- Czwarty raz z rzędu Giulia nominowana jest do nagrody „Klasyka przyszłości” w kategorii samochodów „klasy średniej”.
- Alfa Romeo 33 Stradale z 1968 roku zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Kamienie milowe designu”.
Podwójne zwycięstwo dla Alfy Romeo na „Motor Klassik Awards 2019″. Po raz czwarty z rzędu, Czytelnicy tego ważnego, niemieckiego magazynu wybrali Alfę Romeo Giulia jako „Klasykę przyszłości” w kategorii samochodów „klasy sredniej”. Według Czytelników, za kilkadziesiąt lat, sportowy włoski sedan stanie się tym, czym obecnie jest jej protoplasta z 1962 roku: ponadczasowym klasykiem. Ponadto, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale zwyciężyła w kategorii „Kamienie milowe designu”. Dla miłośników marki, coupé wyprodukowane w 1968 roku w 18 egzemplarzach już dawno stało się jednym z najpiękniejszych w historii sportowych samochodów.
W „Motor Klassik Awards 2019″ wzięło udział ponad 16000 Czytelników. Alfa Romeo Giulia została ogłoszona „Klasykiem przyszłości” w kategorii samochodów „klasy sredniej”, uzyskując 33,4% głosów, natomiast Alfa Romeo 33 Stradale zdobyła tytuł „Kamien milowego designu”, uzyskując aż 37,3% głosów.
Roberto Giolito, dyrektor FCA Heritage, odbierając nagrodę „Motor Klassik Award” zdobytą przez Alfę Romeo Tipo 33 Stradale, powiedział: «Historia Alfy Romeo obfituje w ikony designu. Gdybyśmy musieli wybrać tylko jedną, byłaby to Tipo 33. Jestem dumny, że mogę odebrać wyróżnienie, jakim jest „Kamień milowy designu” od Czytelników Motor Klassik, jak również cieszę się, że mam zaszczyt reprezentować zespół, który w 1968 roku stworzył to jedyne w swoim rodzaju coupé». Estetyka Alfy Romeo 33 Stradale to arcydzieło autorstwa legendarnego projektanta Franco Scaglione. To wysokie na zaledwie 99 cm coupé z otwieranymi pionowo drzwiami zostało zaprojektowane do użytku drogowego (stąd nazwa „Stradale”), ale technicznie oparte było na samochodzie wyścigowym o te samej nazwie. Silnik był ośmiocylindrowy V, zamontowany w pozycji centralnej i miał dwa litry pojemności. Alfa ta potrafiła dostarczyć moc 230 KM i osiągnąć maksymalną prędkość 260 km/h, co w tamtych czasach robiło wrażenie.
Jej potomkinią jest Alfa Romeo Giulia, kwintesencja włoskiego designu i najnowszej technologii. W ekskluzywnej wersji Quadrifoglio zamontowany jest wykonany z aluminium silnik 2.9 V6 Bi-Turbo benzyna, oparty na technologii i wiedzy technicznej Ferrari, który dostarcza maksymalną moc 510 KM oraz wytwarza moment obrotowy równy 600 Nm. Aby zapewnić optymalny przekaz mocy na drodze, oprócz ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, na tylnej osi znajduje się elektroniczny samoblokujący mechanizm różnicowy (Active Torque Vectoring). Dach i pokrywa silnika Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio są wykonane z włókna węglowego. Z tego niezwykle lekkiego i jednocześnie wytrzymałego materiału zbudowany jest także we wszystkich wersjach wyposażenia przegub Kardana, który łączy przekładnię z tylną osią.