- Stelvio Quadrifoglio, wysokiej klasy SUV Alfy Romeo, zadebiutował w Azji podczas Targów Motoryzacyjnych Auto China 2018, zaznaczając w Chinach dostępność pełnej rodziny Quadrifoglio będącej najwyższym wyrazem włoskiego stylu.
- Najszybszy na świecie SUV wyróżniający się elegancją, rewelacyjną mocą silnika i zaawansowanymi technologiami, Stelvio Quadrifoglio doskonale oddaje duszę Alfy Romeo – jej włoski design, kunszt wykonania i sportowe DNA.
- Stelvio Quadrifoglio towarzyszy gama innych samochodów FCA oferujących bogaty wybór dla chińskich Klientów poszukujących pasji: SUV Stelvio klasy Premium, Giulia, sportowy sedan Premium oraz Giulia Quadrifoglio wyróżniająca się wysokimi osiągami.
- Targi Motoryzacyjne Auto China 2018 odbywają się w dniach od 25 kwietnia do 4 maja 2018 r. Stoisko Alfa Romeo znajduje się w hali E1 Pekińskiego Centrum Wystawienniczego New China International.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, wysokiej klasy SUV klasy Premium, zadebiutował w Azji podczas Salonu Samochodowego Auto China 2018, który odbywa się od 25 kwietnia do 4 maja 2018 r. Stoisko Alfa Romeo znajduje się w hali E1 Pekińskiego Centrum Wystawienniczego New China International.
Pierwszy „Quadrifoglio”, który jest równocześnie SUV-em.
Stelvio Quadrifoglio to nowy model z wieloma funkcjami i elementami z klasy wyższej, który natychmiast stał się nowym punktem odniesienia w segmencie marek Premium w kategorii kompaktowych SUV-ów. Dzięki swojemu doskonałemu wzornictwu, osiągom i technologii, Stelvio Quadrifoglio jest najszybszym SUV-em w swojej klasie, pobijając rekord okrążenia na kultowym torze Nürburgring, w czasie 7 minut i 51,7 sekundy.
Pojawienie się Stelvio Quadrifoglio na pekińskim Salonie Samochodowym oznacza dostępność w Chinach całej rodziny Quadrifoglio będącej dla chińskich fanów samochodów sportowych wyrazem włoskiej pasji. Nowy model uzupełnia aktualną gamę modeli klasy Premium, do której należą: SUV Stelvio, sportowa limuzyna Giulia i wyróżniająca się rewelacyjnymi osiągami Giulia Quadrifoglio.
Najszybszy na torze w Nürburgringu, Stelvio Quadrifoglio stanowi nowa definicję SUV-ów klasy Premium.
Stelvio Quadrifoglio dostępny jest z najmocniejszym aluminiowym silnikiem benzynowym 2.9 V6 Bi-Turbo (z podwójną turbiną), opracowanym z wykorzystaniem technologii Ferrari i inżynieryjnego know-how, zapewniając maksymalną moc 510 KM przy 6500 obr./min. i, generując maksymalny moment obrotowy 600 Nm z 2500 do 5000 rpm. Ta jednostka silnikowa dostępna jest ze specjalnie skalibrowaną ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia zmianę przełożeń w ciągu zaledwie 150 milisekund w trybie Race (wyścig). Ponadto, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy, model wyposażono standardowo w aluminiowe manetki (łopatki – do zmiany manualnej biegów) zintegrowane z kolumną kierownicy.
Wydajność silnika jest znakomita: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i najlepsza w swojej klasie prędkość maksymalna 283 km/h. Sportowy SUV Alfy Romeo jest również bardzo ekonomiczny pod względem emisji i zużycia paliwa: dzięki elektronicznie sterowanemu systemowi wyłączania cylindrów i funkcji „sailing”, dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency.
Po raz pierwszy silnik benzynowy o mocy 510 KM 2.9 V6 Bi-Turbo połączony jest z innowacyjnym systemem napędu na wszystkie koła Q4 (AWD), gwarantującym bezkonkurencyjną wydajność, przyczepność, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo we wszystkich sytuacjach na drodze bez względu na panujące warunki. Co więcej, Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w ekskluzywną jednostkę sterującą zwaną Domain Chassis AlfaTMstanowiącą tzw. „mózg” i jako jedyny SUV w swojej klasie zapewnia w standardzie mechanizm różnicowy AlfaTMActive Torque wspomagający moment obrotowy. Standardowym wyposażeniem jest także innowacyjne, aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension – system, który aktywnie i nieustannie kontroluje zawieszenia i amortyzatory, dopasowując je do obecnie panujących warunków na drodze. Nie wspominając już o tym, że Stelvio Quadrifoglio gwarantuje nienaganną obsługę i komfort dzięki zastosowanym układom zawieszenia AlfaLinkTM: z przodu ma podwójny system wahaczy z półwirtualną osią skrętną, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe MultiLink. W każdej sytuacji i przy wszystkich prędkościach jazda SUV-em Quadrifoglio o najbardziej bezpośrednim stosunku skrętu 12,1:1(najlepszy wynik w kategorii SUV) jest swobodna i intuicyjna. Stelvio Quadrifoglio ma 2 najlepsze parametry w swojej klasie, które czynią z niego najbardziej wydajnego SUV-a w swoim segmencie: przy masie własnej wynoszącej 1830 kg, model ten ma najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii (3,6 kg/KM) i najlepszą moc właściwą (176 KM/l).
