Czytelnicy magazynu „Auto Motor und Sport” przyznali Alfie Romeo Giulii i Abartowi 595 tytuł „Najlepszy Samochód 2018 Roku” w swoich kategoriach: tym samym powtórzył się zeszłoroczny sukces, odniesiony w tym prestiżowym międzynarodowym plebiscycie.
Drugi rok z rzędu, opinia Czytelników słynnego magazynu branżowego „Auto Motor und Sport” nie pozostawiła wątpliwości: według nich, nowa Alfa Romeo Giulia jest najlepszym importowanym samochodem średniej klasy. Taki jest wynik głosowania w konkursie na „Najlepszy Samochód 2018 Roku”.
W 42. edycji konkursu Czytelników, Alfa Romeo Giulia uzyskała 22,4% głosów. Ponadto, Alfa Romeo Stelvio, pierwszy SUV Alfy, oraz kompaktowa Alfa Romeo Giulietta, potwierdziły to ukoronowaniem wielkiego sukcesu włoskiej marki poprzez zajęcie drugiego miejsca w odpowiednich kategoriach.
To jednak nie wszystko, Czytelnicy „Auto, Motor und Sport” uznali Abartha 595 za najlepszy samochód w kategorii „Mały Samochód Importowany”. Ten sportowy kompaktowy samochód z Włoch po raz trzeci został wybrany przez Czytelników zwycięzcą w kategorii „Najlepszy Samochód”, uzyskując w konkursie 27,2% głosów oraz uplasował się na podium w ogólnej klasyfikacji „Mały Samochód”.
42. edycja konkursu na „Najlepszy Samochód” miała zdecydowanie międzynarodowy charakter. Czytelnicy 18 magazynów z Europy i spoza Europy głosowali w sumie na 385 modeli w jedenastu różnych kategoriach. „Jestem dumna z otrzymanej nagrody, powiedziała podczas odbywającej się w Stuttgarcie ceremonii Roberta Zerbi, szefowa marki Alfa Romeo w EMEA. Ten sukces Alfy Romeo Giulia nabiera w Niemczech niezwykle ważnego znaczenia i pokazuje, że nasi inżynierowie i projektanci potrafili zadowolić niezwykle wymagające gusta niemieckich pasjonatów samochodów”.
Luca Napolitano, szef Fiata i Abartha na region EMEA, powiedział: „Abarth 595 został stworzony z zastosowaniem doskonałej „wyścigowej” technologii. To samochód, który łączy kultowość, styl i osiągi. Otrzymanie od niemieckiego magazynu „Auto, Motor und Sport” nagrody „Najlepszy Samochód” przez trzy lata z rzędu świadczy o dużej wartości tego auta. Dziękuję Czytelnikom „Auto, Motor und Sport” za nowe pokłady zaufania”.
Alfa Romeo Giulia.
Oprócz wyraźnie wyróżniającego się włoskiego wzornictwa oraz bogatego wyposażenia standardowego, jednym z sekretów sukcesów Alfy Romeo Giulii jest szeroki wybór spośród wersji silników. Wykonane w całości z aluminium, wykorzystują najnowocześniejszą technologię pod względem niskiego spalania i emisji. Wersja 2.2 180 KM AT8 Advanced Efficiency, na przykład, łączy najwyższe w kategorii osiągi ze średnim spalaniem na poziomie 3,8 litra na 100 km i emisją CO2 równą 99 g/km. Topowa wersja modelu – Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – jest natomiast wyposażona w jednostkę benzynową 2.9 V6 Biturbo o mocy 375 kW (510 KM). Wersja ta, najwyższy wyraz włoskiej „mechaniki emocji”, może pochwalić się doskonałym stosunkiem masy do mocy, 2,99 kg/KM, dzięki szerokiemu zastosowaniu ultralekkich materiałów, jak włókno węglowe, z którego wykonany jest dach, pokrywa silnika, splitter przedni, spoiler tylny oraz wstawki boczne w listwach progowych. Masa wersji Quadrifoglio może jeszcze zostać dodatkowo zredukowana, dzięki dwom elementom dostępnym na zamówienie: węglowo-ceramicznym tarczom hamulcowym oraz fotelom Sparco z konstrukcją tylną z włókna węglowego.
