- Zrealizowany przez markę Fiat we współpracy z agencją Leo Burnett, krótkometrażowy film poświęcony nowemu 500X, zdobywa jedną z najbardziej prestiżowych nagród w branży reklamowej.
- Inspirowany kultowym filmem z lat 80., „Powrót do przyszłości”*, krótkometrażowy film „Zasmakuj przyszłości. Dziś.” został udostępniony na fiatowskich kanałach społecznościowych i odnotował ponad 42 miliony odsłon, co okazało się najlepszym rezultatem w historii FCA.
- Kręcony w Turynie i Mediolanie, wyreżyserowany przez Ago Paniniego z epizodyczną rolą słynnego aktora Christophera Lloyda, krótkometrażowy film to najnowszy rozdział, podkreślający trwałą więź, która od początku XX wieku łączy Turyn i markę Fiat z bogatą tradycją kina.
- To oryginalny sposób zaprezentowania najważniejszych nowości SUV-a Fiata 500X, teraz prezentującego odnowiony styl, silniki z nowej rodziny FireFly, zaawansowane systemy wspomagania jazdy oraz najnowocześniejsze systemy łączności ze światem.
Wczoraj wieczorem w Teatrze Elfo Pucciniego w Mediolanie odbyła się po raz 50. ceremonia wręczenia Key Award 2018, jednej z najbardziej prestiżowych nagród dla filmów reklamowych.
Przyznawana przez Grupę Media Key – publikującą najbardziej topowe pisma i stanowiącą punkt odniesienia dla włoskich managerów marketingu – prestiżowa nagroda powędrowała do krótkometrażowego filmu „Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś”, który wygrał w kategorii „Transport i Energia”.
Stworzony przez agencję Leo Burnett i wyreżyserowany przez Ago Paniniego dla Movie Magic Production Company film, towarzyszył premierze nowego Fiata 500X. W filmie samochód zmienia się w niezwykły „wehikułu czasu”, zachowując stylistykę kultowej 500, a jednocześnie oferując nowe technologie już „zapożyczone” z przyszłości.
To właśnie ta koncepcja stanowi podstawę kampanii reklamowej, która wykorzystuje oryginalną historię, inspirowaną kultowym filmem „Powrót do przyszłości”* w hołdzie wspaniałej tradycji kina, odnosząc ogromny sukces także w internecie: odnotowano ponad 42 miliony odsłon na fiatowskich kanałach społecznościowych, co okazało się najlepszym wynikiem w historii FCA.
Krótkometrażowy film, „Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś”, osadzony jest w realiach włoskiego miasta lat 60. XX w., po którym para młodych ludzi porusza się Fiatem 600 serii D, przemierzając ulice pełne sklepów, przechodniów i samochodów, przywołując na myśl niezastąpiony włoski styl, który podbił świat. Nagle piorun uderza w samochód i przekształcając go w nowego 500X przenosi go w przyszłość, która jest naszą teraźniejszością. Rodzi to szereg ekscytujących sytuacji pozwalających młodym odkryć bogate spektrum możliwości oferowanych przez nowy model.
Podczas tej wyjątkowej i ekscytującej przygody, bohaterowie odkrywają i opisują wszystkie innowacje samochodu: nowe silniki FireFly Turbo 1.0 i FireFly Turbo 1.3, zaprojektowane, by zaoferować Klientom „złoty środek” między osiągami a przyjemnością prowadzenia, i które są najbardziej kompaktowym oraz najczystszym źródłem zasilania oferowanym w samochodach Fiata. Uwagę zwraca również system Uconnect 7″ HD LIVE z wbudowaną nawigacją i systemem łączności, nowe reflektory FULL LED zapewniające lepszą widoczność i bezpieczeństwo oraz wiele systemów wspomagania, w tym system rozpoznawania znaków drogowych z funkcją „Speed Advisor” i asystentem pasa ruchu w standardzie we wszystkich wersjach.
Krótki film kończy się, gdy młoda para powraca do swoich czasów, wciąż za kierownicą nowego 500X, powitana przez przyjaznego policjanta kierujący ruchem drogowym, w tej roli słynny amerykański aktor Christopher Lloyd, którego zawadiackie mrugnięcie okiem kończy tę podróż w czasie.
Co istotne, krótki film poświęcony nowemu 500X kontynuuje strategię rozpoczętą w 2017 roku wraz ze spotem reklamowym „Do zobaczenia w przyszłości” („See you in the future„), ubiegłorocznym zwycięzcą w kategorii Branded Entertainment/Storytelling, przygotowanym z okazji 60. urodzin kultowej 500 z udziałem wybitnego aktora, zdobywcy Oscara, Adriena Brody.
Ale to nie wszystko. Krótki film „Fiat 500X. Zasmakuj przyszłości. Dziś” to najnowszy rozdział umacniający ścisły związek między marką Fiat, festiwalami filmowymi i Turynem, nierozerwalną więź potwierdzoną także przez wybór miejsca na międzynarodową premierę tego nowego modelu, która odbyła się w jednym z najbardziej kultowych miejsc Włoch: w turyńskim Narodowym Muzeum Kina, mieszczącym się w Mole Antonelliana, od ponad wieku wznoszącym się nad piemoncką stolicą.
Co ważniejsze, słynny przedstawiciel fiatowskiej rodziny 500 wystąpił również w innej kategorii w konkursie Key Award 2018. Film reklamowy „What the Fragrance”, zrealizowany przez Perfume Holding i agencję Leo Burnett, zdobył pierwszą nagrodę w kategorii „Reklama online”. Spot prezentuje pierwszy zapach „500″ dla Niego i dla Niej stworzony przez Perfume Holding maîtres parfumeurs i zainspirowany kultowym Fiatem 500 – ikoną stylu, która wraz z upływem czasu „odradza” się na nowo, pozostając zawsze wierną sobie i stając się inspiracją dla innych twórców, od designu po sztukę, od mody po film.
* Powrót do przyszłości jest znakiem towarowym objętym prawami autorskimi Universal Studios i U-Drive Joint Venture. Na licencji Universal Studios. Wszelkie prawa zastrzeżone.