- Jeep® 4SPEED: lżejsza odsłona dwóch wcześniejszych samochodów koncepcyjnych.
- Jeep Sandstorm: inspirowany rajdem Baja i zaprojektowany do wypadów na pustyni.
- Jeep B-Ute: zaprojektowany i gotowy, by mierzyć się z off-roadowymi przygodami.
- Jeep Wagoneer Roadtrip: tradycyjny, luksusowy design z bogatą historią i umiejętnością stawiania wyzwania każdemu rodzajowi terenu.
- Nacho Jeep: kwintesencja akcesoriów Jeep Performance Parts, opracowanych dla nowego Wranglera.
- Jeep Jeepster: połączenie tego, co aktualnie możliwe, w stylu inspirowanym tradycją.
- Jeep J-Wagon: uliczny szyk połączony z niezwykłymi możliwościami jazdy off-roadowej.
- Wszystkie samochody mogą poszczycić się bogatą gamą wyposażenia Jeep Performance Parts, stworzoną dla pasjonatów off-roadowej jazdy i przygody.
Marki Jeep® i Mopar ponownie połączyły siły, by stworzyć siedem nowych samochodów koncepcyjnych, specjalnie zaprojektowanych na coroczną imprezę Easter Jeep Safari, która odbywać się będzie w mieście Moab w Utah (USA), od 24 marca do 1 kwietnia.
W 52. już edycji imprezy, jak co roku wezmą udział tysiące fanów off-roadowej jazdy, którzy w Moab spędzą tydzień na najbardziej malowniczych trasach tego regionu.
„Przesuwanie granic to nic nadzwyczajnego dla marki Jeep i tych siedem nowych, ekscytujących i mocnych samochodów koncepcyjnych jest najlepszym tego przykładem,” powiedział Mike Manley, dyrektor marki Jeep FCA. „Co roku z niecierpliwością oczekujemy na zaprezentowanie nowych „konceptów” i nowych pomysłów naszym najwierniejszym Klientom i wszystkim fanom off-roadowej jazdy. Easter Jeep Safari w Moab daje niepowtarzalną szansę zebrania ich cennych doświadczeń.”
W tegorocznych samochodach koncepcyjnych wykorzystano zarówno części przeznaczone do produkcji seryjnej, jak i prototypy części zamiennych Jeep Performance Parts. Marka Mopar projektuje wszystkie części zamienne Jeep Performance w oparciu o rygorystyczne specyfikacje zapewniające wysoką jakość, nie zapominając nigdy o legendarnych możliwościach 4×4, które pozwalają właścicielom samochodu Jeep cieszyć się jeszcze mocniejszym i bezpieczniejszym autem. Mopar może się już pochwalić ponad 200 częściami i akcesoriami przeznaczonymi dla nowego Jeepa Wranglera 2018.
„Pod względem indywidualizacji, żaden pojazd nie może się porównać z Jeepem Wranglerem” powiedział Pietro Gorlier, dyrektor Parts and Service (Mopar), FCA. „To właśnie dlatego, tak ściśle współpracowaliśmy z marką Jeep w projektowaniu ekskluzywnej linii liczącej ponad 200 części i akcesoriów, by jeszcze bardziej wydobyć możliwości off-roadowe i sprostać stylowi życia każdego z Klientów. Prawie wszystkie sprzedane samochody Wrangler są wyposażone w przynajmniej jedno akcesorium Mopar i co roku na Easter Jeep Safari możecie zobaczyć, jak rodzi się ta idealna kombinacja pomiędzy samochodem a akcesoriami.”
Samochody koncepcyjne prezentowane na Easter Jeep Safari 2018 to:
Jeep 4SPEED.
Lekki, szybki i zwinny Jeep 4SPEED, to ostatnia nowość w gamie lekkich konceptów Easter Jeep Safari. Inspirowany prędkością, ten lekki pojazd koncepcyjny wpisuje się w tradycję zainicjowaną przez koncepty „Pork Chop” z 2011 roku i „Stitch” z 2013 i jeszcze bardziej zwiększa możliwości off-roadowe Wranglera poprzez znaczące ograniczenie wagi oraz zastosowanie nowego, 2-litrowego silnika I-4 turbo.
