- Rusza edycja specjalna, podczas której świętowana będzie 90. rocznica pierwszego sukcesu Alfy Romeo w tym wyścigu.
- Aby uczcić tę okazję i przenieść pasję z legendarnych modeli na te aktualnie produkowane, powstała specjalna strona z 90 zdjęciami, które przypominają tę niezwykłą historię.
- Na Piazza della Vittoria w Brescii odbył się ceremonia, która podsyca emocje wydarzenia: plombowanie samochodów przed startem.
- Nie był to li tylko formalny akt, ale pierwszy moment, w którym fani mogli z bliska podziwiać gwiazdy wyścigu.
Mille Miglia jest od ponad 90 lat najwyższą formą zamiłowania do „czterech kółek”. Wyścig został zapoczątkowany w 1927 roku w ze startem i metą w Brescii, przejazdem do Rzymu i powrotem wzdłuż Półwyspu Apenińskiego, pokonaniem w sumie 1600 km, co równoważne jest właśnie tysiącu mil („mille miglia”).
W 1928 roku, podczas drugiej edycji, Alfa Romeo zwyciężyła w klasyfikacji indywidualnej i drużynowej, doprowadzając wszystkie osiem samochodów do mety.
By uczcić 90. rocznicę pierwszego z długiej serii sukcesów, powstał projekt „Alfa Romeo: Mille Miglia w 90 miejscach”, który pozwala przypomnieć najważniejsze momenty niezwykłej historii przez pryzmat dziewięćdziesięciu ujęć najbardziej symbolicznych miejsc.
To miejsca i epizody, które naznaczyły długą historię Alfy Romeo w najsławniejszych wyścigach samochodowych na świecie, dzięki którym pasja przenoszona jest z legendarnych modeli na te z aktualnej produkcji.
Przed startem jednak, kiedy mowa o Mille Miglia, nie można pominąć wczorajszych kontroli technicznych i plombowania samochodów, które odbyło się dziś rano w malowniczej oprawie Piazza della Vittoria, jednego z najważniejszych placów Brescii zwanej „Lwicą Italii”. Cały proces kontrolny składa się z dwóch faz, jedna to kontrola załogi pod kątem posiadanych licencji, certyfikatów i prawa jazdy, druga to kontrola analityczna pod kątem technicznym samochodów. Zwieńczeniem procesu jest zaplombowanie samochodów przed startem, co świadczy o odbyciu precyzyjnej kontroli, czyli zgodności samochodu z dokumentami, a przede wszystkim daje zielone światło do udziału w wyścigach.
Pomijając aspekty techniczne, plombowanie samochodów przed startem jest przede wszystkim jednym z momentów, w którym fani mogą z bliska podziwiać startujące w wyścigach samochody zabytkowe, a w Brescii oczy wszystkich skierowane są na zachwycającą Alfę Romeo 6C 1500 Super Sport z 1928 roku, której karoseria została wyprodukowana w „Stabilimenti Farina”, a która świętuje 90. rocznicę pamiętnego zwycięstwa w Mille Miglia w 1928 roku. Auto wystartuje z numerem 30., takim samym, jaki widniał na zwycięskim samochodzie prowadzonym przez Giuseppe Campariego i Giulio Ramponiego.
Z aplauzem i zachwytem spotkała się również legendarna 6C 1750 Gran Sport, która triumfowała w 1930 roku z Tazio Nuvolarim i Giovannim Battistą Guidottim za kierownicą, a która wystartowała z numerem 31. Na trasie będzie sposobność, by powrócić do słynnego epizodu „wyprzedzania z wyłączonymi światłami” i rekordu średniej prędkości. A dalej, 1900 Sport Spider z 1954 roku, niezwykle rzadki wyścigowy spider oraz eleganckie coupé 1900 Super Sprint z 1956 roku. Po kontrolach są gotowe do odpalenia silników i zaprezentowania się na tle najbardziej malowniczych miejsc Włoch.
Sekret Alfy Romeo oraz jej unikatowość tkwią w podziwie, jaki wywołują nie tylko zabytkowe modele, ale również te aktualnie produkowane, które ze Stelvio i Giulią tworzą nowe wzorce. Stelvio jest pierwszym SUV-em w ponad 100-letniej historii marki, który przeformułował zasady w tej kategorii, ustanawiając nowe standardy pod względem osiągów, natomiast Giulia to sportowy sedan, w którym funkcjonalne i dynamiczne piękno łączą się w całość, by wydobyć doskonałe osiągi.
Oba modele tworzą skład floty 30 aut, które marka udostępnia organizatorom, jako oficjalne samochody wyścigu. Jest to najlepszy sposób, by odkryć z bliska DNA Alfy Romeo z zapisaną w nim historią i rywalizacją, które stały się legendą.