• Już od dzisiaj można zamawiać serie specjalne z limitowanej edycji Nürburgring Edition Giulia Quadrifoglio „NRING” oraz Stelvio Quadrifoglio „NRING”, mające uczcić legendarną i pełną sukcesów współpracę pomiędzy Alfą Romeo a sławnym niemieckim torem.
  • Dla regionu EMEA przygotowano 108 sztuk każdego modelu, nawiązując do 108 lat istnienia Alfy Romeo.
  • Podczas ekskluzywnej sesji zdjęciowej, te dwa wyjątkowe modele zostały uwiecznione na zakrętach Zielonego Piekła.
  • Osiągi, zwycięstwa oraz włoski styl zostały wzbogacone o kompletny i satysfakcjonujący customer experience.
  • Wszyscy nabywcy limitowanych serii otrzymają modelik wybranego samochodu.
  • Dla podkreślenia kolekcjonerskiej wartości serii specjalnej, FCA wyda specjalnie przygotowany certyfikat.

Od samego momentu otwarcia w 1927 roku, tor Nürburgring jest kwintesencją wyścigów samochodowych: jego trasa jest niepowtarzalna i biegnie przez las, z nieskończoną ilością zakrętów, pagórków o różnym nachyleniu i to właśnie te cechy w połączeniu z zapałem ludzi uczyniły z niego ziemię obiecaną dla miłośników wyścigów oraz scenę dla spektakularnych wyczynów.

Wśród wielu kart w prawie stuletniej historii Zielonego Piekła nie mogło zabraknąć tych zapisanych przez Alfę Romeo, która właśnie na Nürburgringu ugruntowała swoją legendę, dzięki pamiętnym zwycięstwom i rekordom. Teraz natomiast Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, pierwszy SUV w historii marki, zajmuje czołową pozycję w swoim segmencie: pokonał 20 832 km toru Nordschleife w 7 minut, 51 sekund i 7 setnych sekundy. Jest to zatem najszybszy SUV, wyposażony w niesamowity silnik 2.9 V6 Bi-Turbo benzyna o mocy 510 KM i momencie obrotowym 600 Nm, który zapewnia maksymalną prędkość 283 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy. Giulia Quadrifoglio może z kolei pochwalić się czasem okrążenia równym 7’32”, uzyskanym dzięki wyjątkowym osiągom dynamicznym, z maksymalną prędkością 307 km/h i przyśpieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy.

Aby uczcić niedawno odnowioną, historyczną więź, powstały serie specjalne Nürburgring Edition, w limitowanej edycji: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio „NRING” oraz Stelvio Quadrifoglio „NRING”. Powstała niesamowita sesja zdjęciowa, która pokazuje te dwa samochody w scenerii najlepiej oddającej ich niezwykłe przymioty, na najbardziej kultowych zakrętach „Ringu” i na najbardziej symbolicznych odcinkach, jak słynna „Karuzela”.

Już teraz można zamawiać kolekcjonerskie modele z limitowanej edycji.

Dostępne dla regionu EMEA w ilości zaledwie 108 sztuk każdego modelu i zaprojektowane dla kolekcjonerów oraz najwierniejszych klientów Alfy Romeo, nowe limitowane edycje mają niepowtarzalne wyposażenie, począwszy od znaczka z numerem egzemplarza we wstawce deski rozdzielczej wykonanej z włókna węglowego, aż po najnowszy kolor nadwozia Grigio Torem (szary), zarezerwowany dla tej limitowanej edycji.