W nadwoziu koncepcyjnego Jeepa 4SPEED zostały zastosowane rozwiązania mające na celu ograniczenie jego masy. Z włókna węglowego została wykonana pokrywa silnika, poszerzone błotniki oraz tylne nadkola z perforowanymi aluminiowymi panelami. Koncepcyjny 4SPEED może pochwalić się eleganckim profilem bocznym, dzięki nachylonej szybie przedniej, wydłużonym otworom drzwiowym i przesuniętej do tyłu klatce bezpieczeństwa. Również tył koncepcyjnego pojazdu stał się lżejszy, natomiast prześwit 4SPEED-a jest o dwa cale większy od standardowego Wranglera.
Oprócz zmniejszenia wagi, całkowita długość została skrócona o 22 cale, natomiast rozstaw osi pozostał niezmieniony, co przełożyło się na zwiększenie kąta natarcia i zejścia.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości, Jeep 4SPEED został wyposażony w oś przednią i tylną Dana 44 o przełożeniu 4,10 oraz lekkie felgi 18″ z 35-calowymi oponami BF Goodrich Mud-Terrain.
Wnętrze wyróżnia się zindywidualizowanym zestawem wskaźników oraz nową tapicerką foteli przednich. Tylne siedzenia zostały z kolei usunięte, a podłoga została pokryta perforowanymi panelami z aluminium.
Jeep 4SPEED napędzany jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem I-4, zestawionym z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Jeep Sandstorm.
Inspirowany samochodami wyścigowymi z pustyni Baja w Kalifornii, koncepcyjny pojazd Jeep Sandstorm został wyprodukowany, by „pędzić po długich, piaszczystych prostych, spełniając jednocześnie wymagania związane z codzienną jazdą”. By to zagwarantować, Sandstorm ma off-roadowe wyposażenie, które z łatwością sprosta obydwóm sytuacjom, w tym niezwykle solidny system zawieszenia i zespół napędowy wytwarzający niesamowitą moc.
Z zewnątrz stylowe rozwiązania charakteryzujące „Baja look” występują w formie wentylowanej pokrywy wykonanej z włókna węglowego, wentylowanych przednich i tylnych nadkoli, które pozwalają na uzyskanie większego prześwitu, oraz klatki bezpieczeństwa, w którą wbudowane jest koło zapasowe. Klamki zewnętrzne oraz pokrywa tylna otwierana na bok zostały zlikwidowane, a drzwi tylne zostały „ścięte”, by jeszcze bardziej uprościć jego linię.
Kolejnymi elementami stylistycznymi, inspirowanymi rajdem Baja, są rurowe zderzaki z przodu i tyłu, nowe progi ochronne, wbudowany kompresor powietrza, korek wlewu paliwa inspirowany samochodami wyścigowymi oraz dodatkowe światła przednie KC Carbon.
Oś przednia została przesunięta do przodu o cztery cale i wyposażona w zawieszenie z czterema wahaczami longarm oraz drążek Panharda. Oś tylna z kolei została przesunięta do tyłu o dwa cale i wykorzystuje zawieszenie z czterema wahaczami wzdłużnymi w ułożeniu trójkątnym. Szeroki rozstaw osi gwarantuje większą stabilność przy dużych prędkościach. Sprężyny śrubowe i amortyzatory bypass umożliwiają skok 14 cali dla kół przednich i 18 cali dla kół tylnych.
Aby uzyskać jeszcze doskonalsze osiągi, koncepcyjny Jeep Sandstorm wyposażony został w oś przednią i tylną Dynatrac 60 o przełożeniu 5,68, 17-calowe felgi z systemem beadlock i opony 39,5″ BF Goodrich Krawler.
Styl inspirowany rajdem Baja przeniesiony jest również do wnętrza, charakteryzującego się zindywidualizowaną klatką, która integruje nadwozie, pokryte skórą fotele przednie oraz ekskluzywne, sportowe, kubełkowe siedzenia tylne. Deska rozdzielcza o sportowym wyglądzie oraz off-roadowy, 7-calowy ekran GPS zapewniają nawigację, natomiast niezależne przełączniki kołyskowe sterują elektroniką pojazdu, kompresorem powietrza i blokadami osi.
W Jeepie Sandstormie zamontowany jest silnik V-8 o pojemności 6,4 litra z katalogu Mopar performance, zestawiony z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów.
Jeep B-Ute.
Samochód koncepcyjny Jeep B-Ute wyposażony jest w bogatą gamę Jeep Performance Parts, idealnie nadających się do przygód off-roadowych.
Nadwozie Jeepa B-Ute wyróżnia się ekskluzywnym pasem przednim i tylnym oraz górną częścią grilla, pokrywą silnika z wlotem powietrza oraz szerokimi nadkolami.
