• Europejska trasa Fiata 500 zwyciężyła w MediaStars, prestiżowym konkursie poświęconym komunikacji reklamowej.
  • Dwa Złota zdobyte w kategorii „Wydarzenie” i „Mediastar/Kategoria Promotion”.
  • Do tej pory projekt zdobył 13 nagród krajowych i międzynarodowych.
  • W swoim jedenastym roku istnienia, 500*uzyskała najlepsze wyniki w historii,   w Europie z ponad 74 000 egzemplarzy sprzedanych w pierwszych czterech miesiącach 2108 roku.

Wczoraj w Mediolanie odbyła się ceremonia wręczenia MediaStar, niezależnej nagrody, której celem jest podkreślenie wartości profesjonalizmu tych, którzy technicznie przyczyniają się swoim wkładem w powodzenie przekazu reklamowego. W imprezie, którego gospodarzem było Auditorium Testori wzięły udział prestiżowe agencje reklamowe, wytwórnie oraz postprodukcja i web factoring.

Konkurs składa się z czterech różnych obszarów, które odpowiadają różnym zakresom komunikacji, a te z kolei składają się z 12 różnych kategorii. Jury dwudziestej drugiej edycji postanowiło nagrodzić dwoma pierwszymi miejscami w kategorii „Wydarzenie” i „Mediastar/Kategoria Promotion” trasę „Forever Young Tour Experience” zorganizowaną zeszłym roku dla uświęcenia 60. urodzin Fiata 500.

Do 13 wzrosła zatem liczba zwycięstw, krajowych i międzynarodowych, zdobytych przez ten projekt zrealizowany przez agencję Ideal, który w zeszłym roku, w Cannes, Monaco i Madrycie odtworzył klimat z 1957 roku, aby uczcić 60. urodziny Fiata 500, prawdziwej „podróży w czasie”. Każdy etap trasy był organizowany z uwzględnieniem lokalnej kultury i charakteru danego miejsca i zakończył się w Madrycie niezwykłą imprezą, w której uczestniczyło prawie stu aktorów i statystów w strojach z tamtych czasów, poruszających się wśród niesamowitych sklepików vintage, reprezentujących doskonałość produktów Made in Italy: mody, kuchni i wzornictwa oraz zabytkowych Fiatów 500.

Bezdyskusyjną gwiazdą wszystkich etapów projektu „The Fiat 500 Forever Young Experience” była seria specjalna 500, powstała z okazji 60. urodzin tego modelu. Podobnie jak gwiazda filmowa, prezentowała się na przykład po promenadzie francuskiego Cannes słynącego z odbywającego się tam Międzynarodowego Festiwalu Filmowego, i gdzie była witana przez tysiące ciągle fotografujących ją turystów. Taki sam hołd został jej oddany na reprezentacyjnym Wiener Platz w Monachium, jednym z najbardziej znanych miejsc tego bawarskiego miasta, w pobliżu którego znajduje się stale czynny bazar oraz sławny browar Hofbräuhaus. Siedem tysięcy odwiedzających pojawiło się w tętniących życiem okolicach Calle Jorge Juan, jednego z głównych miejsc rozrywki w Madrycie, „rozświetlając go” fleszami aparatów fotograficznych i smartfonów, by uwiecznić samochód wyprodukowany w limitowanej i numerowanej edycji i zobaczyć niezwykłą inscenizację poświęconą ponadczasowej włoskiej ikonie.

Związek pomiędzy hiszpańską stolicą a ikoną Fiata jest tak silny, że to właśnie tutaj, 23 maja 2018 zakończyła się inna europejska trasa, która wiodła do Mediolanu, Londynu, Berlina, Paryża i Madrytu. Jej absolutną gwiazdą była fascynująca 500 Collezione, trzydziesta spośród edycji specjalnych, które pojawiały się w ostatnich 11 latach i która dostępna jest we wszystkich salonach Fiata w całej Europie. Trzeba podkreślić, że Fiat 500 zawsze był uznawany za „trendsettera”, który, pozostając wierny samemu sobie, potrafił kreować swoje kolejne odsłony, wiążąc się z kultowymi markami, od mody poprzez luksusowa żeglarstwo, sztukę aż po sport, tworząc w ten sposób naprawdę unikatowe wersje specjalne, dzięki którym eksplorowane są obszary nieodkryte jeszcze dla miejskiego samochodu.

Wprowadzony na rynek w 1957 roku i zakorzeniony w świadomości ludzi, jako symbol masowej motoryzacji, Fiat 500 powtórnie narodził się w 2007 roku, kiedy to zadebiutował nowy model, stając się w krótkim czasie światowym fenomenem. Świadczą o tym ponad 2 miliony egzemplarzy sprzedanych w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym 80% poza granicami Włoch. Ten sukces wyniósł w 2013 roku 500* na pierwsze miejsce w Europie wśród aut z tego segmentu. Rezultat ten potwierdził się również w pierwszych czterech miesiącach 2018 roku, podczas których 500 zajmowała pozycję lidera na 9 rynkach (Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii, Szwajcarii, Portugalii, Austrii, Węgrzech, Chorwacji i Słowenii) i znajdowała się w najlepszej trójce w innych 7 krajach (Włoszech, Niemczech, Francji, Szwecji, Słowacji, Rumunii i Bułgarii). Jest to wzrost, który nie uznaje stagnacji, tym bardziej, że już w pierwszych czterech miesiącach 2018 roku i w swoim 11 roku istnienia, 500 jeszcze raz pobiła swój rekord ze sprzedażą w Europie w ponad 74 000 egzemplarzy.

* Wszystkie wersje Fiat 500 i Abarth 500.