Od przekazania pierwszych egzemplarzy w dniu 18 grudnia br., rozpoczęła się wymiana całej floty służbowych samochodów Italgas. Zastąpią je auta Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zasilane metanem.
W najbliższych dniach takie same przekazania samochodów będą miały miejsce w Rzymie i Neapolu, w dwóch z głównych miast, na terenie których działa Grupa Italgas.
Dla Italgas – najważniejszego operatora we Włoszech i trzeciego w Europie pod względem dystrybucji gazu ziemnego – jest to istotny etap, który ma na celu ograniczenie szkodliwych emisji do atmosfery, przyczyniając się do uzyskania czystszego powietrza w miastach, w których firma działa.
Przekazanie samochodów miało miejsce w historycznej siedzibie Italgas, na Corso Regina Margherita w Turynie. Z tej okazji, Alfredo Altavilla (dyrektor operacyjny na obszar EMEA Fiat Chrysler Automobiles) oraz Giacomo Carelli (dyrektor generalny FCA Bank i Leasys) wręczyli symboliczne klucze do samochodów Paolo Gallo (dyrektor generalny Italgas) i Paolo Bacchettcie (dyrektor generalny Italgas Reti).
Przejście na metan służbowej floty – pierwszej we Włoszech, która dokonała tego w całości – jest jedną z inicjatyw podejmowanych w ramach planu przemysłowego Italgas 2017-2023, który przewiduje także stworzenie ponad 120 stacji tankowania gazu ziemnego w ramach 40 specjalnie przygotowanych obszarów technicznych. W ciągu następnych 12 miesięcy, około 2500 samochodów, aktualnie tworzących flotę Grupy Italgas, zostanie zastąpionych najnowszymi modelami „natural power” FCA: Panda, Panda Van, Fiorino, 500L, Doblò, Qubo i Ducato, wszystkie oczywiście zasilane metanem, zgodnie z wymogami Italgas, dla którego zrównoważony rozwój oraz efektywność to fundamenty dalszych sukcesów.
Obecnie, metan do zasilania samochodów to inteligentny i zrównoważony wybór. To paliwo ekologiczne, bezpieczne, praktyczne i ekonomiczne. Jego zastosowanie redukuje aż o 43% (mieszanka z biometanem, pod kątem „well-to-wheel”, czyli od szybu naftowego począwszy, kończąc na baku samochodu) emisję CO2 i o 94-95% emisję tlenków azotu (NOx) oraz sadzy.
Zainteresowanie Fiata gazem ziemnym sięga lat 90. XX wieku: to włoska technologia, którą rozwinął Fiat Chrysler Automoblies (FCA), będąc wśród pierwszych producentów, którzy uwierzyli i zainwestowali w ten rodzaj zasilania. Dzisiaj FCA jest wśród liderów europejskiego rynku z około 45% udziałem, jak i 740 tysiącami samochodów osobowych i dostawczych sprzedanych od 1997 roku oraz modelem Panda, najczęściej wybieranym samochodem zasilanym metanem, z 300 tysiącami sprzedanych egzemplarzy.