Wyposażenie Jeepa Performance Parts konceptu B-Ute concept obejmuje podniesione o 1,5 cala zawieszenie oraz progi ochronne. Możliwości off-roadowe Jeepa B-Ute zwiększone są dzięki zamontowaniu 17-calowych felg z 30 mm offsetem i opon BF Goodrich T/A Baja Champion.
We wnętrzu znajdują się zindywidualizowane siedzenia z wstawkami Mineral, wykończenia Carbonite na ramkach dźwigni skrzyni biegów, głośników oraz nawiewów, wstawki Piano Black, system MOLLE w oparciu foteli przednich oraz całoroczne dywaniki Mopar.
Jeep B-Ute jest wyposażony w 2,4-litrowy silnik Tigershark, zestawiony z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.
Jeep Wagoneer Roadtrip.
Jeep Wagoneer Roadtrip przywodzi na myśl nostalgiczne wspomnienia z wycieczek do Parku Narodowego Yellowstone podczas letnich wakacji z rodziną. Ten wyjątkowy Wagoneer zachowuje niezmienny styl i urok oryginału, dzięki swojemu stalowemu nadwoziu, natomiast podwozie i układ napędowy zostały zmodernizowane.
Rozstaw osi został wydłużony o dodatkowe pięć cali, a nadwozie zostało zmodyfikowane tak, by dostosować się do dodatkowej długości, szerszego rozstawu kół i zindywidualizowanych błotników. W ramach modyfikacji estetycznych i funkcjonalnych zastosowano nadkola i zderzaki o nowym kształcie oraz wbudowane progi ochronne. Ostry, kanciasty grill podkreśla odświeżony wygląd z przodu, a zielone szyby Bottle Green zastępują oryginalne elementy.
Możliwości jazdy terenowe Wagoneera zostały zwiększone przez wzmocnioną ramę o profilu zamkniętym, przedni i tylny most Dana 44 z blokadą, zawieszenie „four-link” ze sprężynami śrubowymi oraz 17-calowe felgi stalowe z 33-calowymi oponami Goodrich Mud-Terrain BF.
We wnętrzu Wagoneera wyróżniają się oryginalne przednie i tylne fotele oraz przednie i tylne panele drzwi wykończone skórą w kolorze czerwonym. Wiklinowa podsufitka i wyścielona podłoga nadają Wagoneerowi lekkości i przestronności. Dodatkowe elementy wystroju wnętrza to chłodziarka vintage osadzona w zabytkowej walizce i skrzynka na narzędzia wykonana z pokrywy zaworu oryginalnego 6-cylindrowego silnika „Tornado” (OHC) modelu Wagoneer.
Powszechnie znany, jako pierwszy, luksusowy pojazd 4×4, model Jeep Wagoneer z 1965 roku ma bogata historię i był zaprojektowany zarówno, by bez problemu stawiać czoła trudnym szlakom Moab, jak i pokonywać szerokie autostrady zachodnich stanów USA. Produkowany w latach 1963-1991, Wagoneer był pierwszym pojazdem z napędem na cztery koła połączonym z automatyczną skrzynią biegów, pionierem współczesnych SUV-ów. Klasyczny model Jeep Wagoneer jest obecnie kultowym pojazdem i nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie.
Zabytkowy Jeep Wagoneer napędzany jest 5,7-litrowym V-8 w połączeniu z czterobiegową, automatyczną skrzynią biegów.
Nacho Jeep.
Nacho Jeep jest dosłownie przykładem „katalogu na czterech kółkach” wyposażonym w liczne „specjalne części zamienne” z menu Jeep Performance Parts (JPP) marki Mopar. Model ten prezentuje możliwości oferowane przez markę Mopar wszystkim tym, którzy chcę stworzyć własny, niepowtarzalny pojazd na off-roadowe szlaki.
Jeep Wrangler Rubicon MY 2018 wyróżnia się nie tylko zamontowanymi w nim dodatkowymi częściami lub akcesoriami, ale przede wszystkim niezwykle rzadkim żółtym kolorem Nacho. Jeśli chodzi o wkład Jeep Performance Parts, samochód koncepcyjny Nacho popisuje się muskularną maską silnika, dodatkowo podkreśloną przez czarne naklejki z nowym znaczkiem JPP. Na masce umieszczone są wloty powietrza chłodzące 2,0-litrowy turbodoładowany silnik I-4. Charakterystyczny grill Mopar w czarnym, satynowym kolorze doskonale kontrastuje z żółtym nadwoziem Nacho, a wytrzymały stalowy zderzak Rubicon, wyposażony jest w wyciągarkę Warn i zapewnia doskonałą ochronę i funkcje, dzięki którym pojazd doskonale spisuje się w najtrudniejszych warunkach w terenie.