Oprócz tych niezwykłych elementów wyposażenia, które już dziś charakteryzują Quadrifoglio, seria specjalna „NRING” występuje w pełnej specyfikacji i oferuje w standardzie hamulce karbonowo: ceramiczne, sportowe siedzenia Sparco® z czerwonymi przeszyciami i konstrukcją z włókna węglowego, gałkę dźwigni automatycznej skrzyni zmiany z wstawką z włókna węglowego marki Mopar®, kierownicę ze skóry i alcantary, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego. Osłona przednia oraz obudowy lusterek wstecznych wykonane są z włókna węglowego, tak samo jak wstawki na listwach progowych. Nie brakuje też przyciemnianych szyb, Adaptive Cruise Control, pakietu audio premium Harman Kardon, systemu multimedialnego AlfaTM Connect 3D Nav z 8,8″ ekranem, Apple CarPlayTM i Android AutoTM oraz DAB. W Giulii debiutuje wykonany z włókna węglowego dach, a Stelvio zostało z kolei wyposażone w dach panoramiczny, otwierany elektrycznie. W obydwóch występują specjalne dywaniki z czerwonym logo, zaprojektowane przez Mopar. Serie specjalne Nürburgring Edition Giulii i Stelvio Quadrifoglio ze znaczkiem „NRING” plasują się u samego szczytu gamy i stanowią prawdziwą wizytówkę doskonałości Alfy Romeo.

Imponująca moc i zaawansowana technologia.

Modele Quadrifoglio same w sobie stanowią już kwintesencję techniki i osiągów. W Stelvio na przykład, po raz pierwszy silnik 2.9 V6 Bi-Turbo jest zestawiony z innowacyjnym układem napędowym 4×4 Q4, który pozwala zapewnić maksymalny poziom pod względem osiągów, właściwości jezdnych, przyjemności jazdy i bezpieczeństwa we wszystkich warunkach. Samochody są ponadto wyposażone w jednostkę kontrolną AlfaTM Chassis Domain Control, która kontroluje całą elektronikę samochodu, aby uzyskać najlepsze osiągi i maksymalną przyjemność jazdy. System ten zarządza działaniem różnych elementów, jak napęd 4×4 Q4 (w Stelvio Quadrifoglio), system AlfaTM Torque Vectoring, aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension, ESC oraz selektor AlfaTM DNA Pro z funkcją Race. Technologia Torque Vectoring udoskonala właściwości jezdne, podkreślając sportowy charakter Stelvio i Giulii. Kontrolowane elektronicznie dwa sprzęgła znajdujące się w Torque Vectoring pozwalają odrębnie sterować przekazaniem momentu na każde z kół. W ten sposób przekazywanie mocy na podłoże poprawia się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie i zawsze bardzo przyjemnie, bez konieczności nagłych interwencji ze strony systemu kontroli stabilności. W standardzie montowana jest automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów ZF z kalibracją umożliwiająca zmianę biegów w zaledwie 150 milisekund w trybie „Race”. Napęd wyposażony jest w sprzęgło „lock up”, które zapewnia kierowcy odczucie zdecydowanego zrywu, natychmiast po wrzuceniu biegu. Ponadto, w zależności od trybu DNA, nowa automatyczna skrzynia biegów jest w stanie zoptymalizować płynność, komfort i łatwość jazdy we wszystkich warunkach eksploatacji, w tym również w mieście i pozwala jeszcze bardziej poprawić zużycie paliwa oraz emisję CO2 w porównaniu do wersji manualnej. Nie tylko jednak osiągi są imponujące: zarówno sportowy SUV, jak i sedan Alfy Romeo są zaskakująco ekonomiczne pod względem emisji spalin i spalania, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów oraz funkcji „sailing”, dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency. Wreszcie, aby zmaksymalizować doznania podczas jazdy, obydwa samochody oferują w standardzie dźwignie zmiany biegów wykonane z monobloku aluminium, połączone z kolumną kierownicy.

Wyjątkowe i głębokie doświadczenie.

Dla 216 nabywców serii specjalnych Nürburgring Edition, w limitowanej edycji Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio „NRING” i Giulia Quadrifoglio „NRING”, Alfa Romeo zaplanowała najwyższej klasy „brand experience”, kompletne i satysfakcjonujące. Sam zakup zaczyna się już w okresie oczekiwania na samochód i poprzedzony jest wręczeniem numerowanego modeliku samochodu, wiernej kopii oryginału, ale w skali 1:18. Przy odbiorze auta, na Klienta czeka kolejna niespodzianka: w samochodzie znajdzie on „Pakiet powitalny” złożony z rękawiczek rajdowych i spersonalizowanej kurtki firmy Sparco®, sportowej torby Alfy Romeo, spinek do koszuli „Quadrifoglio” oraz oryginalnych butów stworzonych przez Car Shoe. Buty nawiązują do klasycznych butów za kostkę noszonych przez kierowców wyścigowych, wykonane są ze skóry i materiału technicznego i ozdobione symbolem, który bardziej niż cokolwiek innego przywołuje na myśl osiągi marki Alfa Romeo. To nie wszystko. Wszyscy właściciele Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio „NRING” i Giulii Quadrifoglio „NRING” będą mogli w 2019 roku wziąć udział w kursie sportowej jazdy właśnie tu na torze Nürburgring. Specjalna telefoniczna usługa „concierge” będzie wspierała Klientów NRING w trakcie całego okresu obcowania z Alfą Romeo.