Alfa Romeo Giulia jest jednym z bezpieczniejszych samochodów w segmencie, o czym świadczy pięć gwiazdek przyznanych w teście EuroNCAP. Ponadto, wszystkie modele Alfa Romeo Giulia zachwycają swoją sportową jazdą, doskonałym rozłożeniem masy pomiędzy przednią, a tylną oś i niezwykłym stosunkiem masy do mocy. W zależności od modelu, napęd tylny lub 4×4 Alfa Q4 gwarantuje nie tylko wyjątkowe sportowe osiągi, ale w pełni wpisuje się również w tradycję Alfy Romeo, naznaczoną sukcesami w świecie wyścigów samochodowych.
Abarth 595.
Fani Abartha 595 mogą wybierać spośród czterech wersji wyposażenia, dostępnych w wersji hatchback lub kabriolet – każda dostępna z silnikiem 1.4 T-Jet o różnej mocy, którą można zamówić ze skrzynią biegów manualną lub mechaniczną zrobotyzowaną Dualogic. W skład gamy wchodzą: 595 o mocy 145 KM, 595 Pista o mocy 160 KM, 595 Turismo o mocy 165 KM i 595 Competizione o mocy 180 KM.
Poziomy wyposażenia gamy 595 wzbogacone są o liczne sportowe elementy, montowane w standardzie lub opcjonalnie, które są w stanie poprawić osiągi lub estetykę samochodu. Na szczególną uwagę zasługuje: układ wydechowy Record Monza Dual Mode z czterema rurami wydechowymi, przednie i tylne zawieszenie Koni, układ hamulcowy Brembo, pokryte skórą lub tkaniną sportowe siedzenia Sabelt, system multimedialny UconnectTM 7″ oraz szeroka gama felg aluminiowych. Wreszcie, w przypadku 595 Competizione można również zamówić samoblokujący, mechaniczny mechanizm różnicowy, dostępny w ramach pakietu Performance.
Dopełnieniem gamy 595 są dwie serie specjalne, również dostępne w wersji cabrio lub hatchback: 695 XSR Yamaha i 695 Rivale. XSR Yamaha wyposażona jest w silnik 1.4 T-Jet o mocy 165 KM, zestawiany zarówno z manualną, jak i mechaniczną, zrobotyzowaną skrzynią biegów i w standardzie oferuje następujące elementy: układ wydechowy Akrapovič z końcówkami z włókna węglowego, zawieszenie tylne Koni, czerwone zaciski hamulcowe, system multimedialny Uconnect 7″ z UConnect Link (Android Auto/Carplay), skórzane siedzenia oraz obudowy lusterek z włókna węglowego. W XSR Yamaha za dopłatą dostępna jest również deska rozdzielcza z włókna węglowego.
695 Rivale – ostatnia nowość gamy, wyposażona w silnik 1.4 T-Jet o mocy 180 KM, również może być montowana z manualną lub mechaniczną, zrobotyzowaną skrzynią biegów Dualogic.
695 Rivale występuje w specjalnym dwubarwnym zestawieniu kolorystycznym, niebiesko-szarym, z oddzielającą te dwa kolory linią w kolorze akwamaryna.
W standardzie montowany jest układ wydechowy Akrapovič z końcówkami z włókna węglowego, układ hamulcowy Brembo z czarnymi zaciskami hamulcowymi, przednie i tylne zawieszenie Koni, system multimedialny UconnectTM 7″ z UConnect Link (Android Auto/Carplay), skórzana, niebieska tapicerka, wstawki na kierownicy, desce rozdzielczej i gałce dźwigni zmiany biegów (tylko w wersji manualnej) z włókna węglowego. Za dopłatą dostępny jest również mechanizm różnicowy o ograniczonym uślizgu oraz pakiet Mahoniowy. Ten ostatni zastępuje znajdujące się w samochodzie wstawki z włókna węglowego wstawkami z prawdziwego drewna.