Doskonałą widoczność na szlaku, zainspirowaną koncepcyjnym pojazdem Jeep Luminator zaprezentowanym podczas Moab 2017, którego najmocniejszym elementem, jak sama nazwa wskazuje, jest oświetlenie LED, zapewnia kilkanaście ledowych lamp zaprojektowane przez Automotive Lighting, oddział Magneti Marelli i zamontowanych na słupkach A oraz na przednim zderzaku na specjalnych uchwytach z linii JPP. Reflektory LED, również opracowane przez Automotive Lighting, zintegrowane w przedniej szybie, zapewniają dodatkowe oświetlenie przednie, natomiast tylne oświetlenie terenowe wykorzystuje czterokolorowe diody LED do sygnalizowania warunków na trasie: postój (czerwona), 1-3 mil na godzinę (bursztynowa), 3-25 mil na godzinę (zielona) i tylne światło przeciwmgielne (białe).
Samochód koncepcyjny Nacho jest wyposażony w zestaw podnoszący zawieszenie o 2 cale, aby zapewnić większy prześwit i nowe aluminiowe amortyzatory o średnicy 2,5″. Ponadwymiarowe 37-calowe opony otaczają 17-calowe felgi z system Beadlock, zabezpieczającym przez spadaniem opon z obniżonym ciśnieniem. Satynowo-węglowe wykończenie kół idealnie pasuje do konceptu Nacho. Pierścienie beadlock przymocowane do felgi posiadają błyszczące wykończenie i są zabezpieczone za pomocą kadmowanych śrub. Na pozostałe wyposażenie tuningowe Jeep Performance Parts składają się progi boczne rock rails, grubsze i szersze w tym wydaniu, by zapewnić doskonałą ochronę nadwozia, również dzięki powłoce lakierniczej podobnej do powłoki skrzyni ładunkowej Ram Truck, drzwi rurowe wykonane z 2-calowych rur giętych i uchwyty z wytłoczonym charakterystycznym logo Jeep, ułatwiające wejście do samochodu.
Wzmocnienie zawiasów bagażnika zapewnia stabilne podparcie dla koła zapasowego z oponą 37″ montowanego na drzwiach bagażnika. Czarna klapa wlewu paliwa JPP uzupełnia elegancki, terenowy wygląd nadwozia.
Wnętrze pełne jest rozwiązań klasy Premium bez uszczerbku dla osiągów terenowych. Do unikalnych detali wykończenia należą czarne fotele ze skóry Katzkin które mają eleganckie, srebrne przeszycia, logo Jeep wyhaftowane na oparciach siedzeń oraz srebrne przeszycia na zagłówkach.
Jeep Jeepster.
Na wyposażenie tuningowe samochodu koncepcyjnego Jeep Jeepster składają się specjalne części z gamy Jeep Performance Parts. Projekt oparty jest na samochodzie Wrangler Rubicon, a ten koncept kolorystyką i sportowym stylem nawiązuje do Jeepstera z 1966 roku.
Klasyczna, dwubarwna kolorystyka oryginału jest odzwierciedlona we współczesnej wersji w ognistym czerwonym kolorze Firecracker Red, w białym twardym dachu i w białym obramowaniu składanej szyby przedniej, dodatkowo pochylonej o 2,5 stopnia i nadającej pojazdowi bardziej kompaktowy wygląd. Biały kolor dodatkowo podkreśla zarys błotników Rubicon i charakterystyczne połówkowe drzwi. Logo Jeepa zastąpiono trójkolorowym znaczkiem Jeepster.
Jeepster umiejętnie łączy możliwości samochodu koncepcyjnego z akcesoriami dostępnymi w gamie Jeep Performance Parts, obejmującymi m.in. muskularną maskę silnika ze znaczkiem JPP i grafikami. LED-owe światła terenowe w wersji 5″ i 7″ doskonale oświetlają drogę Jeepsterowi, świecąc światłem o jasności 8000 lumenów. Światła LED są mocowane do słupka A za pomocą lekkich wsporników. Na stalowym zderzaku Rubicon zamontowane są wysokiej jakości lampy przeciwmgielne LED.
