- Niespełna 3 lata od chwili wprowadzenia na rynek wyprodukowano egzemplarz z numerem nadwozia 500000. To Tipo hatchback Sport.
- Fiat Tipo Sport, przygotowany we współpracy z Mopar, oferuje specjalne elementy stylistyczne podkreślające jego dynamiczny charakter, jak aerodynamiczny sportowy zderzak przedni, zewnętrzne spoilery boczne i tylny na dachu oraz tylny zderzak z dyfuzorem.
- Dostępna w wersji wyposażenia Street, Mirror, S-Design i Sport, nowa gama Tipo została niedawno wprowadzona na rynek z nowym spotem reklamowym w myśl hasła „Tak niewiele trzeba, by mieć tak wiele.”
- Fiat Tipo odgrywa kluczową rolę w swoim segmencie i znajduje się w pierwszej dziesiątce w czterech krajach europejskich. Ponad 70% egzemplarzy sprzedawanych poza granicami Włoch czyni go również drugim najbardziej globalnym modelem w gamie Fiata.
- Sukces modelu w Polsce. Od wprowadzenia w lutym 2016 r. na rynek pierwszej wersji sedan, łączenie sprzedano tu 20466 sztuk Fiatów Tipo.
W zakładzie Bursa w Turcji wyprodukowano Fiata Tipo z numerem nadwozia 500 000. Ten rekordowy egzemplarz to Tipo hatchback Sport wyposażony w silnik 1.6 Multijet DCT o mocy 120 KM, z nadwoziem w przyciągającym wzrok czerwonym kolorze Passion połączonym z kontrastowym czarnym dachem i nową, czarną kolorystyką wnętrza Total Black.
Rekord ten potwierdza sukces modelu, który odgrywa kluczową rolę w swoim segmencie i znajduje się w pierwszej dziesiątce w czterech krajach europejskich, a także jest drugim najbardziej globalnym modelem w gamie Fiata, którego ponad 70% samochodów sprzedawanych jest poza granicami Włoch.
To model światowy, który reprezentuje charakterystyczne cechy marki Fiat: funkcjonalność, prostotę i styl. Doceniono je już na samym początku, w 2016 roku, kiedy to Tipo został odznaczony tytułem „Autobest” w kategorii „Best Buy Car 2016″, oznaczającym najlepszą ofertę dla większości europejskich Klientów, przyznanym przez międzynarodowe jury składające się z 26 branżowych dziennikarzy motoryzacyjnych.
Wartości reprezentowane przez Tipo, odpowiadając na potrzeby polskich Kierowców, znalazły duże uznanie także nad Wisłą a model szybko stał się bestsellerem, nagrodzonym w branżowych plebiscytach tytułami Auto Lider 2016 i Auto Lider 2017 wśród aut kompaktowych oraz wybranym Internetowym Samochodem Roku 2017 portalu OtoMoto.pl w kategorii samochodów osobowych nowych.
Nie dziwi fakt, że i w tym roku Tipo ponownie dowiódł, że zasługuje na ten tytuł, notując w styczniu najlepszy wynik sprzedaży do Klientów indywidualnych w segmencie aut kompaktowych. Miejsce numer jeden w klasie zapewniło Tipo aż 626 rejestracji dokonanych w ubiegłym miesiącu przez osoby prywatne. Całkowita sprzedaż modelu wyniosła w styczniu 992 sztuki, plasując Tipo na mocnym, siódmym miejscu w rankingu Top10 najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. Styczniowy wynik to już kolejny rekordowy miesiąc Fiata Tipo. W zeszłym roku polscy kierowcy nabyli aż 8058 sztuk tego modelu, co stanowiło 62% wszystkich zarejestrowanych nad Wisłą nowych samochodów Fiata, i co zapewniło Tipo trzecie miejsce w klasie aut kompaktowych wśród Klientów indywidualnych w całym 2018 roku.
Od wprowadzenia na rynek w lutym 2016 roku pierwszej wersji sedan sprzedano w Polsce 20 466 szt. Fiatów Tipo, w tym: 11 303 szt. wersji sedan, 5876 szt. wersji hatchback i 3287 szt. wersji kombi.
Jeśli do obecnej wersji dodamy model poprzedniej generacji, wprowadzony na rynek w 1988 r. otrzymamy ponad dwa miliony sto tysięcy sprzedanych egzemplarzy. W okresie trzydziestu jeden lat liczba ta jest konkretnym dowodem na to, że Klienci doceniają pierwotny potencjał i dążenie marki Fiat, aby zawsze zapewniać komfort i przestrzeń wnętrza najwyższej klasy w bezkonkurencyjnej cenie w swoim segmencie. I tak jak ujmuje to najnowszy spot reklamowy, model oferuje „Tak niewiele trzeba, by mieć tak wiele”.
Nowa gama Tipo składa się z trzech wersji nadwozia (sedan, hatchback i Station Wagon) oraz czterech poziomów wyposażenia (Street, Mirror i nowy S-Design i Sport), które zaspokoją potrzeby bardzo zróżnicowanej Klienteli pod względem wieku, gustów i potrzeb w zakresie mobilności. Modele S-Design i Sport zaprojektowano z myślą o młodych, dynamicznych kierowcach, dla których ważny jest atrakcyjny wygląd i którzy poszukują samochodu o silnym, sportowym charakterze.
Tipo Mirror przeznaczony jest dla Klientów zainteresowanych łącznością ze światem, którzy poszukują najnowszych trendów w zakresie systemów multimedialnych, natomiast Tipo Street skierowany jest do dzisiejszej młodzieży i przyszłych dorosłych oczekujących wyjątkowego i bezkompromisowego komfortu: bogatego wyposażenia i przystępnej ceny, z których rodzina Tipo jest doskonale znana.
Innymi słowy, model stanowi odpowiedź na potrzeby i gusty każdego Klienta. Dlatego każdy z 500 000 wyprodukowanych samochodów Tipo to rodzaj szytego na miarę garnituru.
Fiat Tipo, który podbił serca Polaków połączeniem nowoczesności, komfortu i niewygórowanej ceny, jest osiągalny już od 48 100 zł za wersję sedan napędzaną silnikiem 1.4 95 KM.
Pełna oferta jest dostępna u autoryzowanych Dealerów i na stronie www.fiat.pl
Zobacz podobne artykuły

Marki Jeep, Fiat i Alfa Romeo ogłaszają wyprzedaż modeli 2018
Sprawdź szczegóły
Marka Jeep uhonorowana tytułem Fleet Leader 2018 na Targach Fleet Market 2018
Sprawdź szczegóły
Fiat po raz trzeci partnerem Fundacji „Maraton Warszawski”.
Sprawdź szczegóły