- W dniu 21 stycznia br. zakończyło się głosowanie polskich Czytelników na zwycięskie samochody w 16. edycji plebiscytu „Auto Lider 2017″ organizowanego przez redakcje tygodnika Motor i miesięcznika Auto Moto we współpracy z serwisem internetowym Magazynauto.pl oraz portalem Interia.pl.
- Drugi rok z rzędu liderem kategorii „Auto Kompaktowe” został Fiat Tipo (po zeszłorocznym zwycięstwie wersji Station Wagon).
- Debiutująca w konkursie Alfa Romeo Stelvio zdeklasowała konkurentów w średniej klasie SUV-ów. Stelvio zajęła również drugie miejsce w wśród Premier Motoryzacyjnych 2017 roku.
- Premiera Motoryzacyjna 2015 i zeszłoroczny laureat plebiscytu w swojej kategorii – Alfa Romeo Giulia – w sportowej wersji Veloce uplasowała się tuż za liderem kategorii „Auto Klasy Średniej”.
- Głosujący Czytelnicy pokochali Alfę Romeo, o czym może świadczyć wybór na Markę Roku numer dwa.
W dniu 21 stycznia br. zakończyło się głosowanie Czytelników na zwycięskie samochody w 16. edycji plebiscytu „Auto Lider 2017″ organizowanego przez redakcje tygodnika Motor i miesięcznika Auto Moto we współpracy z serwisem internetowym Magazynauto.pl oraz portalem Interia.pl.
Drugi rok z rzędu liderem w kategorii „Auto Kompaktowe” został Fiat Tipo (po zeszłorocznym zwycięstwie wersji Station Wagon), zaś debiutująca w konkursie Alfa Romeo Stelvio zdeklasowała konkurentów w kategorii „Średniej Klasy SUV”. Stelvio zajęła również drugie miejsce, jako „Premiera Motoryzacyjna 2017 Roku”, a Premiera Motoryzacyjna z 2015 roku i zeszłoroczny laureat plebiscytu w swojej kategorii – Alfa Romeo Giulia – w sportowej wersji Veloce uplasowała się tuż za liderem kategorii „Auto Klasy Średniej”. Głosujący Czytelnicy pokochali Alfę Romeo, o czym może świadczyć wybór na Markę Roku numer dwa.
Plebiscyt „Auto Lider” jest organizowany od 2002 roku – w pierwszych trzech latach przeprowadzała go redakcja miesięcznika Auto Moto, a w kolejnych dołączyło do niej najstarsze polskie pismo motoryzacyjne Motor, które istnieje od 1952 roku i jest w Polsce najlepiej sprzedającym się tytułem o tej tematyce. W kolejnych latach plebiscyt zwiększył swój zasięg, by ostatecznie stać się jednym z największych, corocznych wydarzeń polskiej branży motoryzacyjnej. Jego wyniki w pełni zależą od preferencji Czytelników i Internautów, którzy od początku wybierali zwycięzców poszczególnych kategorii, w tym najważniejszej i najbardziej prestiżowej – Premiera Roku. I to właśnie Oni tym zaszczytnym tytułem najczęściej honorowali samochody marki Alfa Romeo – od modelu MiTo w 2008, przez Giuliettę w 2010, po Giulię w 2015 roku. Ponadto, dwukrotnie umieścili na podium auta ze stajni Fiata – Grande Punto w 2005 roku i kultową 500 dwa lata później.
Zwycięski Tipo to bestseller gamy Fiata dostępny w trzech wersjach modelowych: Tipo, Tipo Sedan oraz Station Wagon, z których każdą cechuje długa lista wyposażenia standardowego i liczne pomysłowe rozwiązania, takie jak np. innowacyjny system UConnectTM 7” HD LIVE z 7‑calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości i ekranem dotykowym. Przyszli właściciele Tipo mają do wyboru jednostki napędowe zasilane olejem napędowym, benzyną i silniki z podwójnym zasilaniem: benzyna i LPG. Są to silniki turbodiesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM i 1.6 Multijet o mocy 120 KM, dostępne również w wersji „eco”; benzynowy silnik 1.4 16v Fire o mocy 95 KM, 1.4 T-Jet o mocy 120 KM oraz 110-konny 1.6 E-torQ. Ofertę uzupełnia jednostka napędowa 1.4 T-Jet o mocy 120 KM o podwójnym zasilaniu: benzyna i LPG. Cena Fiata Tipo Sedan z silnikiem 1.4 16v 95 KM zaczyna się już od 43 900 zł.
Alfa Romeo Stelvio idealnie łączy w sobie cechy samochodu sportowego z wygodą klasycznego SUV-a. Zastosowanie ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe i aluminium, optymalnego rozkładu mas na obie osie, najbardziej bezpośredniego układu kierowniczego i wyrafinowanego układu zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM oraz integralnego napędu na cztery koła Alfa Romeo Q4, zaowocowało doskonałą dynamiką i niekłamaną przyjemnością z prowadzenia tego pierwszego SUV-a w portfolio marki. Zwycięska Alfa Romeo Stelvio prezentuje cały swój charakter również poprzez nowe silniki: 2.0 z turbodoładowaniem o mocach od 200 do 280 KM oraz potężny, 510-konny 2.9 V6 Bi-Turbo, a także poprzez gamę silników Diesla o pojemności 2.2 w przedziale mocy 150-210 KM. Model Stelvio w najtańszej odsłonie zaczyna się od 169 700 zł brutto z silnikiem 2.2 Turbo Diesel 16v o mocy 150 KM.
Z kolei sedan Alfa Romeo Giulia odzwierciedla dziedzictwo, szybkość i legendarny włoski styl, z którego słynie marka. Optymalne proporcje samochodu, z długą maską silnika, cofniętą kabiną pasażerską i muskularnymi tylnymi błotnikami, zapewniają doskonały rozkład mas na obie osie i również najlepszy stosunek masy do mocy. Model Giulia jest dostępny w czterech wersjach: podstawowej Giulia, sportowej Super oraz niezwykle mocnej Veloce z napędem na 4 koła Q4 napędzanej silnikiem wysokoprężnym 2.2 Turbo o mocy 210 KM i imponującym momencie obrotowym 470 Nm przy 1750 obr./min. lub z benzynowym 2.0 Turbo o mocy 280 KM, który rozpędza auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Gamę wieńczy Giulia Quadrifoglio, której sercem jest 510-konna jednostka benzynowa 2.9 V6 bi‑turbo z cylindrami umieszczonymi pod kątem 90°. Cena Alfy Romeo Giulia z silnikiem 2.2 Turbo Diesel 16v o mocy 150 KM zaczyna się od 144 700 zł.