- Dzisiaj odbyła się międzynarodowa prezentacja prasowa projektu FCA What’s Behind: po raz pierwszy pokazano kulisy faz badawczo-rozwojowych samochodów FCA.
- Premiera pierwszych dwóch odcinków wyjątkowej serii filmów: od minus 40 °C w Szwecji, do badań cieplnych w RPA – FCA testuje swoje najnowsze modele w ekstremalnych warunkach.
- Osiągnięcie najwyższych standardów jakości, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu dla każdego modelu wymaga ciągłej pracy: projekt FCA What’s Behind pokazuje miejsca, ludzi i aspekty techniczne.
Dzisiaj zaprezentowano projekt FCA What’s Behind, serię interesujących filmów dokumentalnych, opowiadających o niezwykłych kulisach faz badawczo-rozwojowych pojazdów marki FCA: po raz pierwszy FCA otwiera podwoje swoich ośrodków operacyjnych na całym świecie.
Wszyscy miłośnicy samochodów mogą skorzystać z wyjątkowego przywileju zobaczenia najbardziej drobiazgowych czynności wykonywanych przez inżynierów i techników nieustannie pracujących nad zagwarantowaniem najwyższej jakości produktu, bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu w każdych warunkach. To właśnie dlatego te żmudne testy, kontrole, legalizacje i testy wytrzymałościowe odbywają się pod najbardziej skrajnymi szerokościami geograficznymi: trafność każdego projektu testowego jest kluczowym elementem aktywnego bezpieczeństwa i musi być idealnie oceniona w każdym środowisku, począwszy od temperatury rzędu minus 40 ° C w Arjeplog w Szwecji, do plus 40°C w Upington w RPA.
Gdzie zbiega się historia i przyszłość.
Miejsca i ich otoczenie stanowią pierwszy temat serii FCA What’s Behind: „kraina lodu” północnej Szwecji i pustynie Afryki Południowej dostarczają temat do pierwszych dwóch odcinków tego dokumentu, natomiast kolejne comiesięczne odcinki zaproponują wizyty w innych ośrodkach doskonałości FCA, takich, jak na przykład obiekt doświadczalny w Balocco (w prowincja Vercelli), ośrodek bezpieczeństwa oraz centrum badawcze „Centro Ricerche Fiat” w Orbassano (prowincja Turyn). Wszystkie to bardzo ważne, najnowszej generacji ośrodki badawczo-rozwojowe: ośrodki doświadczalne, tory testowe, sprzęt technologiczny oraz wydziały pracujące nad uzyskaniem najwyższej jakości.
Uruchamianie samochodu: synteza niekończących się operacji.
Po odwiedzeniu miejsc, w których codziennie zapisywane są karty historii i przyszłość grupy FCA, What’s Behind zajmie się bardziej szczegółowymi tematami, takimi, jak wydajność silnika, technologia, dbałość o szczegóły, komfort i przyjemność z jazdy, a także aerodynamiką i rodzajami napędu. Kiedy zasiadasz za kierownicą samochodu Grupy FCA i testujesz wszystkie jego zalety – począwszy od prostego uruchomienia silnika po manewrowanie i docenianie jego bezpieczeństwa, ciszy, szyku i trzymania się drogi – korzystasz z długotrwałego, złożonego, wymagającego i ciągłego procesu. Projekt FCA What’s Behind otwiera drzwi Grupy, by pokazać ogrom pracy i fachowej wiedzy pozwalających na stworzenie każdego z modeli.
Arjeplog: centrum testowe FCA.
Arjeplog to miasto w północnej Szwecji zajmujące powierzchnię około 14.500 km2, w którym znajduje się centrum testowe FCA (FCA Proving Ground). Arjeplog oferuje idealne warunki i udogodnienia do testowania samochodów w ekstremalnie niskich temperaturach: jego szerokość geograficzna jest podobna do szerokości geograficznej Islandii, a temperatura może spaść do -40 ° C … ale bezpieczeństwo jest najważniejszym priorytetem. Ośnieżone drogi i skute lodem jeziora oferują wiele kilometrów tras testowych z licznymi bezpiecznymi drogami ewakuacyjnymi. Kolejnym plusem, biorąc pod uwagę konkurencyjny charakter branży, jest trudna dostępność tego obszaru: Arjeplog, położone około 1000 km od Sztokholmu i od Przylądka Północnego, gwarantuje maksymalną dyskrecję.
Ekstremalne warunki w pobliżu koła podbiegunowego – w zimowych temperaturach dochodzących do -35 stopni Celsjusza – umożliwiają wyspecjalizowanym technikom wielokrotne przeprowadzanie testów w celu optymalizacji ustawień systemów klimatyzacji, odszraniania i odmgławiania, a także sprawdzania działania wszystkich materiałów i czasów reakcji licznych aktywnych systemów samochodu. Ponadto spektakularny, zamarznięty krajobraz okolicy oferuje powierzchnie o niskiej przyczepności, na których utworzono ogromne lodowe trasy i stoki. Są one wykorzystywane do przeprowadzania licznych testów, od ustawienia zawieszenia pojazdu po kinematykę (granica plastyczności jest tutaj zredukowana do zera) i wielokrotne testowanie opon, hamulców, systemów sterowania, trakcji i mechanizmów różnicowych. Wszystko musi działać idealnie nawet w najtrudniejszych warunkach i sytuacjach!
Upington: testy w wysokich temperaturach.
Jeśli arktyczne temperatury Arjeplog oferują FCA doskonałe warunki do przeprowadzania zimowych testów „w krainie lodu”, to Upington jest idealnym miejscem dla testów w warunkach wyjątkowo wysokich temperatur. Miasteczko położone jest w północnej części RPA, na granicy z Botswaną i Namibią, a obszar Upington leży na skraju pustyni Kalahari, obok ogromnego Parku Narodowego Kgalagadi… którego nazwa w języku Bantu oznacza „miejsce bez wody”.
Upington jest jednym z najgorętszych obszarów w całej Południowej Afryce i zapewnia optymalne warunki do oceny wpływu maksymalnych skrajnych temperatur, pyłu i suchości na prawidłowe osiągi pojazdu. Aby zapewnić niezawodność w każdych warunkach, komponenty i systemy pojazdu poddawane są nieustannym testom: silniki, klimatyzacja, systemy bezpieczeństwa i materiały muszą być odporne na wszystkie warunki pogodowe i terenowe. W tej części RPA stale świeci palące słońce, co umożliwia wielokrotne przeprowadzanie dokładnych testów mających na celu optymalizację ustawień wszystkich systemów.