• Niezwykła 6C 2500 Super Sport Villa d’Este z 1951 roku zdobyła tytuł „Best of Show” w Konkursie Elegancji odbywającym się od 29 marca do 3 kwietnia br. w japońskim Kioto.
  • Nagrodzona została również 6C 2500 Sport Berlinetta Touring (z 1939 roku) i 1900 Super Sprint Touring (z 1955 roku). 
  • Gościem honorowym występującym poza konkursem była niezwykle rzadka Alfa Romeo 1900 C52 Coupé Disco Volante (Latający spodek), należąca do kolekcji FCA Heritage i przechowywana w Muzeum Alfy Romeo w Arese.
  • U boku tych rzadkich okazów z przeszłości pojawiła się nowoczesna Giulia Quadrifoglio, nowy wzorzec marki Alfy Romeo oraz flota samochodów Giulia Veloce, która towarzyszy zabytkowym samochodom w drodze z Kioto do Tokio.

W Japonii zakończył się Konkurs Elegancji Kioto 2018, w ramach którego w dniach od 30 marca do 3 kwietnia br. zaprezentowano kilka znamienitych zabytkowych samochodów, pochodzących z trzech różnych kontynentów. Podczas imprezy goszczącej w siedemnastowiecznym zamku Nijō w Kioto, wpisanym na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, triumfowała marka Alfa Romeo, wystawiając niezwykle rzadkie egzemplarze, należące do prywatnych kolekcjonerów.

Tytuł „Best of Show” przyznano modelowi 6C 2500 Super Sport Villa d’Este z 1951 roku, jednego z trzydziestu sześciu egzemplarzy wyprodukowanych w latach 1949-1952 przez Carrozzeria Touring z Mediolanu.
Kolejne dwa zabytkowe modele Alfy Romeo odniosły również zwycięstwo w swoich klasach: 6C 2500 Sport Berlinetta Touring, należąca niegdyś do księcia Caetani z 1939 roku (w klasie Touring Early Italian) oraz 1900 Super Sprint Touring z 1955 roku (w klasie Touring Classic Italian 1952-1961). Wynik ten jest tym bardziej imponujący, jeśli weźmiemy pod uwagę, że dzięki trzem nagrodzonym samochodom zabytkowym spośród dwunastu startujących w konkursie, Alfa Romeo była najlepiej reprezentowaną marką wpisującą się w poczet zwycięzców.

To niezwykle ważne wydarzenie, zapoczątkowane w 2016 roku z inicjatywy artysty Hidemoto Kimura, było aktywnie wspierane przez markę Alfa Romeo oraz FCA Heritage, dział sprawujący pieczę i promujący dziedzictwo motoryzacyjne włoskich marek należących do Grupy FCA.

Poza konkursem, w japońskim pokazie wziął udział jedyny egzemplarz 1900 C52 Coupé, znany większości pod nazwą Disco Volante (Latający spodek) oraz nowoczesna Giulia Quadrifoglio, nowy wzorzec marki Alfa Romeo.
Eksponowana zwykle w Muzeum Alfy Romeo „Wehikuł czasu” w Arese koło Miediolanu, bezcenna Alfa 1900 C52 Coupé zawitała do Japonii w charakterze honorowego gościa wystawy, prezentując się na czerwonym dywanie wraz z pozostałymi trzema z ośmiu „nowoczesnych” egzemplarzy Disco Volante Coupé, stworzonych przez Carrozzeria Touring.

Po zakończeniu konkursu, zabytkowe samochody wyruszyły z Kioto malowniczym szlakiem w stronę Tokio, gdzie dotrą 8 kwietnia. Niezwykle cenny orszak zabytkowych aut eskortowany jest przez flotę Alf Romeo Giulia Veloce, udostępnioną organizatorom przez FCA Japan, sponsora imprezy: jest to najlepszy sposób, by podkreślić nierozerwalną więź łączącą Alfy Romeo z przeszłości z tymi z aktualnej produkcji.