- Po 1794,07 km kończy się kolejna edycja wyścigu, która ponownie podkreśliła nierozerwalną więź łączącą „Czerwona Strzałę” i markę, która nadal inspiruje swoją legendą.
- Giovanni Moceri i Daniele Bonetti zwyciężyli za kierownicą Alfy z 1928 roku z numerem startowym 59. Samochód z kolekcji FCA Heritage, należy do Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese.
- Na drugim miejscu Alfa 6C 1750 SS Zagato z 1929 roku, prowadzona przez duet Vesco-Guerini.
- Alfa Romeo zdobywa także Puchar Sponsor Team, dzięki zwycięstwu Moceriego i zdobyciu 5. miejsca przez 6C 1750 SS Young z 1929 roku, za kierownicą której zasiadł zespół Cavalli-Gamberini.
- Honorowe miejsca również dla pozostałych Alf Romeo zgłoszonych przez FCA Heritage, które ukończyły 37. edycję historycznego wyścigu na tradycyjnej trasie Brescia-Rzym-Brescia.
- Licznie zgromadzona publiczność podziwiała Alfę Romeo 1900 Sport Spider z numerem 1000 prowadzoną przez Alberto Cavaggioniego, szefa Marki Alfa Romeo dla regionu EMEA, i Federicę Masolin, najbardziej zananą kobiecą twarz Formuły 1, oraz Alfę 1900 Super Sprint z zespołem Prisca Taruffi-Savina Confaloni.
- Entuzjastyczne powitanie oficjalnego konwoju Alfy Romeo składającego się z modeli z bieżącej produkcji, stanowiących nowy wzorzec marki.
W ostatnią sobotę, o siódmej rano, z Bolonii wyruszył ostatni etap 1000 Miglia 2019. Tegoroczna edycja zostanie zapamiętana jako ta, która dodatkowo umocniła nierozerwalną więź łączącą Alfa Romeo i „Czerwoną Strzałę”: na najwyższym stopniu podium w Brescii „stanęła” Alfa Romeo 6C 1500 SS z 1928 roku, prowadzona przez Giovanniego Moceriego i Daniele Bonettiego, tuż za nią Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato duetu Vesco-Guerini. Moceri, mający już tytuł Mistrza Włoch Grandi Eventi ACI Sport, w ostatnich latach zwyciężał w najważniejszych rajdach i wyścigach samochodów zabytkowych: od Mille Miglia po Targa Florio, od Gran Premio Nuvolari po Coppa d’Oro delle Dolomiti. Samochód, za kierownicą którego wygrał w tym roku, ma karoserię by Farina, pochodzi z kolekcji FCA Heritage i zazwyczaj można go podziwiać w Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese. Model ten zwyciężył już w poprzednich edycjach 2005, 2007 i 2008. Alfa Romeo zdobyła także Puchar Sponsor Team, dzięki wygranej Moceriego i Bonettiego oraz zdobyciu piątego miejsca przez 6C 1750 SS Young zespołu Cavalli i Gamberini.
Ostatnie kilometry w deszczu, a następnie deszcz sukcesów.
Ostatni odcinek przebiegał przez Modenę, Reggio Emilia, Langhirano, Parmę i Busseto. Po scenach niemal jak z oper Verdiego, kiedy to gwałtowny deszcz zapewnił imprezie nieco epicki wraz, wyścig 1000 Miglia skierował się do Lombardii, regionu, w którym został wymyślony i zapoczątkowany. Najpierw karawana samochodów udała się do Cremony, by następnie powrócić do prowincji Brescia, do Carpenedolo, Montichiari i Travagliato i triumfalnie wjechać do Brescii, z tradycyjną paradą przez Viale Venezia. Tak, jak w trakcie całego rajdu, podczas przejazdu 1000 Miglia publiczność zgromadzona wzdłuż ulic z ogromnym entuzjazmem witała uczestników wyścigu, od Brescii do Rzymu i z powrotem, na każdym placu i skwerze: spontaniczne i entuzjastyczne spotkania powtarzające się z roku na rok. Uwaga publiczności skierowana była na „podróżujące muzeum”, a tysiące błyskających fleszy uwieczniło modele Alfa Romeo z oficjalnego konwoju: nieczęsto zdarza się, by podziwiać z bliska serie specjalne takie, jak Giulia i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” wyprodukowane w limitowanej liczbie egzemplarzy. Zaprojektowane w hołdzie dla bolidu C38 startującego w Formule 1, świetnie sprawdzały się wśród tłumów bawiących się i świętujących w zabytkowych, urokliwych miasteczkach doliny Padu i Lombardii, dla których ten sobotni poranek był inny niż zwykle. Podobnie jak niezwykła była tegoroczna edycja 1000 Miglia prowadzącego przez najpiękniejsze miejscowości włoskiego półwyspu i zakończonego zwycięstwem Alfy Romeo.