Imponujące własności off-roadowe Jeepster zawdzięcza zestawowi podnoszącemu zawieszenie o 2 cale, który zwiększa prześwit i połączony jest z ponadwymiarowymi 37″ oponami BF Goodrich KO2, dzięki którym pojazd może bez problemu pokonać każda przeszkodę. 17″ felgi z system Beadlock są podkreślone kolorystycznie dopasowanym pierścieniem zabezpieczającymi w ognistym czerwonym kolorze Firecracker Red. Dodatkowe produkty z gamy JPP to czarna klapa wlewu paliwa, uchwyty i maty podłogowe na każdą pogodę.
Wnętrze Jeepstera wypełnia koncepcyjna rurowa klatka zastępująca standardowe orurowanie, a zapasowa, 37″ koło jest zabezpieczone w specjalnym uchwycie na koło zapasowe. Wnętrze łączy w sobie funkcjonalność off-roadową z wyjątkową elegancją klasy Premium, podkreśloną przez czarne fotele ze skóry Katzkin z logo Jeep Rubicon Red wyhaftowanym na oparciach foteli oraz czerwone przeszycia na oparciach siedzeń. Zestaw wskaźników ma czerwone akcenty Firecracker Red, które łączą się z kolorem nadwozia.
Kolejną formą indywidualizacji jest przeniesienie koła zapasowego do kabiny. Koncepcyjne organizery zamontowane na tylnej klapie służą do przewożenia sprzętu i zapasów niezbędnych na dłuższą wyprawę, jak żywność, woda i narzędzia. Rozwiązania transportowe zostały zaprojektowane tak, aby pomieścić kamerę cofania. Zewnętrzny wygląd Jeepstera uzupełniają koncepcyjne progi ochronne ze stopniami – unikalne połączenie stopnia z progami bocznymi.
Jeep J-Wagon.
Koncepcyjny Jeep J-Wagon został zindywidualizowany za pomocą części Jeep Performance Parts, tworząc pojazd w stylu Premium, idealny zarówno na terenowe szlaki, jak i na drogi miejskiej dżungli.
Oparty na modelu Wrangler Sahara, koncept J-Wagon wyróżnia się nadwoziem w barwach neutralnych szarości Warm Neutral Grey połączonych z ciepłym barwionym szkłem szyb bocznych i dopełnionych subtelnymi akcentami w kolorze brązu Brass Monkey. J-Wagon wyróżnia się maską silnika z linii JPP ze specjalnymi wycięciami do ze snorkela, idealnie pasującym do stylu szczelnie zamkniętej kabiny samochodu. Brązowy zamek maski zdobi dodatkowo czarne logo Willysa.
Dla wymagających kierowców off-roadowych, nowe 5″ światła LED zamontowane na wspornikach JPP zapewniają oświetlenie godne pojazdów wojskowych. Ten typowo off-roadowy akcent równoważy miejski styl czarnego grilla Mopar z modelu Wrangler Rubicon z ramkami w kolorze nadwozia. Ekskluzywny zderzak Sahara idealnie pasuje do chromowanych akcentów oprawek lamp przeciwmgielnych w kolorze brązu Brass Monkey. Koncepcyjny pojazd J-Wagon jest wyposażony w 17″ felgi również wykończone brązowymi akcentami Brass Monkey. Ten rodzaj wykończenia został wybrany po uzyskaniu pozytywnych opinii podczas premiery, która miała miejsce na Salonie SEMA Show 2017.
Czarne metalowe osłony nadkoli chronią nadwozie J-Wagona i pasują do czarnego, metalowego koncepcyjnego bagażnika dachowego JPP, który dopasowuje się do różnych potrzeb i każdego stylu życia. Czarna klapa wlewu paliwa JPP i pomarańczowe akcenty Orange Crush na znaczku Jeepa i na hakach dodatkowo dodają stylu. 35-calowe koło zapasowe z opną KM3 BF Goodrich jest zamocowane na wsporniku zawiasów tylnej klapy wyposażonej w górne światło stop (CHMSL) z gamy akcesoriów JJP.
Akcenty klasy Premium wyróżniają wnętrze pojazdu. Fotele z beżowej skóry Katzkin z brązowymi akcentami odzwierciedlającymi geometryczne trójkątne kształty w progach bocznych tego samochodu koncepcyjnego i nadają całości elitarnego charakteru. Wykończenia w kolorze brązu Brass Monkey i akcenty Brass Monkey na kratkach wentylacyjnych, panelu sterowania klimatyzacji, klamkach drzwi i kierownicy podkreślają ciągłość między kabiną a nadwoziem samochodu koncepcyjnego Jeep J-Wagon.