18 lutego 2019 godz. 8.30, dokładnie 30 minut wcześniej zanim samochody F1 wjechały po raz pierwszy w 2019 roku na tor, Alfa Romeo Racing zaprezentowała nową Alfę Romeo Racing C38.
Najlepsze zachowane na koniec…
Szkoda, że nasi Koledzy z Wikipedii nie pojawili się, ponieważ znacznie ułatwiłoby to ich pracę nad aktualizacją naszej strony.
A będą oni zajęci, bo wiele jest do zrobienia:
Nowa nazwa: Alfa Romeo Sauber F1 Team przekształciła się w Alfa Romeo Racing. Struktura, właściciel i zarządzanie pozostają bez zmian, zmienia się tylko nazwa. Fajnie.
Nowi kierowcy: Kimi Räikkönen i Antonio Giovinazzi. Iceman i Giovi. Dzięki sponsorowi tytularnemu Alfie Romeo, pierwszy (Kimi) zasiada za kierownicą Stelvio z numerem 7, a drugi (Antonio) ma przyjemność poskromienia Giulii w samochodzie z numerem 99, który jest hołdem dla jego wcześniej rozpoczętej kariery.
Nowy kolor nadwozia: będący już hitem w 2018 roku, kolor ten jest jeszcze ciekawszy i bardziej ekscytujący, ponieważ łączy klasyczne kolory tradycyjnego Sauber team (biały i niebieski) z kultową czerwienią symbolizującą jedną z najsłynniejszych wyścigowych marek, Alfę Romeo.
Nowi sponsorzy: ostatnio, z powodu komunikatów prasowych o naszych partnerach, wyrzucanych z prędkością karabinu maszynowego, dział Marketingu wyglądał jak zatłoczony port lotniczy.
Nowa charakterystyka techniczna: dyrektor zespołu Frédéric Vasseur oraz dyrektor techniczny Simone Resta nie chcieli wchodzić w szczegóły, ale powiedzieli, że wykorzystali zimowe miesiące raczej na kreatywne pomysły, niż na jazdę na nartach w szwajcarskich Alpach.
Jak na jeden dzień, to wystarczy już chyba tych nowin. Pozostaje nam tylko powiedzieć, że team Alfy Romeo Racing nie może się doczekać na kolejną okazję, by zaprezentować swój potencjał i odnieść znaczące sukcesy w 2019 roku.
Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing i dyrektor generalny Sauber Motorsport AG:
„Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować Alfę Romeo Racing C38, samochód, który jest owocem ogromnej pracy wykonanej przez każdego z członków naszego zespołu zarówno w naszym zakładzie w Szwajcarii, jak i na torze. Nowy kolor nadwozia śmielej i bardziej zdecydowanie wydobywa charakterystykę zeszłorocznej wersji. Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować na tych samochodach logo partnerów, którzy połączyli z nami siły w ramach rozwoju naszej działalności handlowej. Chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy pracowali nad stworzeniem tego samochodu, za nieustanny entuzjazm dla misji zespołu i naszego sportu: mamy nadzieję na poczynienie dalszych, ogromnych postępów i liczymy na osiągniecie dobrych wyników w nadchodzących Mistrzostwach”.
Simone Resta, dyrektor techniczny Alfy Romeo Racing:
„Od momentu, kiedy w zeszłym roku wszedłem w szeregi zespołu, obserwowałem stały wzrost we wszystkich obszarach działania i jestem naprawdę szczęśliwy, widząc rezultat ciężkiej pracy wykonanej tej zimy: nasz samochód na nowy sezon 2019 Formuły 1, nową Alfę Romeo Racing C38. Wszystkie działy wniosły swój optymalny wkład i cały zespół obrał ten sam kierunek. Narzuciliśmy sobie ambitne cele na ten sezon, który przyniesie znaczące zmiany w regulaminie, przede wszystkim pod kątem aerodynamiki. Mamy doskonały zespół kierowców i z ciekawością czekamy na ich wyniki w kolejnych dwóch tygodniach testowych, przygotowujących do pierwszego Grand Prix w Melbourne”.
