy, doskonałości technicznej i odwagi. Stabilność i przyczepność podczas hamowania, jak również ogólnie stabilny samochód, to kluczowe czynniki. Ogólnie rzecz biorąc, przyczepność poprawia się znacznie z sesji do sesji. Na ulicach bardzo trudno jest wyprzedzać, praktycznie jest to możliwe tylko w jednym fragmencie toru. Stąd ogromne znaczenie ma walka o pole position. Kto je wywalczy, ma potencjalnie największe szanse na zwycięstwo.
Tor | Tor w Monako / 3340 km |
Dystans wyścigu | 78 okrążeń / 260 520 km |
Harmonogram | Kwalifikacje 15:00 czasu CEST, Wyścig 15:10 czasu CEST |
Opony:
Kierowca | Marcus Ericsson | Charles Leclerc |
Hypersoft | 10 | 10 |
Ultrasoft | 1 | 2 |
Supersoft | 2 | 1 |