Te niesamowite wyniki, kojarzone z wielką przyjemnością jazdy za kierownicą, zostały osiągnięte dzięki doskonałemu rozkładowi masy pomiędzy dwie osie i zastosowaniu ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe w wale korbowym i aluminium zastosowane w silniku, zawieszeniach, hamulcach, drzwiach, nadkolach, masce i pokrywie bagażnika.
Kolejną wyjątkową cechą Stelvio Quadrifoglio jest jego innowacyjny, elektromechaniczny zintegrowany układ hamulcowy (IBS) – patent Alfy Romeo, który po raz pierwszy pojawił się w modelu Giulia – stając się nowym punktem odniesienia pod względem szybkości reakcji, długości hamowania (skraca czas hamowania) bez względu na nawierzchnię drogi i zmniejszenie masy w porównaniu do konwencjonalnego układu hamulcowego. Wysokiej jakości tarcze karbonowo- ceramiczne Brembo dostępne są jako opcja. Aby spełnić potrzeby Klientów oczekujących najwyższej jakości, Stelvio Quadrifoglio oferuje również ultralekkie fotele Sparco gwarantujące podparcie podczas intensywnej jazdy i maksymalny komfort podczas długich podróży.
Unikatowy styl w służbie wydajności.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to wysublimowany wyraz włoskiego wzornictwa, połączonego z unikalną stylistyką Alfy Romeo i doskonałym współgraniem formy i funkcjonalności zawartym w masywnym, ale jednocześnie zmysłowym nadwoziu.
Przód Stelvio Quadrifoglio to idealne połączenie piękna i wyrazistych proporcji o silnym przekazie siły i mocy. Grill jest oryginalny, w kształcie tarczy, z motywem „Trilobo” z bocznymi otworami nawiewu powietrza dla chłodzenia intercoolera.
Z boku samochód jest zmysłowo „wyrzeźbiony”, z elementem słynnej czterolistnej koniczyny na nadkolu. Wymiary samochodu nie są szczególnie okazałe: długość 470 cm, wysokość 168 cm i szerokość 216 cm, a jego kompaktowe proporcje wyrażają dynamikę i siłę. Końcówki wydechu również budzą respekt, podobnie jak obręcze kół – 20″ z różnymi rozmiarami opon dla pary kół przednich i pary tylnych (tylko i wyłącznie w tej klasie).
Wnętrze Stelvio Quadrifoglio jest wyrafinowane i, w sposób prosty i gustowny, robi wrażenie skoncentrowania wokół kierowcy. Elementy sterujące, w tym przyciski są zgrupowane razem na kierownicy, która jest niewielka i dostosowana do wszystkich stylów jazdy. Tunel środkowy i lekko pofalowana deska rozdzielcza zbiegają się przy siedzeniu kierowcy, a całe wnętrze „skrojone” niczym najlepszy garnitur zostało wykończone z zastosowaniem włókna węglowego na desce rozdzielczej, bocznych panelach drzwi, tunelu środkowym i kierownicy.
Fotele pokryte czarną skórą i alcantarą są mocno profilowane, aby zapewnić maksimum oparcia podczas pokonywania ostrych zakrętów. Do wyboru na życzenie Klienta mogą zostać obszyte czerwoną, biało-zieloną lub ciemnoszarą nicią. Kontrastowe materiały (skóra, alcantara i włókno węglowe) oraz różne obszycia łączą technologię z doskonałym wykonaniem i wysokiej jakości zastosowanymi materiałami, nadając wnętrzu wyjątkowego charakteru. Ciemne wewnętrzne słupki oraz podsufitka również nadają Stelvio w wersji Quadrifoglio wyjątkowy styl.
Różnorodna gama spełniająca potrzeby Klientów z Chin.
Oprócz Stelvio Quadrifoglio, Alfa Romeo prezentuje również trzy inne samochody, oferując chińskim Klientom różnorodny wybór. Stelvio, pierwszy w historii SUV klasy premium marki, wyposażony jest w wykonany w całości z aluminium turbodoładowany silnik 2.0 I4 o mocy 200 lub 280 KM i ośmiostopniową skrzynię biegów. Zawieszenie AlfaLinkTM nie tylko zapewnia optymalna kontrolę, ale również komfort typowy dla sedana. Selektor AlfaTM DNA oferuje trzy tryby: najbardziej efektywny- Advanced Efficiency, naturalny-natural i sportowy-dynamic. Dzięki zestawieniu z napędem na wszystkie koła Q4, kierowcy mogą stawić czoła różnym warunkom drogowym, czerpiąc taką samą przyjemność z jazdy, jak w przypadku samochodu coupe’.
Sportowy sedan Giulia to dzieło sztuki, które ukazuje elegancję w ruchu. Również w Giulii zamontowany jest wykonany w całości z aluminium silnik 2.0L I4 o mocy 200 lub 280 KM i ośmiostopniowa skrzynia biegów. AlfaLinkTM, i selekor AlfaTM, DNA jeszcze bardziej potęgują doznania podczas jazdy.
Giulia Quadrifoglio, sportowy sedan klasy premium może pochwalić się mocą 510 KM i maksymalnym momentem obrotowym 600Nm przy silniku 2.9L V6 Bi-Turbo i ośmiostopniowej skrzyni biegów. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jej zaledwie 3,9 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 307 km/h. Jest to również najszybszy produkowany sportowy sedan na świecie, który osiągnął na torze Nurburgring czas zaledwie 7 minut i 32 sekundy.