Kimi Räikkönen (auto numer 7):
„Samochód wygląda niesamowicie, design nadwozia jest fantastyczny. Wielu partnerów połączyło siły w tym zespole: to pozytywny fakt i dziękujemy Im, że w nas uwierzyli. Nie mogę się doczekać, kiedy wjadę na tor i dowiem się więcej o C38, testując go przez dwa tygodnie „.
Antonio Giovinazzi (auto numer 99):
„Myślę, że jest to przepiękny samochód: design nadwozia jest fantastyczny, linia wyrazista, a kolory bardzo mi się podobają. To mój pierwszy samochód w Formule 1 i jest dla mniej naprawdę wyjątkowy. Wspiera nas wielu znaczących sponsorów i jesteśmy bardzo wdzięczni za zaufanie, którym nas obdarzyli. Nie mogę się doczekać, kiedy w tym tygodniu wsiądę po raz pierwszy za kierownicę C38″.
Marka Alfa Romeo:
Od chwili swojego powstania w 1910 roku w Mediolanie, Alfa Romeo zaprojektowała i stworzyła jedne z najbardziej eleganckich i ekskluzywnych samochodów w historii motoryzacji. Tradycja ta jest ciągle żywa, dzięki wyjątkowemu i innowacyjnemu podejściu Alfy Romeo w projektowaniu samochodów.
W każdej Alfie Romeo technologia i pasja wspólnie przyczyniają się do stworzenia prawdziwego dzieła sztuki: każdy detal jest istotny, design to doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności z mechaniką i emocjami. Tchnąć nowego ducha w Alfę Romeo i wydobyć jej ponadgraniczny urok to jeden z głównych celów, jaki przyświecał Grupie FCA. Postępując według ściśle określonej i wytyczonej strategii, marka tworzy nowy rozdział historii trwającej od ponad stu lat i ma przed sobą niezwykłą okazję, by w pełni wykorzystać swój potencjał. Dzisiaj Alfa Romeo jest autentyczną wizytówką tego, co najlepsze pod względem zasobów ludzkich, talentów i umiejętności technicznych Grupy. Najpierw produkując Giulię, a ostatnio Stelvio, Alfa Romeo stworzyła dwa modele, które w pełni oddają pierwotnego ducha oraz stylowy i rozpoznawalny charakter marki. Modele te są konkretnym wyrazem „mechaniki emocji” oraz doskonałym przykładem tego, czego oczekuje się od tak prestiżowej marki. Alfa Romeo podbija serca nowego pokolenia i zajmuje w pełni zasłużone miejsce jednej z najbardziej pożądanych na świecie marek premium. Znów jest jednym z najważniejszych symboli włoskiej inżynierii i stylu, ikoną włoskiej doskonałości technicznej i kreatywności. Po ponad 30 latach nieobecności w Formule 1, w 2018 roku marka ogłosiła swój powrót do sportu w charakterze sponsora tytularnego zespołu Sauber F1.
Grupa Sauber:
Na Grupę Sauber składają się trzy sektory: Sauber Motorsport AG, który zarządza zespołem Formuły 1; Sauber Engineering AG, skupiającym się na rozwoju prototypów i produkcji dodatków oraz Sauber Aerodynamik AG, przeprowadzającym testy na modelach w futurystycznym tunelu aerodynamicznym swojego zakładu, wprowadzając innowacje do sektora aerodynamiki. Firmy te ściśle współpracują w siedzibie głównej w Hinwil w Szwajcarii, by wykorzystać w przypadku wszystkich wewnętrznych i zewnętrznych projektów wiedzę ponad 450 pracowników.
Od momentu powstania firmy w 1970 roku, specjalne miejsce w sercu Saubera zarezerwowane było dla wyścigów. Od ponad 45 lat, ta nowatorska szwajcarska firma określa standardy projektowania, rozwoju i produkcji samochodów wyścigowych do mistrzostw, takich jak Formuła 1, DTM i WEC. Po swoim debiucie w Formule 1 w 1993 roku, Sauber Motorsport AG stworzył jeden z niewielu tradycyjnych prywatnych zespołów w tym sporcie. Po 25 latach wyścigów w Formule 1, w 2018 roku firma rozpoczęła długoterminową współpracę ze sponsorem tytularnym Alfą Romeo, biorąc udział w tegorocznych mistrzostwach w zespole Alfa Romeo Racing.