Certyfikacja.

By uczcić powstanie nowej, limitowanej edycji, wersje NRING otrzymają specjalny „Certyfikat autentyczności” wydawany przez FCA Heritage, dział zajmujący się promowaniem historii włoskich marek z Grupy FCA.  Decyzja, by opatrzyć te serie specjalne „Certyfikatem autentyczności”, zwykle zarezerwowanym dla samochodów zabytkowych, w pełni kwalifikuje je do tytułu '”Instant Classic”, samochodów, które zaraz po wprowadzeniu na rynek są natychmiast uznawane za przedmioty kolekcjonerskie i dlatego są pewnymi inwestycjami ze względu na swoją ekskluzywność, osiągi oraz limitowaną ilość wyprodukowanych sztuk.
Każdy właściciel otrzyma zestaw składający się z „Certyfikatu autentyczności” wydanego przez producenta, tabliczki z numerem certyfikatu powiązanym z numerem nadwozia samochodu, albumu oraz dokumentacji technicznej.

Alfa Romeo na Nürburgringu: historia toczy się dalej.

Wraz z nowymi seriami specjalnymi z limitowanej edycji umacnia się więź pomiędzy legendarną marką i słynnym torem. Jeden z wielu sukcesów odniesionych przez Alfę Romeo na torze Zielonego Piekła miał miejsce w 1932 roku i należał do Rudolfa Caraccioliego, prowadzącego Gran Premio Typu B. Stanął on wtedy na najwyższym stopniu podium w całości opanowanego przez kierowców Alfy Romeo – Nuvolariego i Borzacchiniego. To właśnie „Latający Mantuańczyk” trzy lata później został bohaterem szalonego i ekscytującego wyścigu: za kierownicą Alfy Romeo Typu B, prawie na zakończenie swojej kariery, prześcignął rywali już w kwalifikacjach i odniósł miażdżące zwycięstwo na Grand Prix Niemiec. Nie tylko jednak Formuła 1: od początku lat 50. Alfa Romeo triumfowała też w klasie Turismo, dzięki Giuliettcie Sprint Veloce i umocniła swoją pozycję w następnej dekadzie, dzięki modelom, jak: Giulia TZ, Giulia TZ2, Giulia Sprint GTA, GTA 1300 Junior i 1750-2000 GTAm, które osiągnęły mnóstwo zwycięstw w klasyfikacji ogólnej oraz w odpowiednich kategoriach wyścigów na dystansach, jak: 1000 km, 500 km czy 6 godzin.Giulia Sprint GTA ustanowiła również rekord 9 minut 59 sekund i 70 setnych, z Andreą De Adamich za kierownicą: po raz pierwszy, samochód turystyczny o pojemności poniżej 1600 cm3 złamał barierę 10 minut. GTA z kolei nie miały sobie równych w swojej kategorii: Alfa Romeo startowała w Mistrzostwa Świata Konstruktorów z nowym Tipo 33 i osiągnęła dwa zwycięstwa w 1968 i 1969 roku w klasie silników dwulitrowych oraz dwa tytuły Mistrzów Świata w roku 1975 i 1977. To właśnie w 1975 roku Merzario i Laffite zwyciężyli w siedmiu z ośmiu wyścigów i jako pierwsi przecięli linię mety toru Nürburgring. Kolejny, przekonywujący dowód wielkości Alfy Romeo sięga 1993 roku i zwycięstwa 155 V6 TI, prowadzonej przez Nicolę Lariniego: bez sukcesu na Nürburgringu, tytuł DTM nie smakowałby tak samo.